2020. sze 09.

New kid on the block - Olasz Nagydíj 2020 - elemzés

írta: F1rka
New kid on the block - Olasz Nagydíj 2020 -  elemzés

Nem egyszerű egy ilyen hétvége után rendbe rakni, mi is történt pontosan. Egy kaotikus futam után nem egyszerű sem a csapatokat, sem a versenyzőket értékelni, hiszen a helyezések nagyban függnek a szerencsétől és a pillanatnyi stratégiai döntésektől, amiknek nem igazán lehet látni a hosszú távú következményeit az adott pillanatban. Nem csak a versenyen volt felfordulás, de az időmérő sem a megszokott mederben zajlott, és ezért nem is feltétlen mutatta meg a valós erősorrendet. Ez volt az első kvalifikáció, amin nem lehetett a csapatoknak a partimódot használni az FIA új szabálya szerint, ráadásul a monzai specialitású szélárnyék-keresés nagyban megkavarta a Q1-et. Ez amúgy kiválóan jellemzi, miért is kerekedik felül a mezőnyön a Mercedes évek óta. Míg minden csapat azt leste és számolgatta, mit csinálnak a többiek, addig a csillagos márka okulva az előző évből csakis saját magára koncentrált. Az FIA hiába hozott egy külön szabályt erre a kvalifikációra, ami egy delta idő bevezetését jelentette, nem sokat segített a káoszon, és szabályos versenyek alakultak ki az időmérős körökön. Igazából minden Q1-es kieső csakis saját magát (és csapatát) okolhatta a kiesésért. Erre igazából kár volt szabályt létrehozni. Ha valaki tönkre akarja vágni a saját időmérőjét, tegye csak nyugodtan, nem kell benne mesterségesen meggátolni. Bár, ahogy láttuk, nem is sikerült. 

És még mielőtt rátérünk az elemzésre, Pierre Gaslyról pár gondolat. Egy éve a Red Bull úgy dobta vissza a fiókcsapathoz a franciát, és hozták fel onnan Albont, hogy előtte két nappal még azt állították, mennyire meg vannak vele elégedve. Gasly nem tört össze, hanem egyből pontot szerzett,  a brazil futamon pedig már dobogóra állt. A tavalyi Belga Nagydíjon egyik legjobb barátja, Hubert halálos balesetet szenvedett az F2-es futamon, az Eau Rouge-ban. Idén, Belgiumban fantasztikus versenyzést és az Eau Rouge-ban egy nem mindennapi előzést bemutatva ötödik lett. Most pedig megnyerte az Olasz Nagydíjat, amit mondhatunk, hogy a hazai versenye, hiszen Milánóban lakik.  Ha valaki megérdemelte ezt a sikert, akkor az ő.

pierre-gasly2_1.jpg

Az F1 109-ik futamgyőztese: Pierre Gasly

Ezek után jöjjön először a szokásos csapatonkénti elemzés, majd pedig megvizsgáljuk, mi és hogy vezetett odáig, hogy kaotikus futam lett egy viszonylag simának induló nagydíjból. 

Williams

Időmérő: Latifi a szokásos utolsó helyet szerezte meg, de ezúttal csak 2 tized másodpercre maradt le Russelltől, aki magához képest nagyon gyenge teljesítményt mutatott. Így ismét Williams utolsó sor volt a rajtrácson.

Verseny: Ha azt nézzük, hogy Russell egy RB előtt ért célba, elégedett lehet, még akkor is, ha ez most csak a 14. helyre volt elég. Latifi pedig nagyszerű versenyzést bemutatva egészen a 11. helyig kúszott fel, amiért bár nem jár még pont, nagyon szép teljesítmény a kanadaitól.

Haas

Időmérő: Az amerikai csapat ebből most nem hozta ki a maximumot. Grosjean búcsúzott a Q1-ben 16. helyével, Magnussen pedig 15. lett a Q2-ben. Nagy kár a dán hibájáért az utolsó gyors körén, mert ebből akár egy 13-ik hely is lehetett volna, ami azt jelenti, elkapható lett volna Leclerc és Raikkönen is.

Verseny: MAG autója a 17. körben adta meg magát ami végül döntő tényező lett abban, hogy egy kaotikus futamot lássunk. Grosjean pedig elmondhatja magáról, hogy ő volt a legjobb Ferrari motoros versenyző idén Monzában. Ez mindenképp szép a franciától, bár ha azt vesszük, hogy Latifivel nem tudott mit kezdeni, akkor azért már árnyaltabb a kép.

Alfa Romeo

Időmérő: GIO szokványos időmérős eredményt ért el 18. helyével. Raikkönent viszont dicséret illeti  a 14. helyért, főleg úgy, hogy csak 2 tized másodperccel maradt el Leclerc-től.

Verseny:  A piros zászlós kavarodás és a második rajt, valamint Hamilton büntetése után az Alfák a 3-ik és 4-ik helyen találták magukat, de a sajnos ezekkel az autókkal még így sem volt semmilyen esélyük a pontszerzésre. Sorra elment mellettük mindenki, így Kimi a 13-ik, Giovinazzi pedig a 16-ik helyen futott be. De hogy miért a leglágyabb gumikat rakták fel nekik, az teljesen érthetetlen stratégiai döntés volt. 

AlphaTauri

Időmérő: Kis különbség volt Gasly és Kvjat között, bár ez pont elég volt arra, hogy a francia bejusson a Q3-ba, az orosz pedig pont lemaradjon róla. Ezzel együtt a 10 és 11. hely abszolút jónak mondható, Gasly pedig még Albonhoz is nagyon közel volt. 

Verseny:  Kvjatnak sikerült maga mögött tartani Perezt, ami szép teljesítmény, és ezzel behozta a 9-ik helyre az autót.  Jó munkát végzett, de csapattársa teljesítménye ismét elhomályosította őt. Egy kaotikus futamon mindig van, aki a szerencse gyermeke lesz. Ez pedig most nem más volt, mint Pierre Gasly, akit a lehető legjobbkor, minden bonyodalom előtt pár pillanattal hívtak ki a boxba, ezzel pedig a piros zászló belengetésekor, miután már mindenki kereket cserélt, hirtelen a második helyen találta magát Hamilton mögött. Innen már „egyszerű” dolga volt. Egy jó rajt, hogy ne veszítsen pozíciót, hisz tudta, hogy a britnek ki kell állnia letölteni a büntetését és azzal övé az első hely. Sainz a végén komoly nyomást helyezett rá, de kiválóan állta a sarat, aminek jutalma első futamgyőzelme lett. Már az előző elemzésben említettem, hogy nálam ő és Verstappen eddig az idei szezon két legjobbja, ezt ismét bizonyította. Megérdemelten nyerte meg saját maga első, és csapata második futamát. 

2020-italian-grand-prix-18-1-812x541.jpg

A második helyezett második dobogója. Tulajdonosa: Carlos Sainz

Ferrari

Időmérő: Vettel 17.,  Leclerc 13., és mindezt saját erőből. Miközben egy évvel ezelőtt a csapat pole pozíciót, majd győzelmet ünnepelhetett itt. Kell magyarázni? 

Verseny: A német bajnok fékje felmondta a szolgálatot már a hetedik körben, ezzel megkímélve tulajdonosát a további szenvedéstől. Leclerc pedig saját hibájából a Parabolica kigyorsításán vesztette el az uralmat autója felett,aminek eredménye egy hatalmas becsapódás lett a gumifalba. Szerencsére nem sérült meg, és azt mondta ez az ő hibája volt, ami kedves tőle azok után, hogy látszott, nem igazán volt kezelhető az autója. Belgium után innen is öt ponttal távozik a csapat, bár az biztos, hogy érzékenyebben érinti őket. 

Renault

Időmérő: A francia alakulat nagyon magabiztosan jött el erre a hétvégére, aminek mindig egy gyengébb szereplés lett az eredménye. Most harmadik erőnek prognosztizálták magukat, ami hát… mondjuk úgy, túlzott optimizmus volt. Ocon már a Q2-ben búcsúzott, Ricciardo pedig a hetedik helyig jutott. 

Verseny: Ocon feljött a nyolcadik helyre, ami azért nem rossz teljesítmény a franciától. Ausztrál csapattársa általában jól halászik a zavarosban, de ezt most nem tudta kamatoztatni. Hatodik lett, amit nem mondhatunk nagy előrelépésnek. Ennél mindenki többet várt tőlük. 

Racing Point

Időmérő: Az RP-nak kötelező a top 10-ben lenni idén ezzel az autóval, de ez nem mindig sikerült nekik. Eddig úgy tűnt, a gyors pályák nem az ő műfajuk, de erre most rácáfoltak. Stroll 8-ik helye átlagosnak mondható, Perez viszont nagyszerű kört rakott össze, és csak egy hajszállal maradt le a harmadik helyről. Mindenképp biztató előrelépés.

Verseny: Megfordult a helyzet vasárnapra, és a szerencse Stroll mellé állt. Perez nagyon rosszul jött ki a Safety Car és kerékcserék kavarodásából, és a végén be kellett érnie a tizedik hellyel. Stroll viszont ismét dobogón állhatott a kaotikus 2017-es azerbajdzsáni verseny után. Úgy tűnik, fekszik neki, ha felborul az egyensúly. Mindezzel együtt illett volna valamilyen nyomást helyeznie a Gasly-Sainz párosra ezzel az autóval, de úgy tűnt, megelégszik a harmadik hellyel. 

McLaren

Időmérő: Az időmérő meglepetése egyértelműen a McLaren tempója volt. Sainz kiváló kört ment, és ezzel megszerezte a harmadik helyet a két Mercedes mögött. Norris pedig, kicsit ugyan lemaradva tőle tempóban, de ott volt egy sorral hátrébb, megverve Verstappent és a Renault-kat.

Verseny: A brit csapat pilótáit kétféleképpen is lehet értékelni. Ami Gaslynak óriási szerencse volt, az Sainznak hatalmas pech. Az SC alatt Gasly elé került és az ő üldözésével telt a futamának második fele. Valószínűleg 2 kör és megelőzi a franciát, így viszont be kellett érnie a második hellyel. Nem is volt túl boldog emiatt. Norris-szal pedig a piros zászló babrált ki, mert így eltűnt a Strollal szembeni stratégiai előnye. Ez a 2. és 4. hely simán egy dupla dobogó is lehetett volna, sőt nem voltak messze attól, hogy 1-2-be intsék le őket. Innen nézve érthető a bosszúságuk, viszont az erőviszonyokat tudva, nagyon komoly eredményt értek el, és kicsit megszilárdították a konstruktőri harmadik helyüket. Amit, ha szezon előtt eléjük rakunk, szó nélkül elfogadnak. Maradjunk abban, ez egy nagyszerű eredmény a csapatnak, és most Sainz visszakapott valamit a sok balszerencséből. 

Red Bull

Időmérő: Csak két tized volt a két pilóta között, ami elsőre nagyon biztató, hisz a csapat ezt szeretné látni. Viszont Verstappen csak ötödik, Albon pedig kilencedik lett, ami negatív meglepetés. Legalábbis a hollandtól, mert a thai csak a szokásost hozta. Sőt, a kiesés szélén táncolt a Q1-ben és a Q2-ben is. Egész hétvégén nem találták a tempót, szóval lesz mit elemezniük.

Verseny: VER autója megadta magát a 30-ik körben, de a dobogóra addig sem volt esélye ezen a napon. Bár elvesztette az összetett második helyet, de szerencséjére Bottas sem brillírozott, és csak 10 ponttal van előtte jelenleg. Albon pedig egy nagyon gyenge versenyzéssel az utolsó előtti helyre hozta be az autót, ezzel pedig a csapat nullázott. Ez bizony egy elfogadhatatlan versenyzés volt a thai-tól.

monzasunday22-812x541.jpgLance Stroll: Ismét egy káosz utáni dobogó

Mercedes

Időmérő: Hamilton – Bottas 1-2. A szokásosnál szorosabb volt a különbség, de Verstappen „kiesésével” még az a pici esély, ami volt is, elszállt arra, hogy valaki esetleg picit megszorongassa a fekete nyilakat. És miközben sokan (ki tudja mi okból) a 'party mode' betiltása után azt várta, hogy majd most itt bármi meglepő fog történni, Hamilton fogta magát és a legerősebb motorbeállítás nélkül megfutotta az F1 történetének leggyorsabb körét úgy, hogy a harmadik szektorban még időt is vesztett. De erre még visszatérünk.

Verseny: Bottas azt mondta, hogy most vagy soha. 50 pont a lemaradása, ez az egyik utolsó esélye arra, hogy elkezdje ledolgozni hátrányát, ha címet akar nyerni. Nos, akkor mondhatjuk, hogy soha. A finn beragadt a rajtnál, és hirtelen a ott termettek körülötte. Az első körben többször koccanva, ritmust vesztve vesztette sorban a pozíciókat, és a kör végére már csak a hatodik volt Ricciardo mögött. Innentől pedig olyan volt, mintha kicsit fel is adta volna ezt a harcot. Egyszerűen nem tudott mit kezdeni az előtte haladókkal egy olyan autóban, ami jóval gyorsabb egy olyan pályán, ami a sebességről szól. Mindeközben csapattársa egy tiszta rajttal faképnél hagyta a mezőnyt, és csak úgy tűnt, hogy ezt bizony simán behúzza. Egészen a piros zászló alatt kiosztott 10 másodperces stop and go büntetéséig (Erre is visszatérünk). A második rajt után egyből letöltötte büntetését és az utolsó helyről egy fél versenytáv alatt feljött a hetedik helyig, közben megfutva a leggyorsabb kört is a kemény gumikon. Bottast az ötödik helyen érte a kockás zászló. Ezzel pedig most Hamilton egy igencsak komoly gyomrost adott (ismét) csapattársának, amit nem valószínű, hogy egyhamar kihever. 

Értékelés:
Futam osztályzat:      8/10 (sok minden történt, mindenkinek volt miért izgulni)
Futam legjobbja:       Gasly (ez nem is kérdés )
Futam legrosszabja: Bottas és Albon (megküzdöttek a megosztott díjért)

 

Na és akkor most....A Belga Nagydíj után nem igazán kellett foglalkozni az FIA tevékenységével, hiszen minden rendben volt nagyjából. Most viszont bőven bepótolták.  Kezdjük a parti mód betiltásával! A Red Bull és a Ferrari közös nyomásgyakorlására a szövetség végül betiltotta a különböző motormódok használatát, Mit is jelentett ez pontosan? Az időmérő edzésen a versenyen csakis egy fajta motorbeállítást használhatnak a csapatok, amit egyszer lehet változtatni, de csak ha meggyőzik a versenybírókat, hogy azt biztonsági okokból kell megtenni. Ami még fontos, hogy azok, akik egy gyártótól veszik a motort, ugyanazt a beállítást kell, hogy használják. Ez alól kivétel az „előzés” gomb és az energia visszanyerő rendszer, hiszen az nem a belső égésű motorhoz tartozik ebből a szempontból. Valamint kivételt képeznek a le-és felvezető körök, és a SC és VSC fázisok. Bár ez még csak egy pálya volt, de ahogy azt várni lehetett, nem igazán érte el a kívánt hatást, nevezetesen azt, hogy a Mercedes ne verje tönkre a mezőnyt az időmérőkön. Nem igazán értem a szabály analógiáját, hiszen bár a RB büszkén hirdette, hogy ők járták ki ezt a módosítást az FIA-nál, a Mercedes már az elejétől kezdve mondta, hogy nem fog nekik gondot jelenteni. Sőt. Lehet, hogy egy picit vesztenek az időmérőn, viszont a futamokon erősebb tempót tudnak majd menni. Ezzel szemben az egyetlen motorgyártó, aki nem igazán örült ennek, az pont a RB motorpartnere, a Honda volt. Meg kell várni a következő két versenyt, hogy lássuk ennek pontos hatását, de könnyen lehet, az energiaitalosok ezzel egy öngólt rúgtak maguknak. Egy előnye azonban lesz ennek az új szabálynak. Mivel az azonos motort használó csapatok ugyanazt a motorbeállítást kell, hogy használják, sokkal könnyebb dolgunk lesz összehasonlítani a Renault-t a McLarennel, a Red Bullt az AlphaTaurival, a Ferrarit az Alfával és a Haassal valamint a Mercedest a Racing Pointtal és a Williamssel. Ha megnézzük ezt a listát, akkor látjuk, hogy a Mercedesnek van a legnagyobb mozgástere, hiszen a Racing Point ott tud lenni az élmezőnyben és ezzel 4 autójuk van arra, hogy a szabadedzéseken megtalálják a legmegfelelőbb beállítást. A McLaren pedig ennek a nagy nyertese lehet, hiszen ők év végén szakítanak a Renault-val, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, az anyacég már nem szívesen ad át minden egyes apró infót és beállítási trükköt, de így kénytelenek lesznek, ha azt akarják, hogy a saját autójuk a legjobb motorbeállításokkal menjen. 

Maradjunk még kicsit a Mercedesnél és az időmérős - valamint versenytempójánál! A német csapatot is elérte az, ami a modern kori F1 uralkodó csapatait. Az egész autó koncepciója és beállítási arra lettek kihegyezve, hogy elöl menjenek, légüres térben. Míg minden csapat szélárnyékot keresett, addig ők pont az ellenkezőjét. Ha egy ilyen autóval valaki bekerül a középmezőnybe, akkor bizony nagyon kemény dolga lesz, hiszen az alapból nehezen tartható szoros követési távolság sokkal keményebb feladat. Ezt láttuk Bottasnál és Hamiltonnál is. Az nátr más kérdés, hogy Hamilton ezzel együtt lépe át a fél mezőnyt, míg a finn csak vonatozni tudott. A Mercedesnek a legerősebb motorja, ez tény, de az ereje az egész koncepcióban rejlik. Ez az, amivel nem tudnak versenyezni. Hiába van nálad a legerősebb motor, ha azt nem tudod kihasználni az autóval, nem mész vele semmire. 

Hamilton és Giovinazzi büntetése: Egy hihetetlen kis apróság indította el az egész lavinát, aminek a vége végül egy kaotikus futam lett. Igazi pillangó hatás, aminek a legelső mozzanata az volt, hogy Kevin Magnussen leparkolta az autót a pálya szélére. A dán az általa hitt legjobb megoldást választotta, miután az olaj folyt az autójából. Nem akart bemenni a boxutcába, így végig olajozni azt, hanem a bejárat előtt megállt egy „megnyitásnál”. Ezek ugye arra vannak, hogy gyorsan el lehessen tüntetni az adott autót a pálya széléről és biztonságosan mehessen tovább a verseny. Az ott lévő korláton ott is volt a jel, (narancssárga festés) ami ezeket a megnyitásokat jelzi. Csakhogy az nem megnyitás volt (talány, miért jelezték annak), hanem egy pályabírói poszt. És annak a résznek mindenképp szabadnak kell lenni, ezért döntött úgy a versenyirányítás, hogy be kell vinni a Haas-t a boxutcába (az volt a legközelebb). Ezt viszont csak egy módon tudták megtenni: ha lezárják a boxutcát a mentés idejére. Tehát a sárga zászló után ezért jött egyből a SC és a boxutca lezárása. A Mercedes amikor kiadta a parancsot Hamiltonnak, hogy „box,box”, akkor még szabad volt az út és csak 12 másodperc múlva zárták le. Hamilton tehát behúzódott a Parabolica kanyar (ahol azért kb 300-al döngetnek) jobb oldalára és elindult a boxba. Mindeközben pedig figyelte a Magnussen autójával bíbelődő pályabírókat is, hiszen az pont azon az oldalon volt. És lássuk be, ha valaki jobbra kanyarodik, nem balra fog nézni.  A 'boxutca zárva' jelzések (kettő) azonban a kanyar bal oldalán voltak, messze a boxba hajtó autók ívétől. Így esélye sem volt azt észrevenni. A jelzés a boxutca faláról nem látszik bár az FIA és a csapatok közötti kommunikációban ez az információ megjelent, de mivel a csapat egyik fele éppen Hamilton boxkiállással volt elfoglalva, a másik fele meg vélhetően éppen Bottas stratégiáját szervezte, azt senki nem figyelte. Vagyis egy valakinek feltűnt, de már későn és nem tudtak mit tenni. HAM már a boxban volt, így nem volt mit tenni. A nagy kérdés az, hogy miért így lett ez megoldva? És ki más tudná ezt megválaszolni, mint Móni István FIA F2/F3 steward-legenda és a #FormulaHUPodcast sportigazgatója? 


A Parabolica, a Pit Lane ki- és bejárata, valamint a jelzőpanelek (X-el jelölve)

F1rka: Szerinted ezek a panelek jó helyen vannak ott? Miért nem lehet egy egyszerű zöld/piros lámpával jelölni ezt a bejárat előtt, ugyanúgy mint a kijáratnál? 

M.I.: Ezek ugyanazok a panelek, amelyek a hagyományos jelzéseket adják, csak ez a kettő két másik jelzést is tud adni. Zöld nyíl a boxutca felé mutatva, ha az SC átmegy a boxutcán, illetve fehér X a piros keretben, ha zárva a boxutca.

Minden LED panelt úgy helyeznek el, hogy a versenyző a lehető legtovább láthassa. Ugyanez érvényes ezekre is, ezért vannak kívül. Belül az alkatrészfogó védőhálótól sokkal kevesebb ideig lennének láthatók.

Lámpa: A SC 1-es vonaltól nem lehet keresztezni a pályatest és a boxutca bejárata között részt (Oda speciális szabályok vannak, mert az már nem a pálya része, ezért ott akár a pályatesten haladó SC-t is meg lehet előzni, illetve a 10 autó hosszra vonatkozó szabály sem érvényes oda, csak a pályatestre. Ugyanez érvényes a boxutca kijárati vonal és a SC 2-es vonal közötti területre is.) Emiatt közvetlenül a boxutca bejáratba már nem lehet lámpát tenni, max az SC1 vonalhoz. Ez lehet még egy alternatív megoldás.

F1rka: Ha a boxutca bezár egy verseny alatt, azt nem jelzik a pilótáknak a kormányon? 

M.I.: A kormányon emlékeim szerint ez nincs jelezve, de a timing screen-ek közül kettőn is (page 3 és page 4) is azonnal megjelenik az üzenet. Normális esetben ezt figyelik a csapatoknál, de Toto a verseny után bevallotta, hogy ők erre nem figyeltek.

Így történt tehát, hogy Hamilton és a Mercedes, valamint Giovinazzi és az Alfa Romeo is elkövette ugyanazt a hibát. A piros zászló alatt Hamilton felment a versenyigazgatókhoz, hogy megtudja, mi is történt pontosan. Ők megmutatták neki a felvételeket ami után a brit elismerte hibáját. Nem valószínű, hogy volt már olyan, amikor egy versenyző a futam közben látogatja meg a versenybírákat, de mivel ezt semmilyen szabály nem tiltja, és a piros zászló alatt ideje is volt rá, nyugodtan megtehette. A szabály az szabály, járt a büntetés mindkét pilótának, viszont a +2 büntetőpontot még plusszba kiosztani már lehet, hogy kicsit igazságtalan volt. 

Ingyen gumicsere a piros zászló alatt: Ha pedig igazságtalanság, akkor nem lehet kihagyni egy igencsak vitatott szabályt. Méghozzá azt, hogy a piros zászló alatt bárki szabadon cserélhet gumit. Páran már kint voltak a kerékcserén a piros zászló előtt, amivel,ugye, pozíciót vesztettek. A megállás alatt pedig, akik addig nem voltak, ezt büntetlenül megtehették, ezzel nyerve kb 30 másodpercet és maradva az adott pozícióban. Ez bizony minden, csak nem fair és Norris, valamint a McLaren nem véletlenül voltak ezen felháborodva, hiszen ez nekik például egy dupla dobogóba került. Bár szökő évente egyszer történik ilyen, de mindenképpen csinálni kell valamit ezzel. Ha mondjuk esős verseny van, és szárazról kell váltani esős szettre, vagy fordítva, az rendben, de ez így nagyon nincs rendjén. 

Norris és a feltartás: Azért az ártatlan ábrázat mögött ott lapul a zsiványság! Mivel a McLaren dupla kiállást csinált, és a csapattársa ott volt az orra előtt, komoly kis forgalmi dugót okozott azzal, hogy lelassított, kihasználva azt, hogy a Safety Car mögött nem lehet őt előzni. Ezzel megúszva azt az időt, hogy várnia kelljen a boxban, amíg Sainz autóján kereket cserélnek. Bár a felügyelők vizsgálták az esetet, kiderült, pont annyira volt lassú, ami még éppen belefért a tűréshatárba. Bár ha megkérdezzük az utána jövőket, valószínűleg más választ kapnánk. 

A pályán kívüli eseményeket kicsit elhomályosította a kaotikus futam, de azért említsük meg a legfontosabb történéseket! Luca di Meo, a Renault konszern új elnöke bejelentette, hogy teljesen új vállalati struktúrát hoz létre, aminek keretében minden motorsportos egység egy név alá kerül. Ez pedig a hamvaiból feltámasztott Alpine márka lesz. Tehát jövőre már Alpine F1 Team néven fog szerepelni a gárda, és a néven kívül a festés is megváltozik. Eltűnik a Renault sárga, és a francia zászló színeiben fog pompázni az autó. Egyelőre úgy tűnik, Abiteboul és Prost is marad a helyén. 

Williams: Miután a Dorliton Felvásárolta a csapatot, a Williams család utoljára irányította azt, ugyanis Frank és lánya, Claire Williams lemondott a csapatban elfoglalt minden pozíciójáról. A bejelentés várható volt, miután kiderült, hogy eladták a csapatot, de talán nem ennyire korán. Hogy ki vagy kik lesznek akik irányítani fogják a csapatot a továbbiakban, még nem tudni. Mindenesetre köszönjük meg a fantasztikus éveket és azt, hogy a Williams név továbbra is élni fog. 

A Renault után a Racing Point és a Ferrari is jelezte a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróságnak, hogy visszavonják a fellebbezést, amit az RP büntetése után adtak be. Ezzel eldőlt, hogy marad a 400 ezer eurós és a 15 pont levonás a rózsaszín csapatnak. Erről itt olvashatsz bővebben.

Mindez egy hétvégén történt, a sebesség szentélyében, Monzában. Abban megállapodhatunk, hogy soha rosszabb versenyt ne lássunk! 

118858211_187845602860615_5790871834278985798_o.jpg

Az időmérő eredménye

118999198_188250202820155_697528919125859587_o.jpg

Egyéni Világbajnokság
helyezés név csapat Pontok
1 HAMILTON MERCEDES 164
2 BOTTAS MERCEDES 117
3 VERSTAPPEN RED BULL RACING 110
4 STROLL RACING POINT 57
5 NORRIS MCLAREN 57
6 ALBON RED BULL RACING 48
7 LECLERC FERRARI 45
8 GASLY ALPHATAURI 43
9 SAINZ MCLAREN 41
10 RICCIARDO RENAULT 41

 

A konstrüktőri Világbajnokság állása
helyezés csapat pontok
1 MERCEDES 281
2 RED BULL 158
3 MCLAREN 98
4 RACING POINT 82
5 RENAULT 71
6 FERRARI 61
7 ALPHATAURI 47
8 ALFA ROMEO 2
9 HAAS 1
10 WILLIAMS 0
A Racing Pointtól 15 pont levonva
Szólj hozzá

Olaszország Ferrari Forma-1 Alfa Romeo Norris FIA F1 Red Bull Mercedes Formula-1 Williams Vettel Forma1 Forma 1 Hamilton Perez Leclerc Formula 1 Renault Formula1 Raikkonen Monza Russell Ricciardo Haas Magnussen Verstappen Stroll Ocon Kvjat Gasly Racing Point AlphaTauri