2021. már 14.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

Superstar Racing Experience

Már többször is írtam ebben a rovatban az SRX-ről, nem véletlen. Nagyon sokan kétkedve fogadták a hírt,amikor Tony Stewart bejelentette, hogy új sorozat indításán dolgozik. Aztán lassan elkezdtek szálingózni a befektetők, a pályák, a versenyzők, és maga a CBS is becsatlakozott. Március 9-én pedig lerántották a leplet az autóról is a Caraway Speedwayen, ahol a kocsi teljesítette első tesztjét. Igazi old-school autót építettek, ami illik a szériához. A karosszériát a FURY Race Cars fogja építeni, a motort pedig maga az Ilmor adja. Méghozzá ugyanazt az Ilmor 396-ot, amit a  NASCAR Truck Seriesben használnak. A bemutatóval együtt kiderült, hogy az abroncsokat a Goodyear fogja szállítani. Jó kis összeállítás. Bár még a szabályrendszeren finomítani kell, immár minden akadály elhárult, hogy június 12-én a Stafford Speedwayen elrajtoljon a széria, és egy hónap alatt lehúzzanak hat versenyt. A szabályokat nem bonyolították túl: 90 perces versenyek boxkiállás nélkül, féltávnál kis szünetek a szervízelésre. A pilóták minden verseny előtt sorsolással döntik el, melyik autót kapják meg. A szerelőgárdák is állandóak lesznek, azonban azok az autóhoz tartoznak, nem a pilótákhoz. 12 versenyző indulhat, amiből már csak egy hely szabad. Na, és ki az a 11 eddig?

 

Tony Stewart: 3x Nascar és 1x IRL bajnok
Bobby Labonte: 1x IndyCar és 3x Nascar bajnok
Tony Kanaan: 1x IndyCar bajnok és Indy500 győztes
Paul Tracy: 1x CART bajnok
Helio Castroneves: 3x Indy 500 győztes
Mark Webber: 1x WEC bajnok és 8x F1 futamgyőztes
Bill Elliott: 1x Nascar bajnok, 44x futamgyőztes és 2x Daytona 500 győztes
Ernie Francis Jr. : 7x Trans-Am bajnok
Willy T. Ribbs: ex-IndyCar és Nascar pilóta
Michael Waltrip: 2x Daytona 500 győztes
Marco Andretti: IndyCar futamgyőztes

 

Igazi öröm versenyzésre számíthatunk, ahol nem fogják egymást kímélni a srácok. Ha ez nem lesz izgalmas, akkor semmi.

superstar-racing-experience-srx-car-2021.jpg

WEC

Közzétették az előzetes nevezési listát a Le Mans-i 24 órás versenyre.Az első, ami hirtelen szemet szúr, az Pietro Fittipaldi neve. Úgy tűnik, az ifjú brazil megunta a tétlenséget, és az Indy5 mellett ezt is bevállalja, P2 kategóriában a G-Drive versenyzőjeként. 62 autó nevezett, ami elég jól hangzik. Az idén debütáló Hypercar kategóriát már tudtuk, hiszen itt csak az idei bajnokságban is szereplő csapatok neveztek. 2 Toyota, 2 Glickenhaus és az Alpine. Nincs is több ilyen kategóriájú autó a világon jelenleg. Az LMP2-be 25 egységet neveztek. Zak Brown csapata, a United Autosport meglepőt húzott és 3 autót indít (1 WEC és 2 ELMS). Szintén szembetűnő, hogy az ARC Bratislavát és a Racing Team Indiát kivéve (Ligier), mindenki Orecákkal vág majd neki a versenynek. Nagyon sűrű mezőny lesz, nagy harcok várhatóak. A GTE Pro-ban hét nevezés adtak le. A WEC-es 2-2 Porsche, Ferrari és Corvette mellé csatlakozik a WeatherTechből átruccanó Proton (na, jó, igazából ez is Porsche). A GTE Am szintén nem szúkölködik indulóban. A 11 WEC-es csapathoz érkezik még 13 egység (most inkább eltekinetk a felsorolástól). A részletes lista itt látható.

DTM

Christan Klien, mióta távozott az F1-ből, annyi szériában és versenyen indult, hogy felsorolni is nehéz. Mintha úgy döntött volna, hogy mindent kipróbál, amire csak lehetősége van. A héten bejelentette, hogy a megújuló DTM idei kiírásában is versenyez, igaz csak négy versenyt, mert a többi ütközik a GT Opennel, amiben szintén versenyez. A csapatát nem erősítette meg, de meglepő lenne, ha nem a JP Motorsport (Klien GT Open csapata) versenyzőjeként állna rajthoz. Bár a csapat neve Winward Racing lesz, ne vezessen félre senkit, mert ők is a JP Racinghez tartoznak. Ja, és Mercedesszel persze.

Euroformula Open

13 év telt el, azóta, hogy az EF Open utoljára betétfutama volt az F1-nek. Idén viszont két alkalommal is visszatérnek. A nevelőszéria idén összeolvad a Formula Regional Europen Championshippel, és az idénynyitó versenye Portimaóban lesz. Igaz, egy héttel hamarabbra tervezték, azonban a pálya munkálatai miatt el kellett tolni, így adta magát az F1-es hétvége. A másik helyszín pedig, ahol betétfutamként lehet majd látni a mezőnyt, Monaco lesz.

Formula 3

Bár a promóter még nem írta alá, de ez már csak formaság és egy év kihagyás után november 19-21 között visszatér a Formula 3 World Cup, vagyis a Makaói Nagydíj.

Formula 2

Lement az F2 három napos kollektjv tesztje Bahreinben. A hétvégén még mindig volt egy szabad ülés az MP Motorsportnál, de a kezdésre eldőlt, hogy Richard Verschoor lesz a befutó, aki nem tétlenkedett. Az első nap rögtön ő teljesítette a legtöbb kört. Bár az időerdemények nem igazán relevánsak, azért jegyezzük meg: A leggyorsabb Beckmann volt, Tictum és Lundgaard előtt. A második napon Lundgaard volt a leggyorsabb, őt követte Viscaal és Armstrong, a legtöbb kört pedig Samai tette meg. A záró tesztnap talán már egy kicsit tükrözte az idei év erőviszonyait, de azért ezt se vegye senki készpénznek. Itt Armstrongé lett a legjobb idő, de csak egy hajszállal maradt el tőle Lawsin és Vips. A legszorgalmasabb pedig Zhou volt. Annyi azért látszik, hogy igencsak szoros lesz a mezőny idén is, szerencsére. A Pirellinél pedig valószínűleg elhagyták a számológépeket, vagy nem működtek bennük a napelemek a homokviharban, ugyanis sikerült autónként összesen 8(!) szett gumival beállítaniuk.

159377828_261386942104571_5540944255727222665_o.jpg

Formula 1

Végre lehullt a lepel az idei Ferrariról, valamint lement a 3 napos kollektív teszt. Ezekre most nem térnék ki, mivel két elemzés is ki fog jönni a következő pár napban. De ezeken kívül is történt azért érdekesség. Kiderült pár részlet az idénre tervezett sprintversenyekről. A neve Sprint Kvalifikáció lesz és az előre megtervezett Silverstone, Monza és Interlagos lesz a helyszín. A rajtssorrendet egy pénteki időmérőn fogják eldönteni, és a vasárnapi verseny rajtrácsát a befutó adja majd (semmi fordított rajtrácsos hülyeség). A versenytávot még nem határozták meg pontosan, de valószínűleg 100 km (kb. fél óra) lesz boxkiállások nélkül. Valamint kicsit változtatnának a DRS szabályokon is és 1 másodpercről felemelnék 1.5 másodpercre az aktiválási távolságot két autó között. Ez eddig rendben is van, azonban a pontozás… Ezt még át kéne gondolnia az FIA-nak, ugyanis a tervek szerint csak az első három helyezett kapna pontot 3-2-1 elosztásban. Az biztos, hogy a kis csapatok és azok, akik az 5-6 hely körül lesznek, inkább autókímélő üzemmódba kapcsolnak majd ilyenkor. A Parc Ferme szabályokról pedig még mindig nincs konkrét információ.

Március 13-án, 97 éves korában elhunyt Murray Walker. Az F1 legendás kommentátora, és 2001-es visszavonulása után is a paddock imádott vendége volt. Oroszlánrészt vállalt az F1-es közvetíttések megszervezésében, előbb James Hunttal, majd Martin Brundle-lel alkotott felejthetetlen kommentátor párost. Nevéhez rengeteg felejthetetlen fúződik, mint például: „I don’t make mistakes. I make prophecies which immediately turn out to be wrong.” („Nem hibázom. Csak jósolok, amikről azonnal kiderül, hogy tévesek.”) Nyugodjon békében!

murray-walker-618x278.jpg
Murray Walker 1923-2021
Szólj hozzá

WEC F1 DTM Le Mans SRX F2 F3 Murray Walker Euroformula Open