2021. jún 21.

Heti apró - érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - érdekességek az elmúlt hétből

IndyCar

A múlt heti dupla forduló után két hiányzóval és ezáltal két beugróval folytatódott a szezon a Road Americán. A Detroitban balesetet szenvedő Rosenqvistet az orvosok nem engedték versenyezni, az Arrow McLarennek pedig gyorsan kellett egy beugró. Kevin Magnussen, aki éppen a múlt héten szerezte meg első pole-ját és győzelmét is az IMSA bajnokságában, pont ráért. Bár soha nem vezetett még IndyCar autót, a pályát sem ismeri, nem kell neki bemutatni neki, milyen is egy csúcskategóriás open wheel szerkezet. Ráadásul mondhatjuk, hogy a dán hazaérkezett, hiszen a McLaren akadémiáján nevelkedett, és a wokingi alakulattal mutatkozott be anno az F1-ben, rögtön egy dobogóval.

Rinus VeeKay még rosszabbul járt, mint Rosenqvist, mivel ő hétfőn szenvedett balesetet egy biciklés edzés közben. Eltört a kulcscsontja, amit műteni kellett. Az Ed Carpenter Racing pilótáját Oliver Askew fogja helyettesíteni, aki múlt héten még Rosenqvist helyett ugrott be nagy hirtelenséggel a McLarenbe. Szóval Grosjean és Magnussen újra egy mezőnyben versenyez. Reszkess Road America! (?) :D Magnussen mellett debütált még egy újonc is. A Dale Coyne Racing már az Indy500-on is indítani akart egy harmadik autót a nascaros Cody Ware-rel (Rick Ware fia), de ez akkor még nem jött össze. Most viszont már minden akadály elhárult és az 52-es rajtszámú Dallara-Honda készen áll a debütálásra.

4caf1cf6-21c5-47f9-9b14-2ad98347fcbc-she_062021_rev_group_grand_prix-_road_america_gck-001.jpg

Időmérő: Newgarden Detroit után itt is megszerezte a pole-t, két tizeddel verve a második Hertát. A Penske jó napot zárt, Newgarden mellett Power és Paganeud is a legjobb hatban végzett. A nap vesztese Dixon, akinek az autója még a második edzésen sérült meg törmelék miatt, nem sikerült száz százalékos állapotba hozni és csak a 13. lett, de O’Ward sem lehet elégedett tizedik helyével. Grosjean éppen csak lecsúszott a FAST 6-ről, Magnussen 21. helye viszont nem rossz első IndyCar időmérőjén.

indycar-results-quals-page-001_1.jpg

Verseny: Aki nem látta, mindenképp nézze vissza valahol, mert óriási versenyt hozott a végén hatalmas drámával. Grosjean nagyszerűen versenyzett, gyönyörű manővereket bemutatva. Az esőre várva volt olyan, amikor az élen Magnussen és Sato harcolt, ami azért elég szürreális, de persze helyre állt a rend. Magnussen alatt végül megállt az autó, de a legnagyobb dráma a vége előtt három körrel jött, egy sárga utáni újraindítás után. A pole-ból induló és a versenyt végig a kezében tartó Newgarden váltója megadta magát és az autó emergency mode-ba kapcsolt, amivel ment a kukába a győzelme. Az első helyet Palou örökölte meg Herta előtt. Nagyszerű verseny volt, minden perce élvezetes, a Penske vesszőfutása pedig tovább folytatódik. Idén még nem tudtak versenyt nyerni.

indycar-race-results-1.png

DTM

Végre elindult a hamvaiból feltámasztott DTM is. Ennek nem is lehetett volna jobb helyszínt választani Monzánál. Érdekes, hogy bár úgy volt, Albon nem versenyez azokon a hétvégéken, amikor F1 is van, de mivel váltótársa, Nick Cassidy éppen az FE-ben szintén versenyez a hétvégén, így a Red Bullnak nem volt sok választása. A Mücke Motorsportnál is hasonló a helyzet, ott a 2x DTM bajnok Gary Paffett hiányzik ugyebből az okból, helyette Maximilan Buck fogja vezetni a GT3-as szörnyeteget.

Első Időmérő: Taroltak a Mercedesek és kibérelték az első négy rajthelyet Abril, Juncadella, Auer és Götz sorrendben. Mögöttük viszont óriási meglepetésre a még előszezoni tesztekről is lemaradó Lamborghinis csapat, a T3 lett az ötödik Esteban Muthal. Csapattársa, az utolsó utáni pillanatban szerződtetett Esmee Hawkey pedig a 112. helyen zárt. A BMW-sek viszont nagy csalódást okoztak, a legjobb S. van der Linde volt, aki csak a 15. helyet szerezte meg.

A TOP 10 sorrendje: 1. Abril, 2. Juncadella, 3. Auer, 4. Götz, 5. Muth, 6. Ellis, 7. Lawson, 8. Müller, 9. K. van der Linde, 10. Buhk.

Első verseny: Nem semmi versenyt lehetett látni! Lawson a hetedik helyről indulva győzelemmel debütált (bár eddig is tudtuk, hogy nincs híján a tehetségnek) a Red Bull-Ferrarival, Abril és Juncadella előtt. Albon pedig tíz helyet javítva végzett a negyedik helyen. A Lamborghinik versenye elég gyenge lett, Muth csak a 11. lett, Wittman viszont pontszerzőre hozta be a BMW-t. Auer lemásolta Albont, csak éppen fordítva és pontot sem szerzett, Müller pedig a sérült Audiját behozta a 8. helyre.

A TOP 10: 1. Lawson, 2. Abril, 3. Götz, 4. Albon, 5. Juncadella, 6. K. van der Linde, 7. Buhk, 8. Müller, 9. Wittman, 10. Rockenfeller.

si202106190123_hires_jpeg_24bit_rgb-1068x580.jpg

Második időmérő: A második kvalin eltűnt a Mercedes előnye. A legjobb helyet Abril szerezte a hatodik legjobb idővel. A pole-ért nagy csata volt az audis K. van der Linde és a ferraris Lawson között, amit előbbi nyert 0.08  másodperccel. A Linde család másik tagja pedig a harmadik helyet szerezte meg, jó hangulatban fog telni a családi vacsora.

TOP 10: 1. K. van der Linde, 2. Lawson, 3. S. van der Linde, 4. Müller, 5. Muth, 6. Abril, 7. Auer, 8. Götz, 9. Juncadella, 10. Ellis.

Második verseny: Kitettek magukért a srácok, Kelvin van der Lindét nem tudták kizökkenteni, és megnyerte a versenyt és mivel Müller lett a második, Audi kettős győzelem született. Harmadiknak a hetedik helyről induló Auer végzett, nagyon szépen versenyezve, S. van der Linde pedig Wittmannal csatázott nagyot a negyedik helyért, Muth és Rockenfeller pedig a nyolcadik helyért püfölte egymást.

TOP 10: 1. K. van der Linde, 2. Müller, 3. Auer, 4. S. van der Linde, 5. Wittmann, 6. Ellis, 7. Albon, 8. Rockenfeller, 9. Muth, 10. Götz.

Összességében kijelenthető, hogy igenis sikerült a széria új alapokra helyezése és komoly választ adtak a fanyalgóknak.

Formula 3

Folytatódik az F3 is, a Paul Ricardon, de itt is történt némi személyi változás. Sajnos Tóth László koronavírus tesztje pozitív lett, így nem indulhat a hétvégén. A Campos gyorsan megtalálta a helyettesét Chovet személyében, aki az első versenyt még a Jenzer színeiben teljesítette, de anyagi okok miatt távozott a csapattól.

Időmérő: Vesti nyerte az időmérőt Hauger, Martins és Doohan előtt, így ők rajtoltak az első két sorból a harmadik futamon. Az első futam fordított pole-ját Williams szerezte meg a 12. helyével, mellőle Schumacher, mögülük pedig Sargent és Correa indulnak. Leclerc-nek pedig ismét pechje volt, félre kellett állnia műszaki okok miatt, így az első és a harmadik futamon az utolsó helyről rugaszkodhat el.

q1-vert.jpg

Első futam: Jó kis versenyt láthattunk! Rögtön a rajt után Hoggard kiesése miatt egy VSC fázissal indult a verseny. Miután újra nekilendültek, Williams gyorsan elvesztette a vezető pozíciót, és ahogy az elvárható az F3 mezőnyétől, szép kis harcok alakultak ki, többeknek is esélye volt a győzelemre. Sargent, Iwasa és Martins is állt az élen, de a végén az ART versenyzője, Smolyar örülhetett, aki egy utolsó körös előzéssel megnyerte a versenyt Martins és Iwasa előtt. Utóbbi azonban összeszedett egy öt mp-es büntit, így bukta a harmadik helyet, amit Williams örökölt meg. A nap vesztese a második helyről rajtoló Schumacher lett, aki egy nagyon gyenge rajt után már az első kanyarok után a hatodik helyig csúszott hátra és egy nagyon felejthető versenyt teljesített.

A TOP 10: 1. Smolyar, 2. Martins, 3. Williams, 4. Sargent, 5. Novalak, 6. Correa, 7. Doohan, 8. Iwasa, 9. Hauger, 10. Caldwell. A 11. Crawford, a 12. Leclerc lett, így övéké a második verseny fordított rajtrácsának első sora.

Második futam: Leclerc győzelemre váltotta a pole pozíciót és simán nyert Hauger előtt, így Prema 1-2 lett a befutó. Crawfordnak sikerült lefulladni a rajtrácson, Novalak pedig folytatja jó sorozatát, eddig minden futamon pontszerző volt.

A TOP 10: 1. Leclerc, 2. Hauger, 3. Martins, 4. Caldwell, 5. Doohan, 6. Novalak, 7. Smolyar, 8. Williams, 9. Iwasa, 10. Vesti.

60ce2ebcb9252f66b7de94f0-ferrari-fda-formula-3-arthur-leclerc-paul-ricard-2021.jpg

Harmadik futam: Vizes pálya és F3 = jó verseny. Az élről rajtoló Vesti egy rossz rajttal és egy még rosszabb versenyzéssel gyorsan kiszállt a győzelemért vívott csatából. Hauger viszont kiválóan versenyzett de pechjére Doohan olyan gyorsan közlekedett, mint anno az apukája két keréken, és megállíthatatlan volt. Így a negyedik helyről rajtolva, teljesen megérdemelten lett a főfutam győztese Hauger és Collett előtt. A második futamot behúzó Leclerc is minden dícséretet megérdemel, bár pontot nem ért a produkciója, de az utolsóról előre jönni a 13. helyre nem kis teljesítmény. Novalak kiegyensúlyozott teljesítménye pedig ismét megsüvegelendő, mint ahogy Correáé is.

A TOP 10: 1. Doohan, 2. Hauger, 3. Collet, 4. Martins, 5. Novalak, 6. Vesti, 7. Iwasa, 8. Smolyar, 9. Correa, 10. Crawford.

A bajnokság első tíz helyezettje hat futam után:

f3-1-vert.jpg

Formula 1

Az Alpine és Ocon a hazai versenyük előtt bejelentette, hogy meghosszabították a szerződésüket további három évvel így, 2024-ig biztosan marad a francia pilóta-francia csapattal felállás.

A Francia GP-ről pedig jön majd az elemzés. :)

Szólj hozzá

F1 DTM IndyCar F3