2021. jún 06.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

IndyCar

A széria 2022 márciusára tervezi az új erőforrások tesztelését. A 2.4 literes ikerturbós motorok egy hibrid rendszerrel lesznek felszerelve. A terv az, hogy a jelenlegi motorok által leadott 700 LE-t (amihez a Push to Pass még 50 lóerőt ad) feltornásszák 800 LE-re, amit a KERS rendszer még további 100 lóerővel megdob. Ehhez viszont át kell alakítani többek között a hőtési rendszert, a teljes elektronikát és még jó pár dolgot. Az autók súlya is megnövekszik körübelül 45 kg-mal. Azt viszont még mindig nem árulták el, hogy melyik cég fogja adni a hibrid rendszereket a sorozatnak.

1018128047-lat-20200717-cantrell_ia_0720_2474.jpg

WTCR

Elkezdődött a szezon itt is végre, ráadásul a legendás Nordschleifén. Meglepetésre sem az Audik, sem a Cuprák nem jutottak be a TOP 10-be és ugyanígy járt Tassi Attila is a Hondájával. A tavaly is pole-t szerző Girolami megmutatta, hogy bizony nagyon érzi ezt a pályát és ismét megszerezte az első rajthelyet, őt pedig a Hyundai őj igazolása, Vernay követte. Michelisz Norbinak sem ez volt élete időmérője, csak a nyolcadik helyet szerezte meg a vadiúj Elantrával.

wtcr_-q.jpg

Az első futam fordított rajtrácsáról így Muler és a címvédő Ehrlacher indult az első két helyről, Michelisz pedig a harmadik pozícióból várhatta a versenyt. A picit ködös pályán nem igazán voltak hatalmas csaták, látszott, hogy többen is inkább a második futamot szem előtt tartva a biztos célba érést tartották szem előtt. A Lynk&Co-k szépen eljöttek a rajtnál, Norbinak viszont nem volt szerencséje, és a rajt utáni helyezkedésből-lökdösődésből rosszul jött ki. Tarquini viszont nagyon élt, a 2018-as bajnok gyorsan levadászta Ehrlachert (neki technikai gondjai adódtak) és Mullert, viszont a célegyenes előtt benézte a ráfordítót és majdnem falhoz csapta az autóját. Bár megmenekült, esélyei el is szálltak a jó szereplésre. Muller pedig száguldott a győzelem felé, azonban az utolsó körben meglepte őt Monteiro egy zseniális mozdulattal, és innen már gyerekjáték volt neki behozni első helyen a Hondát, a dobogó legalső fokát pedig Urrutia szerezte meg. A futam után Luca Engstler pedig Azcona lökdöséséért kapott egy öt másodperces büntetést és egy büntetőpontot, így hiába ért be a 14. helyen, a 17.-re csúszott vissza.

wtcr-r1.jpg

A második futamon már votl történés bőven. Guerrerivel kezdődött, aki alatt a felvezetőkörön meghalt a technika és csak a  boxból indulhatott a harmadik rajthely helyett (és még egy áthajtásos büntetést is kapott). A rajt utáni ’bunyóban’ Björk és Huff autója is megsérült, Azcona pedig telibe kapta Norbit, Backman meg őt. így mindhárman ki is estek egyből a versenyből. Huff és Bjork versenye is a boxban ért véget, de a sok kieső miatt utóbbit végül a számítógép az utolsó pontszerző helyre rangsorolta. Mindeközben az élre kerülő kerülő két Hyundainak csak a hátsó lámpáit láthatták a többiek Vernay-Engstler sorrendben. Utóbbi viszont nem elégedett meg a második hellyel és megpróbált előzni, azonban a csapat közbe szólt és végül csapatutasjtással Vernay mögött tartották. Girolami senkitől sem zavartatva autókázott be a harmadik helyen, mögötte pedig a nap versenyzője, Tassi Attila végzett, aki kilenc helyet javítva és szépeket előzve a negyedik helyre jött be.

wtcr-r2.jpg

 A bajnokság állása:

Dakar

Az Audi úgy döntött, nem szórakozik és ideje megnyerni a jövő évi Dakart  Méghozzá egy elektromos hajtású négykerekűvel . A projekthez pedig sikerült megszerezniük Peterhanselt, Sainzot és Ekströmöt is. Előbbi kettő igazi Dakar legenda, összesen 14 győzelemmel. mellettük a 2x DTM bajnok és 1x Ralikrossz világbajnok szinte kezdőnek tűnik. XD

Formula 2

Folytatódott az F2 is Bakuban. A pénteki időmérőn a Hightech párosa elfoglalta az első két helyet Lawson-Vips sorrendben, így a főfutamon majd ők indulhattak az élről vasárnap. A sorrend: 1. Lawson, 2. Vips, 3. Piastri, 4. Pourchaire, 5. Ticktum, 6. Armsrong, 7. Boschung, 8. Zhou, 9. Daruvala, 10. Svarcman. Így az első futamon az orosz rajtolhat az élről, mellőle Daruvala, mögülük pedig Zhou és Boschung.

Első futam: Svarcman simán eljött a rajtnál és fölényesen nyerte meg a versenyt, senki sem volt rá veszélyes. Piastri és Lawson már versenye már az első körben véget ért Drugovich jóvoltából, Ticktum úgy elkapta a ritmust, hogy a hatodik rajtkockából simán átgázolt a mezőnyön, egészen a második helyig, Zhou pedig egy harmadik hellyel erősítette meg pozícióját a tabellán. Ezen kívül viszont nem történt semmi érdemleges, nyugodt kis vonatozás volt Ticktumot leszámítva. A pontszerzők: 1. Svarcman, 2. Ticktum, 3. Zhou, 4. Daruvala, 5. Pourchaire, 6. Boschung, 7. Armstrong, 8. Vips. A kilencedik helyen Beckman, a tizediken pedig Viscaal futott be, így övéke lett az első sor a második versenyre fordított sorrendben.

Második futam: A srácok nem kímélték sem egymást, sem az autóikat, így a verseny első fele inkább a romeltakarjtáásokkal zajlott, miközben egymást váltogatták a VSC és SC fázisok. Gyorsan kiszállt a versenyből az Zhou, Zendeli, Boschung, Verschoor, Lundgaard és Armstrong is. Ezután valószínűleg vad rádiózásba kezdtek a csapatfőnökök, hogy jó lenne ép autókkal befejezni, mert másnap is lesz még verseny, így lenyugodtak a kedélyek és vonatozásba kezdtek. Vips még az elején megszerezte az első helyet, amit már nem is engedett ki a kezéből, Beckmann bejött másodiknak Daruvala előtt. Zhou nullázott, de szerencséjére a két legközelebbi üldözőjéből Pourchaire is hasonlóan járt, Piastri meg csak az utolsó pontszerző helyet csípte el. A pontszerzők: 1. Vips, 2. Beckmann, 3. Daruvala, 4. Viscal, 5. Svarcman, 6. Ticktum, 7. Lawson, 8. Piastri.

Harmadik futam: Na, hát itt sem unatkoztunk. Vips egyből az élre tört, mondván, ez már egyszer bejött a hétvégén, utána viszont felbojdult a méhkas, a stewardok pedig úgy osztogatták a büntetést, mint az osztó a lapokat egy pókerasztalnál. Többek között Ticktum 10 és Piastri 5 másodperces regulája borzolta a kedélyeket. Armstrongnak megint pechje volt és kiesett Pourchaire-rel együtt, Zhou pedig ritka gyenge versenyt futott. Deleddáról pedig mindig fogalma sincs senkinek, mit keres a mezőnyben. A pontszerzők: 1. Vips, 2. Piastri, 3. Svarcman, 4. Drugovich, 5. Boschung, 6. Lawson, 7. Daruvala, 8. Ticktum, 9. Lundgaard, 10. Zendeli.

f2-1-vert.jpg
A bajnokság állása

 

Mindeközben Matteo Nannini, aki a monacói hétvége előtt közölte, hogy csak az F3-ra akar koncentrálni és visszalép az F2-től, meggondolta magát. Azerbajdzsánban már újra a mezőny tagja volt, viszont nem a HWA, hanem a Campos színeiben, ahol a távozó Petecof helyét veszi át.

Formula 1

Az utazási korlátozások miatt törölték a Szingapúri Nagydíjat. A helyettesítése nem egyszerű, mivel egy tripla forduló középső hétvégéje lett volna, úgyhogy ismét át kell alakítani a naptárat. Az egyik lehetőség Törökország vagy Kína beugrása, a másik, hogy Austinban rendeznek két hétvégét.

A drámákban bővelkedő Bakuról pedig majd jön az elemzés kedden. :)

Mansour Ojjeh, a McLaren egyik tulajdonosa, akinek jelentős szerepe volt a csapat életében 68 éves korában elhunyt. Nyugodjék békében!

 

letoltes_19.jpg
Mansour Ojjeh
1952 - 2021
Szólj hozzá

F1 IndyCar Dakar F2 WTCR Mansour Ojjeh