2021. júl 04.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

IndyCar

indycar-mid-ohio-2021-josef-ne-4.jpg

Mid-Ohio-n folytatódott a szezon és egyből elég izgalmas időmérőt produkált a mezőny. VeeKay és Rosenqvist visszatért, Newgarden pedig zsinórban harmadik pole-ját szerezte, 0.003 másodperccel verve Hertát. Meglepetésre a harmadik helyet Ericsson szerezte meg. A tabellát vezető Palou csak a hetedik helyre tudta magát kvalifikálni, de a nap vesztese az összetettben őt követő O’Ward lett, aki mindössze a 20. helyről vághat majd neki a versenynek. Szóval minden adott volt egy kiváló versenyre a függetlenség napján. 

indy_q.jpg

A verseny gyorsan két balesettel kezdődött. Hinch Hunter-Reaz-zel akadt össze (Rosenqvistet pedig vitték magukkal), Dixon pedig Powert forgatta meg. Az, hogy ebből hogy nem lett tömegbaleset, pusztán a szerencsén múlott, csak Ed Jones nem tudta kikerülni Power autóját. Herta ahányszor bement a boxba, annyiszor történt vele valami, Grosjean és O’Ward viszont nagyszerű futamot futott, folyamatosan jöttek előre. Aztán elkezdődött a gumi és üzemanyag spórolás és mindenki jófiúként maradt a helyén a leintésig. Newgarden pedig a pole-ból rajtolva, 50 évvel és egy nappal a Team Penske első győzelme után megszerezte a csapat 219. győzelmét.

indy_r.jpg

A bajnokság állása:

b.jpg

Formula 3

Az F3 mezőnye is megjelent a Red Bull Ringen és ha már ott voltak, csaptak egy kis showműsort a nézőknek.

Időmérő: Bár Caio Collett futotta a legjobb időt, azt végül törölték pályaszélesítés miatt. így Haugeré lett a főfutam pole-ja, Vesti és Smolyar előtt. Crawford is harcban volt az elsőségért és minden bizonnyal meg is lett volna neki, de az utolsó szektorban feltartották, s csak az ötödik helyet sikerült megszereznie.

A TOP 12: 1. Hauger, 2. Vesti, 3. Smolyar, 4. Collet, 5. Crawford, 6. Novalak, 7. Doohan, 8. Caldwell, 9. Leclerc, 10. Martins, 11. Nannini, 12. Sargeant.

Első futam: Már a  fordított rajtrácsot látva is lehetett reménykedni egy izgalmas versenyben, de a mit a srácok műveltek, az minden képzeletet felülmúlt. Nannini, Novalak és Sargeant körről körre gondoskodott arról, hogy mindig más legyen az élen, folyamatosan előzgetve egymást. Ahogy pedig az ilyenkor lenni szokott, jött a dráma is és három körrel a vége előtt jött a dráma. Nannini és Novalak összeakadtak és kicsúsztak. Mindeközben Hauger folyamatosan vadászta le az ellenfeleit és az élen találta magát, Caldwell, valamint Sargeant előtt, így a Prema kettős sikert aratott. Aztán jöttek a felügyelők és úgy megszórták a mezőnyt büntetéssel, hogy rá se lehetett ismerni a második futam rajtrácsára. Röpködtek az 5, 10 és 30 másodperces büntetések a pályaelhagyások miatt, Iwasat pedig ki is zárták a futamból. Ennek köszönhetően jópáran előrébb léptek, Schumacher pedig az élről indulhatott a következő versenyen.  

letoltes_21.jpg

TOP 12: 1. Hauger, 2. Caldwell, 3. Doohan, 4. Fittipaldi, 5. Martins, 6. Edgar, 7. Vesti, 8. Crawford, 9. Frederick, 10. Correa, 11. Stanek, 12. Schumacher.

Második futam: David Schumacher az élről rajtolva megszerezte pályafutása első F3-as győzelmét! Valami furcsa csíkot húzhatott az autója maga mögött, mert aki megközelítette, az gyorsan ki is esett valamilyen technikai gonddal. Vesti és Hauger nagyszerű versenyzéssel dobogóra értek, Leclerc pedig egyértelműen a nap embere, hiszen a 21(!) helyet javítva, végül hatodik lett. Ismét fantasztikus csatákat láthattunk, nem lehet egy szavunk se.

TOP 10: 1. Schumacher, 2. Vesti, 3. Hauger, 4. Stanek, 5. Edgar, 6. Leclerc, 7. Doohan, 8. Fittipaldi, 9. Caldwell, 10. Hoggard.

Harmadik futam: Ott folytatták, ahol abbahagyták. Rengeteg akció, ütközések és pár SC és VSC fázis. Hauger nem tudta megtartani az első helyét Vestivel szemben, miután már lehetett használni a DRS-t. Leclerc és Caldwell gyönyörűen tört előre, de a monacói túlvállalta magát és kiesett, és vitte magával Novalakot meg Martinst is. Collett a rajtnál egyből lefulladt és mindenki megelőzte, de utána nagyot ment és a hetedik helyig tornászta fel magát. Hasonlóan teljesített Iwasa is, aki szintén nagyon hátulról érkezett meg a hatodik helyre. Hauger a végén még harcolt egyet a csapattárs Caldwellel, de sikerült megőriznie a második helyét. Így a listavezető a dobogó mindhárom fokára felállhatott a hétvégén.

TOP 10: 1. Vesti, 2. Hauger, 3. Caldwell, 4. Smolyar, 5. Nannini, 6. Iwasa, 7. Collet, 8. Sargeant, 9. Williams, 10. Edgar.

A bajnokság állása:

1-vert_2.jpg

Formula 1

A legfontosabb hír egyértelműen a Mercedes bejelentése, miszerint 2023-ig marad Hamilton a csapatnál. A címvédővel nagyon gyorsan megállapodtak, viszont a másik ülésért megversenyeztetik Bottast és Russellt.

Az Aston Martin, a McLaren és az Alpine mintha ott sem lettek volna a sprintfutamos hétvégék megbeszéléseinél és megszavazásánál. Most jutott eszükbe, hogy bizony ők olyan kuplungot használnak, ami nem bír ki egy ilyen hétvégét. Mindent összeadva, azok a vasárnapi verseny felénél felmondják a szolgálatot és még hozzá se bírnak nyúlni az ezekre a hétvégékre érvényes parc ferme szabályok miatt. A gond az, hogy a többi csapattal ellentétben az ő kuplungjaik maximum 450 km-t bírnak. Eddig a pénteki két szabadedzés után ezeket automatikusan cserélték, de ezt az ominózus három hétvégén nem tehetik meg. Az FIA első körben elzavarta őket, mondván tetszettek volna hamarabb gondolkodni. De végül megállapodtak, hogy cserélhetnek, de a kicserélt egységet át kell adni a technikai ellenőröknek és azok majd megmondják, jogos volt-e az adott csere. Már csak az a kérdés, mi lesz a bünti, ha az FIA úgy ítéli meg, hogy nem is kellett volna kicserélni.

A VW csoport is képviseltetette magát azon a megbeszélésen, ahol a 2025-től életbe lépő motorszabályokról tartottak megbeszélést. Igencsak illusztris társaság gyúlt össze: Ross Brawn és Stefano Domenicalli (F1), Ola Kallenius (Daimler), John Elkann (Ferrari), Dietrich Mateschitz (Red Bull) és Luca de Meo (Alpine). Hozzájuk csatlakozott a Porsche és az Audi első embere, Oliver Blume és Markus Duesmann. Az valószínűsíthető, hogy a sorozat marad a V6-os motoroknál és turbó is lesz. Az energiavisszanyerő rendszereket azonban egyszerűsítik és eltűnhet az MGU-H. Az üzemanyagokban is komoly változás lesz, követni kell az FIA hosszú távú terveit ez ügyben és lassan hátat kell fordítani a kőolaj alapú üzemanyagnak. Hogy mit keres itt a VW? Nos ők itt voltak akkor is, amikor kitalálták a hibrid rendszereket és részben azért, mert ígéretet kaptak a VW és a Honda képviselőitől, hogy ha így lesz, jönni fognak. A Honda jött is, de a VW, csakúgy mint az elmúlt kb. 20 évben, ahogy kilépett az ajtón, már meg is gondolta magát.

Ha már a motorknál tartunk: Úgy tűnik nem megy minden úgy, mint a karikacsapás a Red Bullnál és kicsit döcög a saját motoros terv. Az új gyáregység még alakulóban, és hiába csábítottak el egy kisebb kontingenst a Mercedes motorrészlegéről, onnan több ember is egy év ’kertészkedésre’ van kárhoztatva a szokásos hat hónap helyett. A Honda persze nem akarja cserbenhagyni a csapatot, ha már egy rakás pénzért átadják majd nekik a tudásukat. Szóval megegyeztek, hogy 2022-ben még a japánok szakurai főhadiszállásán fogják a motorokat gyártani és fejleszteni, viszont marad a megállapodás azon része, hogy nem Honda néven fogjuk látni ezeket az egységeket.

images_21.jpg

Manish Pandey, aki a Senna című dokumentumfilmet is készítette, újabb dobásra készül. Szinte teljes titokban, a lezárások alatt Bernnie Ecclestone-nal csinált nagyon hosszú interjúkat, ami az alapja lesz a 90 éves, ex-F1-es vezérről szóló dokumentumfilmnek, amely a Lucky! címet kapja. Ecclestone ezen kívül Pandey rendelkezésére bocsátotta egyedi archívumát és felvételgyűjteményét, amit eddig soha senkinek nem tett meg. Szóval a film bővelkedni fog a soha nem látott jelenetekben is. Megjelenési dátum még sajnos nincs, de ez nagyon várós.

Szólj hozzá

F1 IndyCar Penske F3