F1rka

Hírek, elemzések, érdekességek és sztorik az F1-ről

F1 egy párhuzamos univerzumban

A Hamilton-Mercedes érát rengeteg kritika és bírálat éri a közösségi médiában, és bár a támadások sokszor a különféle konteókra alapoznak, rengeteg szurkoló fogalmazza meg azt, hogy unalmasak a versenyek. Na meg a szezonok, hiszen nincs valós küzdelem a bajnoki címért. De vajon milyen lenne ez a bajnoki csata a Mercedes és versenyzőik nélkül? A újkori turbó korszak, vagyis 2014 óta a német gárda egyeduralkodó, és egyértelműen dominánsabb, mint a Ferrari volt a 2000-es évek elején, hiszen míg Schumachert párszor meg tudták szorongatni, addig az ezüst nyilakhoz igazából csak egyszer kerültek tényleg közel. 2018-ban Vettel és a Ferrari tíz verseny után még vezette a bajnokságot, de végül nem váltották be a reményeket. Az év második felében már nem bírták a tempót tartani, így év végére végül az is egy sima győzelem lett Hamiltonnak. 1984 és 1991 között volt még egy nagyon komoly McLaren henger, amikor is a nyolc évből hetet a wokingi gárda pilótái vittek el (Lauda, Prost, Senna) és csak '87-ben volt egy botlásuk, amit Piquet és a Williams tudott kihasználni. Tehát igazából nyugodtan mondhatjuk arra a korszakra is, mindegy, ki vezette azokat az autókat, csak elveszíteni lehetett vele a bajnokságot. Persze ezzel semmit sem vonva le a három pilóta érdemeiből, hiszen ha meg kell mondani, ki az F1 történetének legjobbja, én gondolkodás nélkül Senna nevét mondom.

ver-seb-ric.jpg

De térjünk vissza az alternatív világunkba! Tényleg izgalmasabb lenne egy szezon, ha hirtelen kivennénk az egyenletből a Mercit és a 2014 óta ott megfordult Hamilton-Rosberg-Bottas triót? Nézzük meg! És kéretik olyan komolysággal venni az alábbiakat, amekkora valóságtartalma van. :)

Kezdjük 2014-gyel!

2014 A valóságban   2014. Alternatív univerzum
versenyző pontok helyezés versenyző pontok
HAMILTON 384 1 RICCIARDO 315
ROSBERG 317 2 BOTTAS 271
RICCIARDO 238 3 VETTEL 247
BOTTAS 186 4 ALONSO 229
VETTEL 167 5 MASSA 203

 

Hamilton 67 pont előnnyel nyert Rosberg ellen abban az évben. Az alternatív világunkban 10 futam után ez a sorrend: RIC 149 pont, Alonso 144 pont, Bottas 136 pont, és Vettel 118 pont. Ehhez képest Ricciardo 44 pont különbséggel szerzi meg első VB címét Bottas előtt úgy, hogy az utolsó hét futamból csak egyszer nyer. Ezen kívül még ebben az évben Massa 3 futamot nyer, köztük a hazai nagydíját, Bottas pedig négy győzelemnek örülhet, ebből hármat egymás után szerzett. Magnussen megszerzi első futamgyőzelmét, Hülkenberg pedig első dobogóját, amit még kétszer megismétel. Mindhárom alkalommal egy bronzérem a jutalma.

Jöjjön 2015, az unalom éve!

2015. A valóságban   2015. Alternatív univerzumban
versenyző pontok helyezés versenyző pontok
HAMILTON 381 1 VETTEL 392
ROSBERG 322 2 RAIKKÖNEN 219
VETTEL 278 3 BOTTAS 206
RAIKKÖNEN 150 4 MASSA 182
BOTTAS 136 5 KVJAT 145

 

Az angol megvédte címét és 59 ponttal többet gyűjtott mint Rosberg. Alternatív világunk azonban még unalmasabb lett, hiszen már 10 futam után Vettel összegyűjtött 223 pontjával szemben, legnagyobb kihívói jó messziről követték. Massa 118, Bottas 117 és Raikkönen 115 pontot abszolvált és a vége egy letaglózó 173 pontos különbség lett a német javára Kimivel szemben. További érdekességek: RIC címvédőként mindöszze három darab harmadik helyet tudott szerezni, Grosjean pedig megszerzi első győzelmét. Verstappen első évében máris megkaparint egy dobogós befutót és még Felipe Nasrnak is leesik egy harmadik hely.

2016 izgalmai:

2016. A valóságban   2016. Altenatív univerzum
versenyző pontok helyezés versenyző pontok
ROSBERG 385 1 RICCIARDO 368
HAMILTON 380 2 VETTEL 312
RICCIARDO 256 3 VERSTAPPEN 283
VETTEL 212 4 RAIKKÖNEN 260
VERSTAPPEN 204 5 PEREZ 155


2016 emlékezetes marad, hiszen a német megviccelte Hamiltont és 5 pont előnnyel megkaparintotta a trófeát, amit az angol rekorder azóta sem tudott megemészteni. A párhuzamos univerzumban is érdekesen alakultak a dolgok, 11 verseny után még minden nyitott volt. RIC vezetett 168 ponttal, őt követte Vettel 154 és Raikkönen 152 ponttal. De még Verstappen se volt távol, 31 pontos lemaradással. Végül az ausztrál poéngyáros ezután könnyedén eldöntötte a párharcot, mert míg ő a további versenyeken hatszor nyert, addig Sebet mindössze kétszer intették le elsőként, a jégembert pedig már egyszer sem. Így Ricciardo megnyugtató 56 pontos előnnyel szerezte meg második címét a német rivális előtt. Mad Max pedig első Red Bullos évében egyből zsebre vágott öt győzelmet.

2017-ben sem rágtuk le a körmünket hipotetikus világunkban.

2017. A valóságban 2017. Alternatív univerzum
versenyző pontok helyezés versenyző pontok
HAMILTON 363 1 VETTEL 398
VETTEL 317 2 RAIKKÖNEN 269
BOTTAS 305 3 RICCIARDO 255
RAIKKÖNEN 205 4 VERSTAPPEN 217
RICCIARDO 200 5 PEREZ 167

Vettel bár 6 futam után még élen állt az összetettben, a Ferrari nem bírta tartani a Merci tempóját és végül Hamilton 46 pontos előnnyel behúzta ezt az évet is. Az ezzel párhuzamos valóságban a német bajnok 11 futam után 243 ponntal állt az élen miközben az üldözőboly így nézett ki: Raikkönen 152 pont és Ricciardo 146 pont. A vége sem lett izgalmasabb, hiszen Seb a hatodik címét is megszerezte, masszív 129 pontot verve a második helyezett csapattársára. Azt leszámítva, hogy Sainz megszerezte első dobogós helyezését, szinte semmi nem történt.

2018 az ismétlések éve.

2018. A valóságban   2018. Alternatív univerzum
versenyző pontok helyezés versenyző pontok
HAMILTON 408 1 VETTEL 379
VETTEL 320 2 VERSTAPPEN 326
RAIKKÖNEN 251 3 RAIKKÖNEN 316
VERSTAPPEN 249 4 RICCIARDO 212
BOTTAS 247 5 HÜLKENBERG 113

Ebben az évben Hamilton Vettellel vívott jó csatát az idény feléig, hiszen a német még vezette a tabellát 10 futam után. Utána meg történt, ami történt. Lewis és a Mercedes pedig köszönte szépen a és a hibrid éra legnagyobb különbségű győzelmét aratta, 88 ponttal többet gyűjtve, mint a második helyezett riválisa. Alternatív univerzumunkban Sebastian 11 nagydíj után 186 pontot gyűjtött és csak Kimi (167 pont) valamint Verstappen (142 pont) lehetett rá veszélyes. Végül a holland bejött az összetett második helyre, de Vettel hetedik VB címét semmi sem veszélyeztette és 53 pontos előnnyel végzett az élen. Ezen kívül már semmi említésre méltó nem történt.

És akkor nézzük a tavalyi évet!

2019. A valóságban   2019. Alternatív univerzum
versenyző pontok helyezés versenyző pontok
HAMILTON 413 1 VERSTAPPEN 373
BOTTAS 326 2 LECLERC 338
VERSTAPPEN 278 3 VETTEL 325
LECLERC 264 4 GASLY 149
VETTEL 240 5 ALBON 148

 

A Hamilton henger ellentmondást nem tűrően ment végig és 87 pont előnnyel zárt az élen, elhódítva hatodik trófeáját. A párhuzamos univerzumunkban pedig Max Verstappen felért a csúcsra. 11 futam után 220 egységgel vezette a pontversenyt a 199 pontos Vettel és a 164 pontos Leclerc előtt. Az utolsó futam után pedig 35 pontos különbséggel megkoronázták a hollandot aki remek véghajrát vágott le.

De mi a helyzet az idei évvel? A szurkolók többsége szerint dögunalom, hiszen négy futam után Hamilton már 30 ponttal vezet Bottas és 36-al Max előtt. És ha nem lenne Mercedes?

2020. A valóságban   2020. Alternatív univerzum
versenyző pontok helyezés versenyző pontok
HAMILTON 88 1 VERSTAPPEN 75
BOTTAS 58 2 LECLERC 45
VERSTAPPEN 52 3 NORRIS 45
NORRIS 36 4 ALBON 39
LECLERC 33 5 PEREZ 34

 

Hát igen. Verstappen előnye pontosan ugyanúgy 30 pont lenne, és nem igazán akad kihivója a mezőnyben. Viszont Latifi megszerzi az első pontjait! Az is valami :)

Akkor összegezzünk! A valóságban láttunk öt Hamilton és egy Rosberg címet viszonylag nagy különbségekkel (88, 87, 67, 59, 46 pontok) és egy szoros csatát 2016-ban (5 pont).

Ezzel szemben ebben az alternatív univerzumban Vettel kétszer is óriási pontelőnnyel lett bajnok (173, 129 pontok) de a harmadik sem lett szoros (53 pont). Elérte célját a Ferrarinál és 2018-ban beállította Schumacher 7 címet jelentő rekordját. Viszont ünnepeltünk két új világbajnokot Ricciardo és Verstappen személyében, ami mindig nagyszerű és izgalmas az F1-ben. De hogy maguk a szezonok izgalmasabbak lettek volna? Ha csak a pontokat nézzük, kijelenthetjük, hogy nem. A többit pedig mindenkinek a képzeletére bízom. :)

Köszi, hogy elolvastad. Ha tetszett, kövesd és lájkold az oldalt, írd meg a véleményed. Ha nem, akkor is! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rka.blog.hu/api/trackback/id/tr2416117060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

F1rka

Hírek, elemzések, érdekességek és sztorik az F1-ről.

F1rka Facebook

Címkék

2020 (3) Albon (3) Alesi (2) Alfa Romeo (12) Alonso (7) AlphaTauri (4) Alpha Tauri (10) Alpha Tauri (2) ausztrália (6) Ausztrál GP (3) Ausztria (4) autósport (32) Belgium (4) Benetton (4) Berger (6) BMW (5) Bottas (6) Brabham (2) Brawn (3) Brazília (2) Briatore (3) Bridgestone (2) Coulthard (3) F1 (52) Fangio (4) Ferrari (30) FIA (27) FOM (2) Force India (2) Forma-1 (57) Forma1 (56) Forma 1 (32) Formula-1 (57) Formula1 (57) Formula 1 (32) Formula 2 (3) Formula 3 (2) Gasly (4) Giovinazzi (2) Grosjean (8) gumi (4) gumigyártók (2) Haas (10) Hakkinen (4) Hamilton (21) Hill (5) Honda (9) Hungaroring (5) Hunt (3) Jaguar (2) Japán (4) Jordan (2) Jules Bianchi (2) Kanada (3) koronavírus (4) Kvjat (3) Latifi (2) Lauda (5) Leclerc (12) Liberty Media (9) Lotus (4) Magnussen (12) Magyarország (3) Mansell (5) McLaren (25) Melbourne (2) Mercedes (29) Michelin (2) Minardi (2) motorsport (26) Németország (2) Norris (8) Ocon (4) Olaszország (2) Perez (11) Piquet (6) Pirelli (5) Prost (8) Racing Point (18) Raikkonen (17) Red Bull (24) Renault (20) Ricciardo (13) Ron Dennis (5) Rosberg (5) Russell (3) Sainz (8) Sauber (2) Schumacher (11) Senna (10) Silverstone (2) Spanyolország (2) Stewart (2) Stroll (10) tabella (3) Toto Wolf (4) Tyrell (4) Verstappen (11) Vettel (11) Villeneuve (6) Webber (2) Williams (20) Címkefelhő