Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből
IndyCar
Talán a hét legérdekesebb híre, hogy Juan Pablo Montoya visszatér az Indy500-ra. Méghozzá a McLaren versenyzőjként. A CART bajnok, kétszeres Indy500 és háromszoros Daytona 24 órás győztes, az IMSA tavalyi bajnoka nem tétlenkedik jövőre sem. Teljes WEC szezont megy a DragonSpeed-el, de az IMSA-t sem hagyja ott és a Meyer Shank Racing pilótájaként ott lesz az endurance versenyeken is. A kolumbiai fenegyerek és a McLaren útjai nem éppen a legbékésebben váltak el az F1-ben. Így most ez külön öröm a szurkolóknak, hogy Alonso után Montoya fogja vezetni a csapat harmadik autóját Indianapolisban.
Colton Herta elhagyja csapatát. Vagyis inkább fogalmazzunk úgy, átül az Andretti HSA autójából az Andretti Autosport autójába. Egészen pontosan a Veach/Hinchcliffe vezette #26-os Dallarába. Az IndyCar történetének legfiatalabb pole pozíciósa és győztese még csak 20 éves, de már a harmadik szezonját fogja kezdeni 2021-ben.
JPM '15-ben második Idy500 győzelmét ünnepli
Formula 2
Az Uni Virtuosi Racing hivatalosan is bejelentette, hogy jövőre a Zhou-Drugovich párossal fognak versenyezni. Drugovich az idei szezon ezüstérmesét, Ilott-ot váltja, akinek a szponzorai nem tudnak elég pénzt lerakni az asztalra egy újabb szezonhoz. Remélhetőleg azért kap valahonnan valamilyen ajánlatot a Ferrari Akadémia tehetsége.
Yuki Tsunoda kapta az Anthonie Hubert-, vagyis a legjobb újoncnak járó díjat. A Carlin japán versenyzője, aki a Red Bull Akadémia és a Honda támogatását is élvezi, bronzérmes lett a bajnokságban, jó párszor nagyszerű teljesítményt produkálva. Jövőre pedig, talán már Gasly mellett harcolhat az F1-ben egy AlphaTaurival.
A héten lezajlott az F2 szezonvégi tesztje is. Bár ez nem mindig ad pontos képet arról, hogy ki hol fog versenyezni jövőre, azért pár dolgot ki lehet belőle következtetni.
Prema: Svarcman – PiastriUni: Zhou – Novalak – DrugovichCarlin: Daruvala – TicktumHitech: Vips – LawsonART: Pourchaire – LundgaardMP: Zendeli – DeletrazCharouz: Ilott – Beckman – SamaiaCampos: Boschung – SargentDAMS: Armstrong – NissanyHWA: Nannini – Merhi (Bizony, az a Roberto Merhi. Hogy mit keres itt? Fogalmam sincs.)Trident: Viscaal – Sato – Novalak (igen, Novalak két csapattal is tesztelt.)
Formula 1
Nagyjából összeállt a szezon végi fiatalok tesztjének mezőnye is. Az FIA kérlelhetetlen volt és a csapatváltók (Sainz, Ricciardo, Vettel) nem ülhetnek autóba. Így csak az Alonso-Kubica-Buemi trió fog kilógni a sorból.
Mercedes: de Vries – VandoorneFerrari: Svarcman – FuocoRed Bull: Vips – BuemiRenault: Alonso – ZhouAlphaTauri: Tsunoda – SatoHAAS: SchumacherAlfa Romeo: Kubica – IlottWilliams: Aitken – Nissany
A McLaren és a Racing Point nem tesztel.
Fuoco a Ferrari szimulátorpilótája, akit azért ültet be a Ferrari, hogy a szimulátor és a valós adatok minél közelebb legyenek egymáshoz. Buemi reaktiválása nagy talány, bár tény, hogy tapasztalt pilóta. Sato tesztjét nem igazán érteni, gondolom jó kis összeget letettek a Tauri asztalára. A HAAS-nak nagyon kéne a tesztkilóméter mindkét újonctól, ennek ellenére úgy tűnik, Mazepin nem ül autóba idén, bár ez lehet a Ferrari-HAAS üzlet része.
A tékozló fiú másodszor tér vissza a Renault-hoz
Ferrari
Loius Camilleri, A Ferrari és a Philip Morris ügyvezető igazgatója (a két cég kéz a kézben jár), azonnali hatállyal lemondott mindkét tisztségéről, személyes okokra hivatkozva. Camillieri idén januárban vette át a Ferrari irányítását Marchione váratlan halála után. Mindvégig kiállt Binotto mellett a csapat, gyenge szereplése ellenére is áldását adta Vettel menesztésére. Helyét ideiglenesen a konszern elnöke, John Elkann veszi át.
McLaren
Zak Brown nagy bejelentést tett. Az amerikai MSP Sports Capital két részletben, összesen 560 millió font értékben vásárol részvényeket a wokingi alakulattól. Első lépcsőben 15%, majd 2022-ben még plusz 18%-ot ezzel 33%-os tulajdonrészt szerezve. Az MSP első embere az a Jeff Moorad, aki az MLB-ben két csapatnak (Arizona, San Diego) a vezérigazgatója, a cég értéke pedig kb. 2 milliárd dollár. A jelenlegi részvényesek a Mumtalakat Holding (56%), Mansour Ojjeh (14%), Michael Latifi (10%) és maga a McLaren (20%). Hogy a befektetés után, hogy fog kinézni ez a felosztás, arról egyelőre nincs hír. A McLaren idén már kötött egy komoly szponzori megállapodást a szintén amerikai Gulf olajvállalattal, és kapott a Mumtalakat Holding Bahreini bankjától egy 150 milliós gyorskölcsönt, nagyon kedvező feltételekkel. Bár ezek elsőre úgy tűnnek, hogy hatalmas pénz érkezik a csapathoz, azért ne feledjük: A McLaren komoly krízisbe került a pandémia miatt, az utcai részleg óriási veszteségeket termel jelenleg, és 1200 dolgozót kellett elbocsátaniuk a túlélés érdekében. Ezenkívül az F1-es csapatnak nem sikerült befejezni az új hipermodern szélcsatornáját, amit így át kellett tolni a következő évre, ez pedig szintén komoly plusz költségeket jelent. Zak Brown viszont, úgy tűnik, nem véletlenül a szakmájának egyik zsenije és rövid idő alatt komoly szerződéseket hozott tető alá.
W series
Azt már tudtuk, hogy az F1 kap egy új betétfutamot is a W series-zel, miután az F2 és az F3 különválik egymástól. A két nevelőszéria után megjött a lányok programja is. Íme:
Június 26: FranciaországJúlius 3: AusztriaJúlius 17: Egyesült-KirályságJúlius 31: MagyarországAugusztus 28: BelgiumSzeptember 4: HollandiaOktóber 23: USAOktóber 30: Mexikó
Schnitzer Motorsport (BMW)
Az 1967-ben alapított csapat kénytelen végleg lehúzni a rolót, miután a BMW arra a döntésre jutott, hogy megszakítja az együttműködést. A némát gyár kivonul szinte mindenhonnan, és ’21-től nem lesz sehol sem BMW gyári program, vagy támogatás az autósportban. Ide is eljutottunk, sajnos. Az egykori DTM, DRM, WTCC, ETCC (és még jó pár túraautó bajnokság) bajnokcsapat szinte mindenhol BMW-vel versenyzett, mint gyári támogatású csapat. De az utóbbi időben már nem igazán jöttek az eredmények, így az autógyár kivonulása és a covid helyzet miatti egyre kisebb szponzori támogatások miatt már nem tudják gazdaságosan működtetni a céget.
Világ
A Google, mint minden évben, idén is összeállította az év legkeresettebb kifejezéseinek listáját, természetesen témakörökre bontva. A sportolók témakörét nem más, mint Ryan Newman nyerte. A NASCAR pilóta még februárban, a Daytona 500 utolsó körében szenvedett brutálisan nagy balesetet, amit valami óriási csoda folytán túlélt és „csak” agyrázkódást szenvedett. Newman két napra rá, saját lábán távozott a korházból és mivel a koronavírus a NASCAR menetrendjét is átírta, mindössze csak 3 versenyt kellett kihagynia. A májusi darlingtoni versenyen már ismét ott volt Roush Fenway Racing pilótája.
Ryan Newman bukása