2021. ápr 04.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

WEC

Az FIA komoly változtatásokat eszközöl az LMP2-es autókon, amihez csatlakozott az ACO is. Megvágják az autók teljesítményét 27 lóerővel, valamint megnövelik az autók minimum súlyhatárát is 20 kg-mal. Betiltják a normál pályás aero kiteket is. Ezekkel a változtatások azonban könnyen a kategória végét is jelenthetik, mivel valószínűleg csak minimálisan lesznek gyorsabbak az LMP3-as autóknál. Ez könnyen gondolkodóba ejtheti a csapatokat, hiszen egy kategóriával lejjebb sokkal olcsóbb versenyezni.

mpsa_aslms_fuj18_sp2_7036-1.jpg

A ByKolles nem adja fel és mindenképpen indulni akar jövőre az LMH kategóriában. Annak árán is, hogy így le kell gyártani 25 darab utcai verziót is majd az autójukból. A fejlesztőpilóták már meg is vannak a projekthez Tom Dillman és Esteban Guerrieri személyében.

 

WTCR

A sorozat bejelentette a végleges naptárát, miután minden részletet tisztáztak a kínai pályával. íme:

166693215_1628109007371706_7940773581902083017_n.png

WRC

Jövőre jönnek itt is a hibrid motorok, azonban kérdéses volt, hány autógyártó marad, mivel ez komoly plusz költséget jelent mindenkinek. Nos, a Toyota, a Ford és Hyundai egyszerre tett bejelentést, hogy 2024-ig mindenképp maradnak a szériában, ami igencsak megnyugtató hír a rali fanok számára.

Formula 3

A Carlinnak, úgy tűnik, bevált, hogy leigazolják az előző évi brit F3-as bajnokokat. Most sem tettek másképp és aláírtak az amerikai Kaylen Frederick-kel.

A Charouz is fogott egy nagy nevet, bár ez még nem végleges. Az biztos, hogy a tavalyi bronzérmes Logan Sargeant velük tesztel, ami már önmagában is meglepetés, hiszen eddig úgy tűnt, Sargent nemcsak, hogy az F2-ben nem fog indulni, de anyagi okok miatt az F3-as szereplésről is le kell mondania. A Charuz emellett még egy vaskos támogatású pilótát is az autóba ültetetett a teszteken. Mikhael Belov az SMP Racing támogatotja, ami köztudottan nem fukarkodik, ha arról van szó, hogy a versenyzőinek helyet találjon. Érdekes lesz látni Sargeantet egy olyan autóban, ami nem éppen az élmezőnyhöz tartozik.

egqodzkwkaauv6o.jpg

Végre elkezdhették a szezon előtti tesztelést is a csapatok a Red Bull ringen ezen a hétvégén. Ezután még lesz 2 napjuk Barcelonában, ami április 21-22-re esik, majd jöhet az éles bevetés. A sok variálás miatt a harmadik teszt már a szezonnyitó után lesz megtartva Jerezben május 12. és 13-án.

 

Formula 1

Ha valaki azt mondta volna egy éve, hogy Pedro de la Rosáról kanyart fognak elnevezni egy F1-es pályán, valószínűleg minden drukker kinevette volna az illetőt. Pedig ez történt. A múlt héten főszereplővé lett négyes kanyar mostantól a spanyol pilóta nevét fogja viselni. Mindezt pedig azért, mert máig nem tudta senki megdönteni a 2005-ben futott 1:31:447-es körrekordját. Bahreinben ez a második kanyar, ami hivatalosan is nevet kapott, mivel az egyes kanyar Michael Schumacher nevét viseli.

A McLaren versenyzője lesz, a még csak 13 éves gokartos, Ugo Ugochukwu. Ez önmagában még nem nagy hír, bár ilyen fiatalon ritkán fektetnek be egy versenyzőbe. Ami inkább érdekes ezzel kapcsolatban, hogy Zak Brown pár éve bezárta a csapat junior programját, miután Lando Norris felkerült az F1-es csapathoz. Ezzel a bejelentéssel pedig nagyon úgy tűnik, hogy újranyitják a projektet honnan kikerült Vandoorne, Magnussen és persze Hamilton is.

Lawrence Stroll csapata nem garasoskodik, ha csapatbővítésről van szó. A Silverstone-ban lévő központ mellett vettek egy majdnem 12 hektáros területet amit egybenyitnak a jelenlegi területtel, hogy új csarnokokat tudjanak építeni.

Ha pedig már gyárbővítésnél tartunk… A Red Bull is ezen dolgozik, bár ők kényszerűségből. Mivel a Hondától év végén átveszik a motorokat és saját maguk fogják azt tovább fejleszteni, nem csak egy komplett motorrészleget kell létrehozniuk, hanem három új csarnokot is fel kell húznia az osztrák csapatnak. Ezeknek pedig stílusosan nevet is adnak. Kettőt az eddigi két osztrák világbajnokról, Jochen Rindt-ről és Niki Laudáról neveznek el, a harmadik pedig Sebastian Vettel nevét fogja viselni, aki a csapat négy egyéni világbajnoki címét szerezte.

A novemberi Ausztrál Nagydíj helyszinén is komoly munkálatok folynak. Zajlik a pálya átépítése, aminek következtében 23 méterrel lesz rövidebb a pálya, azonban mivel ezek a rövidítések a lassú szakaszokat érintik úgy, hogy 2 kanyar is megszűnik, egy sokkal gyorsabb pályára fog érkezni az idei mezőny. A tervek szerint így egy negyedik DRS zóna is lehetséges lesz. Mondjuk, nem biztos, hogy attól lesz jó egy pálya, ha teletesszük DRS zónákkal, sőt…

 australiangp_changes.jpg

 

Romain Grosjean miután távozott az F1-ből, lemondott a GPDA (versenyzők érdekvédelmi szervezete) igazgatói posztjáról. Helyére pedig George Russell lépett, ami meglepő, hiszen a fiatal versenyzők nem szoktak ilyen pozíciókban lenni. Az utóbbi években (vagy évtizedekben) nem sok gyakorlati haszna volt a szervezetnek, volt hogy se Raikkönen, se Hamilton nem volt tag, mivel nem látták hasznát. A GPDA három igazgatóval rendelkezik Sebastian Vettel, Alex Wurz és mostmár Russell személyében. Az, hogy Wurz mit keres még mindig itt, az számomra egy örök rejtély marad.

Szólj hozzá

WEC F1 WRC F3 WTCR