2021. jún 27.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

IndyCar

Még májusban jelentették be, hogy törlik a Torontót az idei naptárból és a helyettesítéséről később döntenek. Sajnos a döntés az lett, hogy nem lesz helyette verseny, így az idei naptár 16 futamos lesz.

A július negyedikei Mid-Ohiün újabb újoncot avat az IndyCar. Az Indy Lightsban három évet (2017-2019) lehúzó Ryan Norman fogja vezetni a Dale Coyne Racing 52-es rajtszámú autóját, amivel a szintén debütáló Cody Ware versenyzett a Road Americán.

WTCR

Az idei második futamot megelőzően ismét robbant egy bomba a WTCR-ben, és természetesen megint a BoP állt a középpontban. Ezúttal viszont nem a Hyundai, hanem a Lync&Co anyacége, a Geely fenyegetőzik. Első körben visszavonták a kínai verseny szponzorációját (amit igazából csak miattuk rendeznek meg). Majd közölte, a szövetség a BoP-vel fogja vissza az új Hyundayok és Hondák teljesítményét. Mindezt egy olyan szezon után, amikor a koreai gyártó bojkottált egy versenyt, mivel az autójukat úgy lekorlátozták, hogy esélyük sem volt a győzelemre. Félő, hogy amennyiben nem tudnak megyegyezni, a kínai csapat is ilyen döntést fog hozni, sezután a széria végképp nevetség tárgya lesz.

letoltes_20.jpg

Estorilban folytatódott a ’21-es szezon. Az időmérőn A Münich Motorsport tarolt, mivel mind a négy autójuk az első ötben végzett. Michelisz Norbi hatodik lett Tasi Attila előtt, éppen csak lemaradva a Q3-ról. A Zengőék pedig Azconával csúsztak le éppen hogy csak a Q2-ről a 13. hellyel.

206327513_4206952496048658_8300047743867010767_n.jpg

Első verseny: A fordított rajtrácsos futamon Ehrlacher rögtön a rajtnál megelőzte Tarquinit, Girolami pedig belement Micheliszbe, aminek következtében mindketten egyből kiszálltak a versenyből, de Vernay és Tassi sem úszta meg az ütközésüket. Bár Tassi néhány pozíciót veszítve tovább tudott menni. Aycona viszont nagyot profitált a kalamajkából és feljött a hetedik helyre. A 9. körben Tarquini kapott defektet amivel Müller a második, Urrutia pedig a harmadik helyre jött fel. Így is intették le a mezőnyt, amin így a Lynk&Co kibérelte az első három helyet. A Zengős Azcona 6. Huff 10. lett, Tassi pedig végül bejött a hetedik helyre.

TOP 10: 1. Ehrlacher, 2. Muller, 3. Urrutia, 4. Monteiro, 5. Guerrieri, 6. Aycona, 7. Tassi, 8. Björk, 9. Magnus, 10. Huff.

Második verseny: Girolami autóját végül sikerült rendbehozni, de csak az utolsó helyről rajtolhatott, és így mindenki eggyel előrébb lépett a rajtrácson. A rajtnál Guerrieri fulladt le, Tom Coronelt Azcona tette a falba (a spanyol meg is kapta az áthajtásos büntetést). Az SC után Tassi már a második helyen ment Monteiro és Vernay között, őket pedig Michelisz követte. A középmezőnyben eközben Björk, Enstler és Guerrieri szórakoztatta a közönséget. 5 körrel a vége előtt aztán jött a dráma! A magabiztosan vezető Monteiro autójának motorházteteje önálló életre kelt és felnyílt, és be kellett hajtania a boxba. Ez pedig megnyitotta Tassi előtt az utat a győzelemhez, Michelisz pedig megtartotta az így szerzett harmadik helyét és dupla magyar dobogó lett Estorilban. Norbi  utoljára akkor állt dobogón, amikor bajnok lett 2019-ben, már nagyon kijárt neki is ez az eredmény. Huff pedig ismét pontot szerzett a Zengőnek.

TOP 10: 1. Tassi, 2. Vernay, 3. Michelisz, 4. Tarquini, 5. Urrutia, 6. Ehrlacher, 7. Björk, 8. Guerrieri, 9. Muller, 10. Huff.

A bajnokság állása:

kepernyokep_2021-06-27_181559.jpg

Formula 1

Valakik (elssősorban a Mercedes) bepanaszoltak valakiket (elsősorban a Red Bullt), amit az FIA enyhén szólva is túlreagált. A lényeg: A Red Bull kerékcseréi nagyon gyorsak, ami nem tetszik a címvédő csapatnak. Ennek a lényege: A csapatok különféle szenzoros megoldásokat alkalmaznak arra, hogy a minél gyorsabban jelezzék a rendszernek, rögzítésre került mind a négy kerék és a versenyző mehet vissza a pályára. A Magyar Nagydíjtól kezdve bár a szenzorok maradhatnak, de a szerelőnek előbb szemmel kell ezt ellenőriznie ezt és ezután jelezheti, hogy kész van. Az új szabály az ellenőrzésre 0.15, a jelzésre pedig 0.2 másodperc csúszást engedélyez. Vagyis legalább ennyi időnek kell eltelnie, a kerékfelrakás és a szerelő jelzése között. Hogy ezt miként miként fogják (ha tudják) ellenőrizni majd minden kerékcserénél? Jó kérdés. Túlszabályozottság Lvl 99.

Az idén is kimaradó szingapúri nagydíj helyett Törökország fog futamot rendezni. Remélhetőleg azért nem lesz ismét versenyzésre alkalmatlan az aszfalt, mint tavaly. Jelenleg úgy tűnik, hogy az Isztambul Park Szocsi (szept.29) és Szuzuka (okt. 10) között fog versenyt rendezni, de azért ne véssük kőbe.

Ha már Szocsinál tartunk. Végre kidobják a naptárból a pályát és 2023-tól a szentpétervári Igora Drive fog otthont adni az Orosz GP-nek. Mit is lehetne erre mondani? Ideje volt.

És ha már az unalmas pályáknált tartunk: végre változtatnak Abu-Dhabi nyomvonalán! Ráadásul már idén ezen az áttervezett nyomvonalon lesz a verseny. Persze hatalmas átalakításokat nem lehet eszközölni, hiszen a pálya egy részével nem tudnak mit kezdeni az épületek miatt. A pálya jó pár másodperccel gyorsulni fog és talán végre sikerül némi igzalmat is becsempészni ezáltal a versenybe (bár ezt kétlem).

 205345894_2951793885098582_1637273422329172714_n.jpg

 

Az Aston Martin eközben komoly erősítésbe kezdett humán mérnöki fronton. Sikerült leigazolniuk Dan Fallowst, aki a Red Bull aerodinamikai részlegének első embere volt eddig. Az Astonnál már technikai igazgatóként fog kezdeni, miután letelik a ’kertészeti’ szabadsága.

Szólj hozzá

F1 IndyCar WTCR