Az F1-es Nascar futam – Toszkán Nagydíj 2020 - elemzés
Bemutatkozott Mugello, mégpedig a következő néven: Formula 1 Toszkán Nagydíj Ferrari 1000 2020. És ha nem baj, ezt többet nem írom le :D De micsoda bemutatkozás volt ez! Nem győztük kapkodni a fejünket, annyi minden történt, és így a Ferrari 1000-ik futama igencsak látványosra sikeredett. Hogy jó volt-e vagy nem, az megítélés kérdése. Az igazi nagy csaták elmaradtak, viszont a mezőny majdnem fele rommá törte az autóját úgy, hogy igazából senki nem tehetett semmiről. Azért a SC-k, piros zászlók, három álló és egy repülőrajt között volt néha egy kis versenyzés is. Már a kisebb szériákból láthattuk, hogy bizony a pálya minden apró hibát keményen büntet, és várható volt, hogy ezt a futamot a nagyok sem ússzák meg biztonsági autó nélkül, de ilyen szintű amortizációra azért senki nem számított. Viszont érdekes módon egyik baleset sem köthető alapvetően a pálya alkalmasságához és mindegyik incidens „sima” versenybaleset volt, amik bármelyik pályán előfordulhatnak. Csak itt most belesűrítették nekünk egybe. Ez alól talán a repülőrajtos incidens a kivétel, ami tényleg a pálya sajátosságából adódott, mert itt a megszokottól eltérő helyen van a célvonal, ahonnan már lehet szabadon nyomni. Bár megjegyzem, az F3 és F2 versenyein is volt ilyen helyzet, és ott érdekes módon nem volt belőle galiba. A versenybírák nem is nézték jó szemmel ezt a tömeges „elbambulást” és futam után ugyanazért 12(!) pilótának adtak megrovást, ami valószínűleg új rekord. Azért választották ezt a megoldást, mert nem lehet megnevezni egy konkrét versenyzőt sem, aki hibázott, úgy összességében nem igazán figyeltek, és a dominó hatás érvényesült. És bár sokan Bottast hibáztatják, szögezzük le: mint az élen állónak, minden joga megvolt ahhoz, hogy ő diktálja a sebességet és ő döntse el, mikor kezdi nyomni a gázt.
Maga a pálya is felvet egy kérdést. Mégpedig azt, hogy tényleg alkalmas-e egy F1-es futamra? Mugello egy igazi „régi vágású” aszfaltcsík és a MotoGP egyik kedvenc pályája, ami nem csoda. Minden pilóta kivétel nélkül dícsérte és fantasztikusnak nevezte, amin egyszerűen élvezet körözni ezekkel a gépekkel. És itt a kulcsszó: körözni. Mert bizony sok minden mást nem lehet rajta csinálni. Ezen a kanyargós de nagyon tempós pályán egy hely van előzni, és bizony ha valaki használhatta a DRS-t, akkor az inkább kikerülés volt, mert a hosszú célegyenes miatt esélye sem volt védekezni az elöl haladónak. Az aszfaltozott bukóterek helyetti kavicságyakat ellenben nagyon jó volt látni, és azt is, mennyire elszoktak ezektől a pilóták. A legkisebb hibát is keményen megbüntette a pálya, nem adott esélyt a korrigálásra senkinek. Viszont tisztán kirajzolódott az is (megint), hogy ami jó a MotoGP-nek, az nem feltétlenül jó az F1-nek. Nevezetesen pedig az igencsak szűkös aszfalt. A mai Formula 1-es autók bizony igencsak szélesek, és hosszúak, valamint eléggé nehezek is, ezért nagyobb hely kell nekik ahhoz, hogy ne csak egy ponton tudjanak előzni vagyis inkebb kikerülő manővert véghezvinni. Ennek legfőbb oka az, hogy az FIA próbálja a lehető legnagyobb biztonságban tudni a versenyzőket, ami szerencsére sikerül. Ezt most is többször láthattuk. Mugello tökéletes helyszín lenne az F1-nek, viszont ahhoz szélesebb aszfalt kéne. Ami a következőket jelenti: új aszfalt, kisebb bukóterek és akkor még nem is beszéltünk arról, mit szólna ehhez a MotoGP, ahol ez alap pályának számít, míg az F1-nek csak egy beugró helyszín. Szóval ahhoz, hogy ténylegesen jó F1-es pálya legyen, pont olyan dolgokat kéne megváltoztatni, amitől annyira jónak tűnik. Na ez az, amikor a kör bezárul. :)
Sainz, Latifi, Giovinazzi és Magnussen roncsderbije
A rend kedvéért nézzük sorjában, mikor milyen incidensek történtek!
Rajt: HAM beragadt, BOT megelőzte, VER pedig már mellette volt a nyerő íven, amikor hirtelen elment az erő a motorból és elkezdett visszaesni.
Első kör: két külön baleset ugyanabban a kanyarban. Sainz megpördült és Vettel már nem tudta kikerülni. Mindketten továbbmentek, de Vettelnek első szárnyat kellett cserélni. Mögöttük a hirtelen erőt vesztő Verstappen keveredett bele GRO, RAI és GAS ütközésébe. VER és GAS kiestek, Kiminek első szárny csere, GRO pedig komoly sérülésekkel, de továbbment. Bejött a SC.
Ötödik kör: Rögtön a SC utáni újraindításnál SAI, LAT, GIO és MAG egymásba mentek a kavarodásban. Mindegyikük kiesett és belengették a piros zászlót. Oconnak fékproblémai voltak, amit nem tudtak megoldani, így ő a piros zászló alatt feladta a versenyt.
Kiilencedik kör: Álló rajt,20-ból 13 autóval. A sorrend: BOT, HAM, LEC, ALB, STR, RIC, PER, NOR, KVY, RUS, RAI, VET, GRO. Bottas jól rajtolt, de HAM még jobban, és megelőzte. ALB nagyon elrontotta és egyből a hetedik helyen találta magát.
43-ik kör: RIC, STR és ALB kergették egymást a harmadik helyért, amikor a kanadai autóján eltört a felfüggesztés és közel 300 km/órával a falba csapódott. Először SC, majd piros zászló.
46-kör: harmadik álló rajt. A sorrend: HAM, BOT, RIC, ALB, PER, NOR, KVY, LEC, RUS, VET, GRO, RAI. Közben Raikkönen kapott 5 mp időbüntetést, mert szabálytalanul hajtott be a boxba SC alatt. HAM jól rajtolt, BOT beragadt és RIC megelőzte. ALB-PER oda-vissza helycsere. RUS is nagyon rosszul kapta el a zöld lámpát és visszacsúszott az utolsó helyre, RAI és GRO viszont zseniális volt, és még a Ferrarikat is átugortàk, amivel hirtelen a 8. és 9. helyen találták magukat. Indult egy új sprintfutam, amin Grojsean a sérült autóval nem tudott mit kezdeni és mindenki megelőzte. Bottas és Albon viszont elkapta Ricciardót, de a thai Bottas tempójával már nem bírt.
Sainz (felül) és Giovinazzi belső kamerája a baleset pillanatában
Most már jöhet a szokásos rövid értékelésre csapatokra bontva, utána pedig sorra vesszük mi is zajlott a héten a pályán kívül, mert volt bőven történés ott is.
Williams
Időmérő: Latifi a szokásos teljesítményt nyújtotta a 19.helyével, Russell viszont megint gyengén teljesített önmagához képest és csak egy tizeddel volt gyorsabb csapattársánál, ami a 18. helyre volt elég.
Verseny: Az első körös ütközések miatt Russel a 11. Latifi pedig a 13. helyen találta magát. Latifi aztán az újraindításkor bele került a tömegkarambolba, így őt most nem igazán lehet értékelni. Szegény Russellnek pedig a harmadik álló rajt jött nagyon rosszul ki. Akkor már pontszerző helyen volt, de lerajtolták. Mindent kiautózott, ami az autóban benne volt, de végül nem tudta elkapni Vettelt és Raikkönen 5 másodperces büntetése sem tudta behozni őt a 10. helyre.
Haas
Időmérő: Magnussen nagyon gyenge kvalit teljesített és csak az utolsó hely jutott neki. Grosjean ellenben beverekedte magát a Q2-be, és bár ott csak 15. lett, ez egy jó eredmény.
Verseny: MAG nagyszerűen rajtolt és az első kör után már a 12. helyen volt, de hát a nagy balhét ő sem úszta meg utána, és a falban végezte. A francia autója pedig az első körös balhéban szerzett komoly sérüléseket, de ennek ellenére becsületből végigment. Utolsóként ért célba, de a legvégéig reménykedhetett, hátha történik még valami, és ketten kiesnek előle.
Hamilton 90-ik győzelmét ünnepli
Alfa Romeo
Időmérő: Giovinazzi egész jól ment, 17-ik hely és mindkét Williams, valamint Magnussen is mögötte végzett. Raikkönen pedig nagyot ment, csak Leclerc végzett előtte a Ferrari motoros autókat nézve. A 13-ik hely mindenképp kiváló teljesítmény a finn bajnoktól.
Verseny: Giovinazzi versenye hamar véget ért, pedig nem állt rosszul. Raikkönen viszont hatalmasat ment és végre ez pontokat ért neki. Erőből végzett mindkét Ferrari előtt, de hát Kimi nem lenne Kimi, ha nem lenne balszerencséje. De jól jelzi a tempóját, hogy csak egy helyet vesztett a büntetése miatt.
AlphaTauri
Időmérő: A friss futamgyőztes Gaslynak semmi nem jött össze a hétvégén. Kiesett a Q3-ban a 15-ik helyen, miközben Kvjat hozta a tőle szokásos Q2-t és a 12-ik helyet.
Verseny: A francia rögtön a kavicságyban kötött ki a rajt után, sok mindenről nem lehet beszélni vele kapcsolatban. Kvjat viszont minden balhétól távol tartotta magát és fontos pontokat hozott a csapatnak hetedik helyével. Jó versenyt futott, ami kijárt már neki.
Ferrari
Időmérő: VET 14., LEC 5. Óriási kontraszt, bár csak 3 tized volt a Q2-ben a két pilóta között. De hát ez van, amikor ilyen szoros a középmezőny. Mindenesetre a monacói teljesítménye megsüvegelendő, valószínűleg sem a csapat, sem ő nem tudja, honnan húzta elő azt a kört a Q3-ban.
Verseny: Vettel rögtön egy első szárny töréssel kezdte a futamot, de hát erről aztán végképp nem tehetett. Egyszerűen nem volt hova menekülnie Sainz pörgő autója elől. Leclerc fantasztikusakat rajtolt, de bizony a Ferrari tempója nagyon kevés volt, és ezzel nem tudott mit kezdeni. Aki arra járt, megelőzte és bizony még a kritikán aluli Alfával is előtte intették le Raikkönent. Csak éppen a finnek még volt egy büntetése, így papíron megelőzte. A jelenlegi autó teljesítményéhez képest jó eredmény a dupla pontszerzés és csak ők értek célba mindkét autóval a Mercedesen kívül. De azt azért ők is tudják, hogy ebből megint 0 pontos verseny lett volna, ha nincs ez az őskáosz.
Renault
Időmérő: Mindenképp jó eredmény, ha mindkét autó a legjobb 10-ben végez a kvalifikáción. Ricciardo 8-ik lett, míg Ocon megforgott egyetlen mért körén (Bottas pechjére) és ezzel idő nélkül zárt a 10-ik helyen.
Verseny: Esteban Ocon az egyetlen, aki nem baleset miatt esett ki a versenyből. Egy fékhiba miatt már nem tudott a második álló rajtra kimenni. Ricciardo nagyszerű versenyt futott és csak pár kör választotta el első Renault-s dobogójától. Hiba nélkül ment végig, de Albon Red Bulljának gyorsasága ellen nem volt ellenszere.
Racing Point
Időmérő: Perez megelőzte Strollt a Q3-ban, ami kis elégtétel a mexikóinak, hogy mi történt a héten. Ráadsául komoly fejlesztéssekkel érkezett a csapat Mugellóba, de még nem tudtak mindenből kettőt gyártani, ezért értelemszerűen Stroll kapta meg azokat. Az eredményükbe csak Leclerc ötödik helye zavart be egy kicsit, de ezenkívül ott voltak, ahol az erősorrend alapján mindig lenniük kéne. Bár 6 és hetedik helyen végeztek, Pereznek volt egy egy rajthelyes büntetése még péntekről, mikor nyomott egy Maldonados puszit Raikkönenbe.
Verseny: A versenyen már kijött a két autó közötti különbség és Stroll végig jobb tempót diktált. Nagyon közel volt megint a dobogóhoz (ismét egy kaotikus futamon), de sajnos megadta magát a technika. Nagy kár, mert komoly csata volt RIC, ALB és közte, amiből bármi kisülhetett volna. Óriásit bukott de szerencsére sértetlenül ki tudott szállni az autóból. Perez pedig végül behozta ötödik helyre az autót és ismét egy verseny, ahol a csapat nem tudta kimaxolni a futamban rejlő lehetőségeket.
Bottas csalódott a 2. hellyel
Mclaren
Időmérő: Mindenki arra számított, hogy az amúgy is mindenhol jó időmérős tempót mutató csapat itt nagyon erős lesz, csakúgy mint Monzában. Ehhez képest hidegzuhany volt, hogy Norris kiesett a Q2-ben és pont a csapattársa ütötte ki, aki végül a kilencedik helyre kvalifikálta magát.
Verseny: Sainz nagyon jól kapta el a rajtot de ennyi az össz pozitívum, amit elmondhat a versenyéről. Még megúszta a rajt utáni megpördülését, és tovább tudott menni az SC mögött, de utána már nem tudott mit kezdeni az újraindításnál a nagy kalamajkával, és ő is a falban végezte. Szerencsére megúszta kisebb horzsolásokkal a kezén, és továbbra is az egyik legpechesebb pilóta idén. Norris hozta a kötelezőt, és csak a tényleg gyorsabb autók végeztek előtte. A hatodik helynél több nem volt benne ebben a futamban, azt viszont hiba nélkül hozta a brit.
Red Bull
Időmérő: Verstappen visszatért „szokásos” helyére és a harmadik rajtkockát szerezte meg, ráadásul a szokásosnál közelebb volt a Mercedesekhez is. Albon pedig idén először, hozta azt, amiért a csapatnál van és ő követte a hollandot. Bár a különbség most is 5 tized volt köztük, ami nem kevés.
Verseny: VER autóját már a rajt előtt is szerelték, mert valami nem stimmelt a motorral. Nem voltak túl biztatóak az előjelek, de végül megoldották a problémát. A startot a holland tökéletesen kapta el, és már kezdhetett azon gondolkozni, hol menjen be Bottas mellé az első helyért amikor a motorelektronika felmondta (ez egy másik hiba volt) a szolgálatot és hirtelen lelassult az autója. Majd jött a GRO, RAI, GAS hármas és magukkal rántották a sóderágyba. VER harmadjára nullázott ebben a szezonban (most kétszer egymás után) és mindhárom alkalommal ugyanaz volt a hiba. Kérdés: Vajon mikor indul vesznek össze a Hondával? Albonnak volt mit kijavítani, hiszen pályafutása talán leggyengébb futamát teljesítette Monzában. Viszont végre tényleg jó versenyt futott és bár megjárta a hetedik helyet is, a véghajrában legyűrte Ricciardót és megszerezte saját maga, valamint hazája első F1-es dobogóját. Mindenképp kijárt már neki ez.
Mercedes
Időmérő: Csak a szokásos. 1. HAM, 2. BOT. Ismét minimális különbséggel. Viszont a ritka alkalmak egyike, amikor Bottas, ha csak egy hajszállal is, de gyorsabb volt a csapattársánál. Pechjére pont az utolsó gyors körén pördült meg előtte Ocon és így be kellett érnie a második hellyel.
Verseny: A rajt után azt hittük, visszaadja a sors Bottasnak vasárnap azt, amit szombaton elvett. Lerajtolta Hamiltont, Verstappen pedig kiesett, és mivel ő van előrébb, nála a stratégiai előny a csapattárssal szemben. Erre mi történik? Minden egyes eseményből ő húzta a rövidebbet és a végén egy pillanatra még a második helye is veszélybe került. Hamilton pedig köszönte a lehetőséget, ő nem az, aki ezeket nem használja ki kegyetlenül. Ezzel pedig továbbra sincs olyan F1-es pálya Hamilton karrierjében, amin legalább egyszer ne győzött volna.
Értékelés:Futam osztályzat: 8/10 (Jó kis csillaghullás volt, de amikor tényleg verseny zajlott, azért nem rágtuk tövig a körmünket.)Futam legjobbja: Raikkönen (Na, ez nehéz döntés volt. Ricciardo, Hamilton, Russel, Albon...mind kiválóak voltak, de Kimi önerőből lenyomta a két Ferrarit azzal a..... Alfával.)Futam legrosszabja: nincs (Nem gondoltam volna, hogy valaha ez elő fog fordulni.)Új pálya osztályzat: 7/10 (Fentebb olvasható, hogy miért.)
Albon végre megszerezte első dobogóját
Na, és akkor itt jön az, hogy az FIA. De most dicséret jön! Nekem igazából beleköthetetlen a hétvégi tevékenységük. A piros zászlók indokoltak voltak, a tömeges megrovás és egyéb büntetések pedig teljesen igazságosak. Tényleg nem lehet beléjük kötni, kivéve talán egy picit Perez enyhének tűnő büntetését, de az is védhető. És nem győzöm elégszer kiemelni, mennyire jó döntés volt anno, hogy tűzön- vízen át keresztül vitték a Halo bevezetését. Már többször is megmutatta a rendszer, hogy mennyire hasznos, most pedig egyenesen életeket mentett. És ez nem túlzás. Giovinazzinál két félig leszakadt kereket fogott meg, hogy ne csapódjon a fejének, Sainznál pedig egy elszabadult alkatrész repült pont a bukósisak irányába, aminek útját állta. Mindketten elmormolhatnak ezért egy gyors hálaimát. És mi is, mert ki tudja mi történt volna, ha ezek az elemek szabadon odaérnek a versenyzők fejéhez.
A Toszkán Nagydíj végeredménye
A közvetítés színvonala viszont egyszerűen elképesztően amatőr volt. Az illetékesek, mintha most közvetítettek volna először F1-et. Fogalmuk sem volt arról, hogy mit kéne mutatni a képernyőn, miket kéne visszajátszani, teljesen kaotikus volt az egész. Már Monzában sem jeleskedtek, itt meg aztán végképp elvesztették a fonalat. Ennél jobban már csak a sportbírók voltak mélyebben. Amit Stroll autójával műveltek mentés címszóval, az kritikán aluli volt. El lehet képzelni szegény szerelők arcát, mikor visszavitték az amúgy is összetört autót, és az úgy nézett ki, mintha egy kisebb dinamitrudat robbantottak volna fel benne. Már Monzában is elég érdekes dolgok játszódtak le, amikor Leclerc autóját szedték ki a gumifalból, itt viszont már simán ön- és közveszélyes megmozdulások voltak.
Végül jöjjön a hét témája, nevezetesen Sergio Perez. A F1rka Facebook oldalán lehet követni a fontosabb napi híreket (nem pletykákat) de azért vázoljuk egybe, hogy mi is történt itt! (És azonnal kövessük be a Facebook oldalt! :D). Perez hihetetlen módon tudta meg, hogy kirakják attól a csapattól, amit...hát kvázi ő mentett meg a saját pénzéből és adott lehetőséget Lawrence Strollnak arra, hogy megvehesse. Szóval. Szerda reggeli sajtótájékoztató Ottmar Szafnauer csapatfőnökkel, aki kerek perec kijelentette, hogy marad a versenyzői páros jövőre is és Vettel nem opció a csapatnak, hiába pletykálnak róla (Na, kb így kell hinni egy csapatfőnöknek úgy általában). Napközben azonban Perez megtudta, hogy a csapattulajdonos Stroll utasította ügyvédeit, azonnal készítsék elő Perez szerződésének felbontását, mert év végén megválnak tőle és jön Sebastian Vettel a helyére. Mindezt úgy, hogy az igencsak hangosan beszélő Stroll szobàja pont Perez felett (vagy mellett, erről nincs pontos infó) volt, és Checo végig hallotta a beszélgetést. Stroll ezután felhívta versenyzőjét telefonon, hogy közölje vele a hírt, de hát akkor már nem tudott neki újat mondani. A hivatalos bejelentést csütörtökre tartogatták, de a mexikói, kicsit odaszúrva sértettségében, bejelentette a közösségi médiás platformjain, hogy év végén távozik a csapattól, hiába van érvényes szerződése. Ekkor már mindenki tudta, hogy bizony másnap jön az újabb nagy bréking nyúz, ami Vettel szerződtetését jelenti 2021-től. De hogy miért pont ekkor? Hát ez bizony a Ferrarinak szólt. Vagyis ellenük. Vettel már jó ideje nincs a legjobb haverságban a jelenlegi csapata vezetőivel, ami érthető, hiszen nem éppen szépségdíjas módon közölték vele, hogy ez lesz az utolsó éve a csapatnál. Ráadásul az olaszok igencsak kardoskodtak a Renault mellett azért, hogy sokkal nagyobb büntetést kapjon az RP a másolási ügy miatt. Szóval viszonozva a támadást, a Ferrari 1000-ik futamának sajtónapját azzal kezdték, hogy bejelentették Vettel szerződtetését a jövőre már Aston Martinként induló csapathoz. És mi történt? A Ferrari „ünnepi” sajtótájékoztatóin melyik három szó hangzott el a legtöbbször? Vettel és az Aston Martin. Bingó! Sikerült a terv és bizony ez igencsak érzékenyen érintette Binottóékat, hiszen nem velük foglalkoztak, nem az ő szponzorainak neve díszelgett a nyomtatott és elektronikus média címlapjain, hanem az ellenfélé, nem csak az F1-ben de a közúti autógyártásban is.
Na, és persze ünnep ide vagy oda, az F1 nem lenne az, ami, ha a többiek nem kaptak volna alkalmon és nem szúrtak volna oda a Ferrarinak, ahova csak tudnak. Már szerdán írtam a fent említett Facebook oldalon, hogy Perez lehetőségei igencsak tág körben mozoghatnak, és akármennyire is szeretném egy Formula 1-es autóban látni, látva a valós lehetőségeit, lehet, hogy inkább kicsit messzebre kéne néznie, mert a WEC és az IndyCar is tárt karokkal várná, ha úgy döntene. És erre tessék: az egész pénteki nap szinte erről szólt. Perez- Haas, Perez-Alfa Romeo (mindkét csapatnál megemlítve, hogy pont a Ferrari motor gyengesége miatt kerültek a rajtrács végére), valamint Zak Brown is egyből beszállt a buliba és egyből ajánlatot tett neki, a McLaren IndyCar csapatához csábítva őt (a hírek szerint a Team Penske is).
Persze egyből összefüggésbe hozták őt a Red Bullal is, a gyengélkedő Albon helyére de ugye Toto Wolff sem maradhatott ki a buliból és ő is szívesen elmélkedett hosszan a Vettel-Aston házasságról. A Ferrari persze mindent megpróbált, jöttek a folyamatos fotók a vörösre festett SC-ről, meg az újrafestett idei autóról (ami egyszerűen elképesztően gyönyörű lett) de igazából csak szombatra tudták újra ellenőrzésük alá vonni ezeket a folyamatokat. Mint egy mexikói szappanopera, hogy stílusosak legyünk. :)
De tényleg, hova mehet Perez? Tapasztalata van bőven, és a háta mögött lévő szponzorok nem szoktak szűkmarkúak lenni. Ezen kívül Mexikó sok esetben komoly piaci forrást jelenthet néhány csapatnak. Vegyük gyorsan sorba a lehetőségeit!
-
Haas: Gene Haas csapatának nagyon kéne egy erőteljes névadó szponzor. Ambíciózus amerikai csapat, egy mexikói versenyző jól beleillik a képbe és Steiner köztudottan inkább a tapasztalt pilótákat favorizálja a fiatalok helyett. GRO ülése nagyon bizonytalan, de MAG sem érezheti magát biztonságban. Rengeteg lehetősége van a Haasnak, kérdés: Perez akar-e egy jelenlegi sereghajtóhoz menni.
-
Alfa Romeo: Kimi, ha akar, marad, ezt többször hallhattuk már. Csak a finn bajnokon múlik, akarja-e folytatni a karrierjét vagy visszavonul. GIO valószínűleg menni fog, elnézve a Ferrari akadémisták teljesítményét az F2-ben. Szóval egy szabad ülést biztosra vehetünk, de hogy az kié lesz, azt valószínűleg a Ferrari fogja eldönteni. Versenyképességben ugyanott vannak, mint a Haas.
-
Red Bull: Nagyon-nagyon kicsi erre az esély. Bár Albon alatt folyamatosan billeg a szék, Hornerék egyelőre kitartanak mellette. Amúgy sem az ő műfajuk, hogy kívülről hoznak valakit. Az egyetlen halvány esély az lehet, hogy év végén elmegy tőlük a névadó főszponzor (ami ironikusan pont az Aston Martin) és az a pénz biztos, hogy hiányozni fog a kasszából. Kérdés, van-e az a pénz, amiért Perezt beültetik Verstappen mellé.
-
AlphaTauri: Nulla az esély rá. Biztos, hogy lesz változás a csapatban, de az is biztos, hogy Red Bull junior fog jönni.
-
Williams: Ők a kakukktojás, és bár biztos a jövő évi versenyzőpárosuk, itt a saját konteóm, vagyis inkább kívánságom. Ha a Williams vadonatúj tulajdonosai igazán meg akarják mutatni, hogy komolyak a szándékaik, akkor itt lenne rá a megfelelő alkalom! A csapat amúgy is feljövőben van, úgyhogy csak le kell másolni a Stroll manővert. Ha Perez benne van, akkor Latifit fel kell áldozni, és már kész is a Perez-Russell páros, ami bizony nem hangzik rosszul. Rengeteget profitálnának ebből a párosból, és lenne egy minőségi folytonosság '21 utánra, amikor a brit már valószínűleg nem lesz a csapat tagja. És ha még bátrabbak lennének, megkeresnék Paddy Lowe-t, akinek bár tevékeny része van a csapat jelenlegi mélyrepülésében azzal a konsrukcióval, amit tervezett pár éve, de azért jó pár bajnok autó az ő agyából pattant ki. Valószínűleg ő is szívesen kiköszörülné a csorbát. Erre 0% az esély, de jó eljátszani a gondolattal. :)
-
IndyCar: a McLaren és a Penske is szívesen látná a sorai között. Penskének mind a három autója foglalt jelenleg, de a hírek szerint beáldozna egy versenyzőjét Perezért. A McLaren csak két autóval megy a bajnokságban, tehát van egy szabad autójuk, amit eddig egyszer vettek elő, Fernando Alonsónak az Indy500-ra. Perez mindkét csapatnál dobogókért és győzelmekért harcolhatna, ráadásul többször kijelentette, hogy szívesen kipróbálná magát a kategóriában.
-
WEC: Egyelőre úgy tűnik nem gondolkodik ilyenben, de komoly változások előtt áll a széria. Úgy tűnik, hogy több gyártó és privát csapat be fog szállni a sorozatba, bármi megtörténhet. De biztosra vehetjük, hogy bármelyik LMP1-es vagy LMP2-es csapat tárt karokkal várná, ha arról lenne szó.
Most, hogy ezt kiveséztük térjünk rá mi is a Ferrarira és erre a bűvös ezres számra! Egészen elképesztő teljesítmény, hogy Enzo Ferrari csapata a kezdetektől itt van a sportban, miközben legendás istállók szűntek meg és hatalmas gyári alakulatok csak jöttek -mentek a sportágban. Mindössze 27 futamon nem vettek részt (ilyen-olyan okok miatt), ami elképesztő. Voltak hatalmas mélypontok, óriási magasságok és 15 egyéni, valamint 16 konstruktőri címmel magasan a legeredményesebb csapat, és a legnagyobb szurkolótáborral is rendelkezik. Nem a legszebb éveiket élik, de azért volt már ilyenben részük, és nem kérdés, vissza fognak kerülni a csúcsra előbb vagy utóbb. A legendás pilóták mellett, ugyanolyan legendás elnökök, csapatfőnökök és tervezők fordultak meg a csapatnál és még fognak is. Két közhely van is van az F1-ben, ami kétségkívül igaz. Minden pilóta álma, hogy a Ferrarival nyerjen bajnokságot, és hogy az F1 nem létezik Ferrari nélkül, de a Ferrari sem az F1 nélkül. Ezt tökéletesen szimbolizálja az, hogy a Mercedes biztonsági autóit is vörösre festették a tiszteletükre, valamint az F1 addig sakkozott a versenynaptárral, hogy Mugellóban, vagyis saját pályájukon versenyezhettek a milleniumi nagydíjukon. Amúgy igen szép ünnepséget csaptak Firenzében, amit élőben streamen közvetítettek, vasárnap pedig Mick Schumacher is pályára gurult apja 2004-es bajnok autójával pár promóciós kör erejéig. Szóval megadták a módját az ünneplésnek. És lehet őket szeretni, utálni, szidni, védeni egy biztos. 70 éve és 1000 nagydíj óta itt vannak az F1-ben, ami előtt kalapot kell emelni.
Egyéni Világbajnokság | |||
helyezés | név | csapat | Pontok |
1 | HAMILTON | MERCEDES | 190 |
2 | BOTTAS | MERCEDES | 135 |
3 | VERSTAPPEN | RED BULL RACING | 110 |
4 | NORRIS | MCLAREN | 65 |
5 | ALBON | RED BULL RACING | 63 |
6 | STROLL | RACING POINT | 57 |
7 | RICCIARDO | RENAULT | 53 |
8 | LECLERC | FERRARI | 49 |
9 | PEREZ | RACING POINT | 44 |
A konstrüktőri Világbajnokság állása | ||
helyezés | csapat | pontok |
1 | MERCEDES | 325 |
2 | RED BULL | 173 |
3 | MCLAREN | 106 |
4 | RACING POINT | 92 |
5 | RENAULT | 83 |
6 | FERRARI | 66 |
7 | ALPHATAURI | 53 |
8 | ALFA ROMEO | 4 |
9 | HAAS | 1 |
10 | WILLIAMS | 0 |
A Racing Pointtól 15 pont levonva |