2021. feb 21.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

Pikes Peak

Kezdjük egy igazi kuriózummal! Aki esetleg még nem hallott volna róla (bár ezt kétlem), röviden: 156 kanyar, 20 km versenytáv és 1440 méter szintkülönbség. És egészen 1916-ra nyúlik vissza a verseny történelme, amit minden év június utolsó vasárnapján rendeznek meg. Egy hegyi verseny a colorádói Pikes Peak hegységben, amin bárki indulhat bármivel. Nem hangzik rosszul ugye? J.R. Hildebrand USF2000 és IndyLights bajnok, IndyCar veterán úgy döntött, nem sz@rozik és simán benevezett egy idei Dallara DW12 Indycar autóval a kamionok, motorok és sportautók ellen. Csak szólok, utoljára 99(!) évvel ezelőtt indult Indy autó a versenyen. Be lehet írni a naptárba a dátumot, mert ezt látni kell!

csm_886x498px_01_lc3_4366_4be2f7d9c1.jpg
A verseny történetének leggyorsabbja, Romain Dumas és a Volkswagen I.D. R

 

DTM

Jó hír a BMW szurkolóknak. Bár nem lesz gyári csapat a szériában, autói(k) mégis ott lesz(nek) a rajtrácson. Ugyanis a Walkenhorst Motorsport hivatalosan is leadta a nevezését, márpedig ők a BMW ügyfélcsapata. Tavaly már ott voltak a DTM Trophy betétsorozatban, most pedig beneveztek a nagyok közé is az M6 GT3-al. Hogy pontosan hány autóval indulnak és kik lesznek a pilóták, még kérdőjeles. De így látatlanban Phillip Eng lehet az egyik befutó, aki tavaly még a BMW gyári pilótájaként versenyzett a szériában és a Walkenhorsttal is jó kapcsolata van, hiszen 2018-ban velük nyerte meg a spái 24 órást. Hogy a cég mekkora gyári támogatást ad a csapatnak, szintén kérdéses.

Ázsia F3

Aki nem nem nézte az idei bajnkságot, sajnálhatja. Zhou, Daruvala és Chovet között elképesztő csata bontakozott ki a végső győzelemért.  Egy rövid összefoglaló az öt fordulós bajnokságból (minden forduló 3 versenyből áll):

  1. forduló: Zhou 2 győzelemmel nyitott, a harmadikon viszont kiesett ami futamot Chovet nyert meg, Daruvala egy második hely mellett 7. helyet szerzett. Az állás: : Zhou  50 ponttal, 2.: Chovet 49 ponttal… 5.: Daruvala 27 ponttal.
  2. fordulót: Daruvala 2 győzelem mellé egy második helyet szerzett, a harmadik futamot ismét Chovet nyerte. Zhounak csak egyszer sikerült dobogóra állnia. Az állás: 1.: Daruvala 98 ponttal, 2.: Chovet 94 ponttal, 3.: Zhou 90 ponttal.
  3. forduló: Most Chovet nyerte az első két futamot, az utolsót pedig Daruvala. Zhou egy második és két harmadik helyett szerzett. Az állás: 1.: Chovet 156 ponttal, 2.: Daruvala 149 ponttal, 3.: Zhou 141 ponttal.
  4. forduló: Chovet megnyerte az első és a harmadik futamot, a másodikon pedig harmadik lett. Zhou próbálta tartani a lépést 2 második és egy negyedik hellyel, Daruvala viszont leszakadt. Technikai gondok miatt egy ötödik helye és két nullázása volt. A másodi versenyt Patrick Pasma nyerte. Az állás: 1.: Chovet 221 ponttal, 2.: Zhou 189 ponttal, 3.: Daruvala 159 ponttal.
  5. forduló: Zhou hatalmas hajrát produkált és győzelemmel nyitott, amit egy második hely követett, miközben Chovet csak az ötödik helyen futott be az első futamon, a másodikon pedig kiesett, így a szezonzáró előtt Zhou 32 pontos hátrányát megfordította 1 pontos előnyre. Az utolsó versenyt Chovet csak az ötödik helyen tudta befejezni, míg vetélytársa behúzta a győzelmet, így megszerezte a bajnoki címet és az ahhoz járó 18 licenszpontot. Daruvala is szépen búcsúzott, két harmadik helyet szerzett az utolsó két versenyen. A középső fordulót ismét Pesma nyerte.

Végeredmény: 1.: Zhou 257 ponttal, 2.: Chovet 241 ponttal, 3.: Daruvala 192 ponttal, 4.: Pasma 146 ponttal, 5.: Nissany 99 ponttal.

151627576_810126526287078_864507118080668688_o.jpg

Formula 3

A Trident 19-re lapot húzott. Novalak és David Schumacher után bejelentette harmadik versenyzőjét is a csapat, a HWA-tól távozó Jack Doohan személyében. A csapat egyértelműen az egyik legerősebb a mezőnyben, ám az idei pilótahármas… A tavalyi szezont elnézve, finoman fogalmazva is kérdéses. Schumacher és Doohan nulla pontos lett a 2020-as szezonban, ehhez képest Novalak 12. helye és 45 pontja a két dobogóval egészen kiváló.

Formula 1

A McLaren 15-én az AlphaTauri pedig 19-én bemutatta az idei autóját. A fényképek alapján nem sok mindenre lehet következtetni, mivel mindkét csapat (ahogy az ilyenkor lenni szokott), keményen titkolózik, amire a legjobb példa, hogy a wokingiak pl. a komplett diffúzort eltüntették a kocsiról. A McLaren és a Williams (ők még nem tartottak bemutatót) egyébként már pályára is vitte az autóit Silverstone-ban egy-egy filmforgatási nap keretében. Külön érdekesség, hogy a McLaren sehol sem fogja megjeleníteni a Mercedes logóját. Ennek az az egyszerű oka, hogy a német márka a motorbeszállítói megállapodásokban nem ragaszkodik ehhez, és mindig az adott csapatra bízza ezt. A Williamsnél van csak egy kis kitétel, mivel George Russell a Mercedes versenyzője, ezért ott a versenyzői overálon rajta lesz a három ágú csillag.

 

A további bemutatók időpontjai:

Alfa Romeo: február 22.
Red Bull: február 23.
Mercedes: március 2.
Alpine: március 2.
Aston Martin: március 3.
Williams: március 5.
Ferrari: március 10.
Haas: még nincs dátum

 

A Ferrari és a Shell neve teljesen egybeforrt az F1-ben, nem meglepő, hogy továbbra is együtt folytatják a harcot a bajnoki címekért. Újabb hosszú távú technológiai és kereskedelmi megállapodást kötöttek.

A Pirelli maga oszthatja szét egyenlő arányban a csapatok között azt a 30 napot, amit a  2022-ben debütáló 18 colos abroncsok tesztelésére kapott az FIA-tól. Minden csapat a tavalyi autóját használhatja, természetesen átalakítva az abroncsokhoz. Legelőször a Ferrari próbálhatja ki, méghozzá Jerezben, február 22-én. Hogy ezek a tesztek mennyire lesznek reprezentatívak, jó kérdés. Az idő egyébként elég szűkös, hiszen szeptember 1-ig véglegesíteni kell a jövő évi abroncsokat, ami nem lesz egyszerű a zsúfolt versenynaptárt és a kötelező nyári szünetet figyelembe véve.

Ha már Pirelli. Azt már tudtuk, hogy a tavalyi évhez hasonlóan marad a fix gumi kiosztás, és minden autó ugyanannyi keveréket fog kapni mindenből. Ez 2 szett kemény, 3 szett közepes és 8 szett lágy. A gumigyártó jó előre meghatározta, mely keverékeket viszi a versenyekre. Ez kissé furcsa, hiszen nem szokták előre leosztani az egész évre, úgy meg pláne, hogy még mindig simán benne van a levegőben a naptárváltoztatás.

18947_motorlat-f1-pirelli-reveals-tyre-choices-for-2021-f1-season-v37_1.jpg

Volt néhány pletyka az Indycarból, hogy Pietro Fittipaldi oda tart, de ezeknek most valószínűleg vége lesz. A Haas ugyanis bejelentette, hogy a brazil pilóta idén is a csapat tartalék versenyzője lesz.

Az ausztrál pálya komoly átalakításba kezdett még tavaly, amit három fázisban hajtanak végre. Az első már kész is, a másodikat most kezdik, a harmadik pedig a 2022-es versenyre lesz meg. Az első szakasz a boxutca szélesítése volt 2 méterrel. Ezzel nem csak több helye lesz a csapatoknak, hanem fel tudják emelni a boxutcai sebességhatárt is. A második szakasz nem más, mint a vonalvezetés átépítése. A cél, hogy kicsit gyorsabbá tegyék és pár előzési pontot is kialakítsanak. A 9-es 10-es  közötti részben a jobbos a szűk jobbos és a hozzá tartozó féktáv eltűnik és egy nagyon gyors (valószínűleg DRS zónás) rész váltja fel. A 11-es és 12-es kanyar kap egy pici dőlést. így a 13-as kanyar előzési pont lesz, mivel az már nem klasszikus derékszöges lesz, mert kap egy új ráfordító ívet, s ennek nem lesz kimondott ideális íve. Érdekes lesz látni, hogy ez a gyakorlatban mit fog hozni. A harmadik szakasz sem lesz kis beruházás. A pilóták nagyon sokat panaszkodtak az évek alatt, hogy nem jó az aszfalt minősége (ennek oka, hogy a hétköznapokban sima közút), de most kéréseik meghallgatásra találtak, és először a pálya történetében a teljes nyomvonalat újra fogják aszfaltozni. Ennek ellenére nem biztos, hogy tetszeni fog a pilótáknak az új aszfalt, ugyanis a promóter elmondta, hogy egy durva aszfaltot fognak letenni, így sokkal nagyobb kopásra számíthat a mezőny.

image006-1.jpg

Szólj hozzá

F1 DTM Pikes Peak F3 Asia F3