Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből
WEC
Végre elindul a szezon itt is, a hat órás spái futammal. A meglepetés pedig rögtön érkezett is. Kissé vicces volt látni, hogy az előszezoni teszteken az új szabályokkal visszafogott LMP2-es autók verik a Hypercarokat. Az időmérőn a Toyota már feltekerte a motort, és meg is szerezte az első sort Convay-Buemi sorrendben, de a pole idő csak 1.6 másodperccel volt jobb, mint a harmadik helyezett United LMP2-es gépéé. Ők amúgy megverték az Alpine csúcskategóriás autóját, amit Negrao vezetett. A harmadik sort Roman Ruszinov (G-Drive) és van der Garde (RTN) kaparintotta meg. GTE Pro-ban pedig Kevin Estre futott egy új pályacsúcsot 911-es Porschéjával. A teljes lista itt látható.
A verseny: Nem volt a legizgalmasabb, de azért történt pár érdekesség. Elég furcsa volt látni, hogy a Toyota az évad első versenyének a legelején csapatusítást használt és Buemiék így egyből az élre álltak. Ez annak fényében pláne érdekes, hogy rajtuk kívül csak az Alpine van a legmagasabb kategóriában idén (a Glickenhaus csak a másodk fordulótól száll be a játékba, jövőre pedig jönnek a többiek) és a franciák egyértelműen lassabbak náluk. A #7 es Toyota ezután még a sóderágyat is megárta Kobajasival, de szerencséjére tolatva vissza tudott evickélni a pályára. Viszont egy kör hátrányba kerültek, amit már nem tudtak visszahozni. így végül az Alpine beférkőzőtt közéjük. Az LMP2-ben a United Autosport egysége komoly csatát vívott a győzelemért, amit meg is szerzett. Mögöttük a JOTA mindkét egysége is eseménydús futamot produkált, tele megkérdőjelezhető manőverekkel, de így is meglett a dupla dobogójuk. A GTE Proban a #92-es Porsche, csakúgy mint az időmérőn, most is uralta a pályát, esélyt sem adva a többieknek. A GTE Am-ben pedig az AF Corse #83-as riója zsebelte be a győzelmet. Az egyértelműen kiderült, hogy a Hypercar és az LMP2 közötti különbség minimális lett, a United egy kört kapott csak a Buemiéktől és a két GTE kategória is körön belül tudott maradni egymáshoz. A futam végeredményét itt láthatjátok.
Van egy búcsúzó is a hétvégén. A Corvette pilóta Oliver Gavin, WeatherTech bajnok és 5x Le Mans-i kategóriagyőztes úgy döntött, a futam után visszavonul. De szerencsére nem fordít hátat a motorsportoknak, ugyanis már meg is alapította az Oliver Gavin Driving Academy-t.
IndyCar
Dupla fordulót rendeznek Texasban. Az eső miatt kissé felborult a hétvége programja, mivel megérkezett az eső, és oválon nem lehet ilyenkor versenyezni. Az időmérőt teljesen ki is hagyták, úgyhogy egy szabadedzéssel a hátuk mögött vágnak neki mindkét versenynek. Bővebben a F1rka Facebook oldalán. :)
WTCR
A Zengő Motorsport múlt héten már bejelentette a két spanyol pilótáját. Most elkelt még egy ülés, ugyanis Boldizs Bence a tavalyi remek szereplése után marad a csapatnál. Még egy hely kiadó.
Az FIA, a Eurosport Events és a WTCR közben bejelentette, hogy három évvel meghosszabították az együttműködést. Ez annyit jelent, hogy 2025-ig biztosan megmarad a sorozat jelenlegi formájában.
DTM
Most már tényleg végleges az idei mezőny. Az utolsó utáni pillanatban a Lamborghini is úgy döntött, beszáll a sorozatba egy Huracán GT3 EVO-val, amit a T3 Motorsport fog versenyeztetni. A pilóta a mezőny második legfiatalabbja lesz, a kissé tapasztalatlan belga ifjú, Esteban Muth személyében.
Formula 2
Bent Viscaalt eredetileg csak a bahreini szezonkezdésre szerződtette a Trident, de úgy tűnik, nagyon meg voltak vele elégedve. A csapat bejelentette ugyanis, hogy a fiatal hollanddal aláírtak a teljes idei szezonra.
Formula 1
Immár hivatalos, hogy Kanada idén is kimarad az F1-ből. A döntés nem volt meglepetés, inkább csak az volt a kérdés, ki ugrik be helyettük. Ez pedig Törökország lesz, a június 11-13-ai hétvégén. Szerencsére Kanada csak ideiglenesen marad ki immár második alkalommal, mivel a két kimaradt év miatt kaptak egy két éves szerződéshosszabbítást az F1-től.
Az F1 hivatalosan is bejelentette a sprintfutamokat. Silverstone, Monza és Interlagos fog ezeknek helyt adni (utóbbi még kérdéses, hogy rendez-e idén futamot). Ezeken a hétvégéken teljesen átalakul a versenyhétvége programja is, és pár szabály is módosul. Bővebben itt olvashatsz róla.
Az Alfa Romeo nem nyugodott bele Kimi Raikkönen imolai 30 másodperces büntetésébe, ami két pontjába került a finnek, és annak felülvizsgálatát kérte az FIA-tól. A felülvizsgálati kérelem alapját azt képezi, hogy mikor a finn kicsúszott, nem tudták, hogy az SC fázisra, vagy a felvezető körre vonatkozó szabályok érvényesek-e. Ezért azt sem tudták, hogy visszaveheti-e a helyét, vagy sem. Ezért megkérdezték az FIA-t, a válasz azonban túl későn jött. A szabályok értelmében a csapatnak minden joga meg van ahhoz, hogy ezt kérje az FIA-tól, ha addig nem ismert, új bizonyítékok állnak rendelkezésre. A szövetség amúgy egyértelműsített a kérdéses szabályon, ami már a Portugal GP-n életbe lépett, tehát mostantól a pilóta csak akkor veheti vissza a pozícióját (jelen esetben egy kicsúszás után) egy versenymegszakítás után, ha állórajttal folytatódik a verseny. A felülvizsgálati kérelmet rövid tárgyalás utá elfogadták, ami azt jelenti, újratárgyalják az esetet. Szóval vég változhat az Emilia Romagna Nagydíj végeredménye.
Update: Az FIA elutasította az Alfa Romeo beadványát és helybenhagyta a korábbi döntést.
Még egy Alfás hír: leszerződtették Callum Ilottot teszt- és tartalék pilótának. A brit már autóba is pattant Portugáliában az FP1-en.
Kisebb vita alakult ki, hogy hogy szankcionálják-e azokat a csapatokat, akik megszegik a költségvetési plafont. Az FIA három fajta szankciót alkalmaz az ilyen esetekben, a kihágás megszegésétől függően: pénzbírság, szigorított ellenőrzés, vagy sportbüntetés. Ezekre azonban a szokott módon a csapatoknak is meg kell egyezni, hogy bekerüjön a szabályrendszer bekerüljön a szabálykönyvbe. Most viszont a sportbüntetések ellen szavazott három csapat is, pletykák szerint a Red Bull, az AlphaTauri és a Ferrari. Szóval újabb kötélhúzás kezdődik a csapatfőnönök között.
A Portugál GP-ről pedig szokás szerint jön kedden az elemzés. :)