Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből
Indy Lights
Az idei törölt évad után, a promóter Anderson Promotions teljes szezonra készül 2021-ben. A pontos naptárat állítólag a szezonzáró petersburgi IndyCar futamon fogják bejelenteni, de annyit már lehet tudni, hogy 10 versenyhétvégével és 18 futammal számolnak.
Ezenkívűl kicsit változik a díjazás is: A bajnok 1 millió dollár helyett 1.25 millió ösztöndíjat fog kapni amit három IndyCar futamra használhat a díjazott, beleértve a garantált Indy500-at. (Ilyen miért nincs az F1-ben?) Ezen kívül mostantól a második és harmadik helyezettnek sem lesz üres a keze, hiszen garantált tesztlehetőséget kapnak a nagyok között.
Emellett hoztak két fontos biztonsági előírást is. Picit áttervezik az autók cockpitjét, hogy biztonságosabb legyen, valamint egy titánium glória keről az autókra, amit a kasztnikat is gyártó Dallara fog szállítani.

Pure ETCR
Xavier Gavory, ETCR főnök vezetésével Koppenhágában megtartották a teljesen elektromos túraautós versenysorozat nyitóeseményét. A legfontosabb bejelentés az volt, hogy most már hivatalos, a Cupra, a Ferrari által fejlesztett Alfa Romeo, valamint a Hyundai is csatlakozik a szériához. Méghozzá a nemrég bemutatott Veloster N ETCR típussal. A párbajformátumú (bizony!) sorrozat a WTCR idei zárófutamán, az Adria Raceway-en fog bemutatkozni,de még csak mint promóciós esemény. Jövőre azonban már élesben fognak menni a pilóták a tervezett hat versenyhétvégén. A következő hetekben várhatóak a hivatalos információk, de az már biztos, hogy a Cuprákat (e-Racer) Mattias Ekström kétszeres DTM-bajnok és ralikrossz-világbajnok, Jordi Gene túraautó-vilagbajnoki futamgyőztes fogják vezetni, az Alfa Romeot (Giulia ETCR) Jean-Karl Vernay WTCR versenyző, a Hyundai (Veloster N ETCR) pedig valószínűleg Augusto Farfus WTCC és DTM-ben futamgyőztest ülteti az egyik autóba.
WTCR
A nürburgringi bojkottja után a Hyundai visszatért mind a négy autóval, miután sikerült megegyezni a teljesítmény-kiegyenlítésen. A Szlovákia Ringen így ismét teljes lett a mezőny. Az első versenyen Tarquini egyből be is villant egy második hellyel, Berthon mögött és Vernay előtt. Michelisznek egy 10. hely jött csak össze. A második futamot Coronel húzta be Magnus és Guerrieri előtt. A zengős Azcona nagyot ment és ötödik lett, Norbi pedig csapattársa, Catsburg mögött ért célba a hetedik helyen. A harmadik futamot már a Hyundai végre behúzta, csak sajnos nem Norbival, aki 10. lett, hanem Catsburggal, akit Vernay és Berthon követett. Azcona ismét remekelt egy ötödik hellyel, úgyhogy a Zengő motorsport jó hétvégét zárt. Felkészül: Hungaroring. :)
WTCR tabella | |||||
Versenyzői | Konstrüktőri | ||||
helyezés | név | pont | helyezés | név | pont |
1 | Yann Ehrlacher | 112 | 1 | Cyan Racing Lynk & Co | 185 |
2 | Tom Coronel | 92 | 2 | Comtoyou DHL Team Audi Sport | 166 |
3 | Jean-Karl Vernay | 89 | 3 | ALL-INKL.COM Münnich Motorsport | 150 |
4 | Gilles Magnus | 79 | 4 | Cyan Performance Lynk & Co | 110 |
5 | Esteban Guerrieri | 78 | 5 | Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team | 74 |
6 | Nathanael Berthon | 74 | 6 | ALL-INKL.DE Münnich Motorsport | 68 |
7 | Yvan Muller | 73 | 7 | BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse | 63 |
8 | Nestor Girolami | 72 | 8 | Zengo Motorsport Services KFT | 57 |
9 | Santiago Urrutia | 64 | |||
10 | Nicky Catsburg | 52 |
Rally
A Rally Vidreirón (Portugália) a 21 éves navigátor Laura Salvo életét vesztette, miután az első gyorsasági szakasz kezdete után, mindössze 500 méterrel ő és a pilóta, Miguel Socias Peugeot-jukkal lecsúsztak az útról és fának csapódtak. Socias túlélte az ütközést, de Salvo életét már nem tudták megmenteni a villámgyorsan ott termett mentőhelikopter ellenére sem. Salvo, bár csak 21 éves volt, már 2015 óta Rally navigátor. A család komoly Rallys múlttal rendelkezik, hiszen nővére szintén navigátor, édesapja pedig pilóta. A versenyt természetesen törölték a tragédia után.
