2020. feb 20.

Friss: A nyerő trükk?

írta: F1rka
Friss:  A nyerő trükk?

Úgy tűnik, a Mercedes talált egy olyan kiskaput a szabályokban, ami nem is olyan kicsi. Ha minden igaz, akkor a versenyző a kormány előre-hátra mozgatásával tudja állítani azt, hogy az első kerekek  hogyan álljanak az aszfalton. A kanyarokban szélesen, az egyenesekben összetartva. Ez nagyobb sebességet,  kisebb légellenállást és jobb gumikopást biztosít az autónak.  James Allison, a csapat technikai guruja azt mondja, minden szabályos, hiszen nem hidraulika működteti a rendszert, hanem pusztán mechanikai alkatrészek, és az FIA előzetesen áldását adta a dologra. Persze most megy az óvás, hiszen úgy tűnik, viszonylag nagy előnyt tud jelenteni.  Ha az óvásokat elutasítják, a csapat minden bizonnyal beveti élesben is a találmányt, ami rossz hír az ellenfeleknek. Ugyan mindenkinek le lehetne másolni a megoldást, de ahhoz újra kell tervezni a felfüggesztést és a komplett kormányzási rendszert, ami Andy Green (Racing Point technikai igazgató) szerint még a nagy csapatoknak is kb fél év. Ez bizony sok. Ráadásul, ha minden szabályos, valószínűleg még akkor is betiltják 2021-re, ahogy tették azt az olyan megoldásokkal mint a McLaren F csatornája vagy a Brown GP dupla diffúzora. Mindenesetre nagy ötlet. Kíváncsi vagyok, mi lesz a történet vége.

Szólj hozzá

autósport motorsport Forma-1 F1 Formula-1 Forma1 Formula1