2020. már 21.

Heti apró

írta: F1rka
Heti apró

Sok minden történ az elmúlt hét napban, nézzük a lényegesebb dolgokat! 

Hivatalosan is bejelentették a spanyol és a holland nagydíj halasztását, Monaco pedig törlésre került. Jelen állás szerint Baku lesz az első verseny, de bármikor változhat a helyzet. Baku is utcai pálya, mint Monaco, szóval, ha gond van, akkor lehet, hogy az is törléssel végződik. Ez esetben Kanada a következő. Kb ugyanezt jósoltam egy hete, csak megjegyzem. :D

A Liberty bejelentette, hogy indít egy új E-sport bajnokságot, ahova várják a profi autóversenyzőket. Minden elhalasztott vagy törölt versenyt megtartanak, kivéve Vietnámot és Hollandiát. Ezek a pályák nem szerepelnek a 2019-es rendszerben, de lesz rá valamilyen alternatív megoldás. Az autók egyformák lesznek, fix beállításokkal, és nehezebben fognak törni. Az F1-ből Verstappen ott lesz, Norrist is várják, ők köztudottan szeretik a szimulátort is. Rajtuk kívül még Hülkenberg jelezte a részvételét. Az FE listavezetője, da Costa is indul, és a veterán Juan Pablo Montoya is beszáll az IndyCarból. Plussz ugye az E-sport versenyzők.   A versenyeket YouTube-on lehet majd követni.

A héten összeültek a fejesek is  - a 10 csapat, Chase Carey, Ross Brawn, Jean Todt- és komoly döntések születtek.  Az új szabályokat elhalasztották 2022-re, kivéve a költségsapka bevezetését. De mivel a költségvetési korlátozás érvényben lesz, a fejlesztéseket befagyasztják.  Még nem világos minden szabály, de annyi biztos, mindenki azzal a konstrukcióval vág neki a a jövő évnek, amivel az idei szezont befejezi. A McLarennél lehet érdekes ez a kérdés, hiszen ők motort váltanak év végén, tehát nekik biztos, hogy változtatni kell pár dolgot az autón, kívül-belül. Nem hinném, hogy ez gondot fog okozni.

Közben a Ferrari már bezárta a gyárat, előre hozva ezzel a nyári kötelező gyárbezárást. Csatlakozik hozzá a Red Bull, az Alfa Romeo és a Haas is, bár különbözőek az időpontok. A Ferrari lobbizik az FIA-nál, hogy tegye kötelezővé mindenkinek a mostani leállást. Valószínűleg pár nap és döntenek erről. Azok a csapatok, akik dolgoznak a központjaikban, komoly előnyre tehetnek szert és ezzel sérül a fair play. Bár gondolom, ez a többi istállót nem nagyon zavarja. Például a Mercedesnek még mindkét gyárában folyik a munka.

Pantera Team Asia. Ők lesznek az új csapat jövőre. Mármint ezt szeretnék, állítólag gőzerővel nyomják, hogy kész legyenek. Még nem tudják, ki ad nekik motort, meg néhány alkatrészt is készen szeretnének venni. Csak annyit tudni, hogy mindenkivel tárgyalnak. Azonban ha ’21-re készültek eddig, és most kiderült, hogy teljesen más autó kell, mert maradnak a régi szabályok, akkor a nyakamat rá, tuti nem lesznek ott a rajtrácson jövőre. Leghamarabb ’22-re tippelnék.

Jöjjenek a pletykák. Toto Wolf még mindig nem írta alá új szerződését a Mercivel és az össznépi megbeszélésen sem volt ott. Most az a hír járja, Lawrence Stroll ajánlott neki valamit az Aston Martinnál, bár nem derült ki, hogy az utcai-,  vagy a jövőre debütáló F1-es csapatot irányítaná. Ez viszont újabb kérdést vet fel, hiszen Hamiltonnak is ez az utolsó éve a kontraktból és nem titkoltan fontos szerepet fog játszani a hosszabbítási döntésében Wolf maradása. Vagy távozása. Az ausztrál nagydíjról is van még pletyka. Amikor még tanakodtak azon (a McLaren bejelentése után)  hogy meg legyen-e tartva a nagydíj, a Red Bull és az Alpha Tauri a futam megtartása mellett voksolt, a Honda viszont kész volt kijelenteni, hogy nem vállalják a versenyt. Érdekes lett volna a vita, ha a mégis megtartják a futamot, hiszen pont ők ketten használják csak a japán motorokat.   

Szólj hozzá

ausztrália motorsport Ferrari Forma-1 FIA F1 Red Bull Mercedes Formula-1 Forma1 McLaren Hamilton Formula1 Ausztrál GP Liberty Media Alpha Tauri