2020. sze 29.

FIA Sochi Intercity az egyes vágányon – Orosz nagydíj 2020 - elemzés

írta: F1rka
FIA Sochi Intercity az egyes vágányon – Orosz nagydíj 2020 - elemzés

FIA-Sochi Intercity az egyes vágányon – Orosz nagydíj elemzés

Ritkán fordul elő, hogy egy alapból nem túl izgalmas verseny után ennyire tetőfokára hágjanak az indulatok szurkolói körökben. Mondhatnánk, hogy porszem került az FIA gépezetébe, de ez most inkább egy szép nagy kődarab lett és bizony meg is akasztotta a rendszert. De kezdjük az elejéről!

6a70e2508e0f6db1fdef7e9b5df1b286.jpg
Bottas ismét győzött a kedvenc pályáján

 

Az időmérőn minden simának tűnt egy ideig. Az FIA előre szólt a pilótáknak, hogy bizony az a kör, amiben az előre megadott pontokon kiszélesítik a pályát, semmis lesz. Nincs ebben semmi új, láttunk már ilyet nem egyszer, nem kétszer. Többen is így jártak, aztán mentek még egy kört. Hamilton is így járt az első gyors körében, és bizony akármilyen furcsa, itt vesztette el a vasárnapi versenyt. Ugyanis a második próbálkozása közben Vettel falhoz csapta a Ferrariját, és ezért megszakították a kvalifikációt. A két Mercedes és Verstappen a közepes gumikon ment a Q2-ben, hogy majd azon rajtoljanak, ezzel taktikai előnyhöz jutva az üldözőkhöz képest. Viszont az újraindítás után nagyon kevés idő maradt, és a nagy forgalom miatt a Mercedes úgy döntött, hogy Hamiltont a lágyakon küldik ki, az angol bajnok kérése ellenére. Pedig kívülről egyszerűnek tűnt a dolog. Hamilton kimegy a boxutca kijáratához korán, a közepes gumikon, és ott várakozik a zöld jelzésre. Igen ám, de ehhez jó pár percet ott kellett volna állnia, és ezzel volt egy kis gond. Ugyanis a  míg a Honda, Renault és Ferrari motorokat a versenyzők be tudják indítani a cockpitből az MGU-K segítségével, addig ez a Mercedes motoroknál nem lehetséges. És bizony ezeknek az egységeknek nagyon nem tesz jót, ha álló helyben dörmögnek percekig. Stroll ennek lett áldozata, mikor a sorban várakozva a Merci motor túlmelegedett, és egyszerűen lekapcsolt az elektronika. Így a többiek nyugodtan felsorakozhattak és kikapcsolt motorral várták a jelzést. Eközben Hamilton kénytelen volt a sor végére kigurulni, forgalomban megfutni a gyors körét. Ezzel pedig egyből stratégiai hátrányba került pont azzal a két pilótával szemben, akik veszélyesek lehetnek rá. A Q3-ban már minden a megszokott kerékvágásban ment megint a számára, és simán elhozta a pole-t. Bottasnak adva egy majdnem fél másodperces pofont. Akinek ha ez nem lett volna elég, kapott egyet a másik oldalról is, mert Verstappen egy hihetetlen körrel bejött a két Mercedes közé. Hamiltonon kívül így mindenki boldog volt, hiszen a finn pontosan tudja, hogy kell a harmadik helyről nyerni kedvenc pályáján, a holland pedig azért, mert szétszedte a két fekete nyilat és Stratégiai előnye is van a címvédőhöz képest. Még meg se kell előzni a rajtnál, ha a végén előtte akar maradni. 

Mielőtt kielemeznénk mi is történt a futamon a Hamilton-Mercedes kontra FIA vitában nézzük meg, csapatokra lebontva a versenyt.

120105612_194353135543195_3651089947594106333_o.jpg
Az időmérő (fent) és a verseny (lent) végeredménye
120254206_194714302173745_8042440290618674937_o.jpg

 

Williams

Időmérő: Latifi 19, Russell 14. Az angol titán több mint egy másodpercet adott csapattársának a Q1-ben, és még a Ferrarikat is verte. Bár a Q2-ben már nem volt esélye sokkal jobbat menni, megint egy elképesztő kvalifikációs teljesítményt láthattunk tőle.

Verseny: Ahogy az lenni szokott, a Williams versenytempója egyelőre még csak az elégséges osztályzatot súrolja. Bár hozzátartozik, hogy az első körben az SC alatti kerékcsere is elhibázott döntés volt. Bár ezt nem csak a Williams rontotta el. Végül Latifi 16., Russell pedig az utolsó 18. helyen ért célba. Viszont öröm volt nézni a csatáját Norris és Albon ellen. 

Haas

Időmérő: Ahhoz képest, hogy az FP-ken még az autó pályán tartása is komoly kihívás elé állította a két versenyzőt, elég jó kvalit futottak. Szinte ugyanazt tudták az autóval, ami GRO-nak egy 16., MAG-nak pedig egy 18. helyet ért.

Verseny: Többen is fantasztikus rajtot produkáltak, de talán a két Haas volt a király ebben.  Kettejük közül is a dán volt a zseniálisabb. Érdemes visszanézni. Az első pár kanyar után Magnussen 9. Grosjean pedig 10. helyen haladt, amikor jött az SC Sainz és Stroll becsapódásai miatt. Magnussen sokáig tartotta is magát a pontszerző helyen, de sok esélye már nem volt a végén, amikor jöttek a gyorsabb autók friss gumikon. A Haas talán kicsit eltaktikázta magát, hiszen túl korán hívták ki a versenyzőket kerékcserére. A közepes gumikon voltak, és nagyjából a akkor jöttek cserére, amikor a lágy abroncsosok. Grosjeannak meg a végén beiktattak még egy cserét is. De a dán ismét sokkal jobb versenyt futott amúgy is. 12. lett, míg a francia csak 17.

Alfa Romeo

Időmérő: Szokásos Q3 kiesés. Raikkönen rontott az utolsó körén, de maximum 1-2 helyet tudott volna csak előrébb lépni. Így maradt az utolsó, GIO pedig a 17.

Verseny: Ha csak a statisztikát nézzük, Giovinazzi a legjobb rajtoló a mezőnyben. Rengeteg pozíciót hoz mindig és ez most sem volt másként. A 12. helyen találta magát, mikor bejött az SC. De ő is túl korán jött ki kerékcserére, bár valószínűleg Albon akkor is megelőzte volna, ha nem így van. Nem volt szerencséje, és meg kellett elégednie a 11. hellyel. Raikkönen a keményeken rajtolt, más versenyt futott, mint a többiek. Komoly harcokat vívott a mezőnyben, a végére pedig Vettellel csatázott de messze volt most a pontszerzéstől a 14. helyével.

AlphaTauri

Időmérő: Kvjatnak lassan bérelt helye lesz a 12.rajtkockában, mint ahogy Gaslynak is a Q3-ban, ráadásul megint Albon előtt végzett a 9. helyen. 

Verseny: Átlagos rajtok után szépen ment mindkét pilóta és nagyon jó versenyt futottak. Kvjat hazai közönség előtt bejött a 8. helyre, Gasly pedig a 9.-re úgy, hogy neki két kerékcseréje volt az egy helyett. Jár a dicséret mindkét pilótának.

Ferrari

Időmérő: Q2....Hát ez van. Amúgy a Q1-ben 0,06 másodpercre voltak egymástól. Vettel összecsukta az autót, Leclerc pedig csak egy hajszállal maradt le a továbbjutásról. Bár megjegyzem, ha Stroll motorja nem mondja be az unalmast, akkor még az esély se lett volna meg.  De igazából így járt jól, mivel szabadon választhatott gumit a versenyre.

Verseny: A közepeseken jól rajtolva LEC gyorsan feljött a nyolcadik helyre ahol már stratégiai előnyben volt a körülötte lévőkkel szemben, amit ki is használt. Nagyszerű versenyt futott, aminek egy 6. hely lett a jutalma. Vettelt feláldozták Leclerc oltárán, ami kicsit érthető. Igazából ha nem így tesznek és akkor hozzák cserére, amikor a német akarta volna, sem végzett volna sokkal előrébb a 13. helynél.

2020russiangpsunday_rbr_si202009270235_hires_jpeg_24bit_rgb_news-ow34kr49cxr6m3jae8tq0l9kad9tycnu2nozrarkdc.jpg
Egy újabb második hely Verstappentől

 

Renault

Időmérő: RIC 5. és OCO 7. helye határozottan jó és a francia sem maradt el nagyon a csapattárstól. Mindenképp nagyon biztató teljesítmény.  

Verseny: A két Renault is kiválóan rajtolt, egy kis ideig Ricciardo még a harmadik helyet megszerezte Verstappentől, de a holland gyorsan visszavette, és még Ocon is megelőzte. Végül ott fejezték be, ahol elkezdték, rengeteg pontot gyűjtve a csapatnak.  RIC kihozta a maximumot ebből a versenyből, főleg úgy, hogy még kapott 5 mp büntetést. Egyedül Oconnal szemben van egy pici hiányérzetem , mert a hatodik helyet megszerezhette volna. 

Racing Point

Időmérő: Stroll peches volt a Q2-ben, önhibáján kívül nem tudott továbbmenni. Pedig a potenciál most ott volt az autóban megint, Perez negyedik helye tisztán megmutatta. 

Verseny: Perez kicsit elrontotta a rajtot, mindkét Renault elment mellette. Stroll viszont hihetetlen statot vett a 13. helyről és egyből ott termett a hetedik helyen, csapattársa mögött. Majd Leclerc egyből bele is tette a falba. Szinte hihetetlen, hogy nem tud összejönni egy sima hétvége a csapatnak. Stroll a monzai dobogó után kétszer is önhibáján kívül végezte a falban. Perez viszont minden dicséretet megérdemel, hiszen visszajött a negyedik pozícióba, és ahogy Ricciardót megelőzte...az bizony a futam legszebb jelenete volt. 

McLaren

Időmérő: Sainz hatodik és Norris nyolcadik helyére mondhatjuk, hogy hozták a kötelezőt. Elég szeszélyes az idei autó viselkedése, de azért a Q3 mindig megvan. 

Verseny: Erre mondják azt, hogy mehet a kukába. Szépen lenullázták magukat. Sainz rögtön lezúzta az autót a 2. kanyarban, amiért csak magát okolhatja. Norris pedig egyből kijött kerékcserére az SC alatt, ami rossz döntés volt. Albonnal és Russellel szép csatát vívott, de ezenkívül jobb neki is elfelejteni ezt a hétvégét, mert ez a 15. hely nagyon gyenge.

Red Bull

Időmérő: Verstappen második hely, Albon tizedik. Különbség 1,2 másodperc. Ennyi. 

Verseny: Max hozta azt, amit tud, ennél többet nem lehet ezzel a kocsival. Albon viszont...jó, kapott egy öt rajthelyes büntetést és ő is megkapta az elhamarkodott kerékcserét az első körben. De ez a tizedik hely azért megint egy nagyon gyenge teljesítmény volt tőle. Érthetetlen.

Mercedes

Időmérő: A Q2-es mizériáról már szóltam fentebb. Érdekes és sokatmondó volt Bottas rádiója, mikor közölték vele HAM pole idejét és csak annyit mondott rá: „Nem értem”. 

Verseny: Hamilton meglepetésre megtartotta az első helyét a rajt után, ami ezen a pályán nem egyszerű. Bottas viszont el tudott menni Verstappen mellett és innentől kezdve nem volt más dolga Hamilton büntetése után, csak a saját tempójában végigmenni. Hozta a kötelezőt, de ha múlt héten megdicsértem Hamiltont, hogy szépen megszerezte a lepattanókat, akkor most ezt Bottas is megérdemli. 

pri_166469900-640x360.jpg
Önmagát megverő Hamilton
Értékelés:
Futam osztályzat: 6/10 (A pálya nem hazudtolta meg a hírnevét)
Futam legjobbja: Perez (RIC, LEC és KVY is remekül ment )
Futam legrosszabja: Albon (SAI, NOR, VET és GRO sem dicsekedhet)

 

Mielőtt pedig rátérnék arra a katyvaszra, amit a Mercedes-Hamilton-FIA összehozott, lenne itt még valami. Mégpedig a sportbírók tevékenysége, illetve annak hiánya, ami kezd egyre aggasztóbb méreteket ölteni. Silverstone-ban is, ahol azért nem igazán van olyan nap, hogy üresen áll a pálya (mármint vírusmentes időkben), elég lassacskán dolgoztak, de talán az még belefér. Monzában már komoly gondok voltak, márpedig az ottani sportbírókra se lehet mondani, hogy ne lenne gyakorlatuk. De amit leműveltek pl. Leclerc autójának mentésekor, az igencsak ön- és közveszélyes volt. Mugellóról már ne is beszéljünk! Amit bemutattak mentés címszóval Stroll Racing Pointjával, az maga volt a komédia és katasztrófa keveréke. És akkor Szocsi, F2 sprintfutam. Egyszerűen nincsenek szavak arra, hogy Aitken és Ghiotto brutális ütközése után ott ég egy autó a TecPro falban és hosszú-hosszú percekig sehol egy sportbíró!! Óriási szerencse, hogy nem lett semmi baja egyik pilótának sem, és ki tudtak szállni az autóból. Félelmetes jelenet volt. Tudom, hogy a sportbírók képzése és vizsgáztatása, az országos szövetségek feladata, de most így zsinórban három futam után lehet át kéne ezt gondolni, és valamit sürgősen kitalálni, mert nem biztos, hogy legközelebb is ilyen szerencsés lesz a végkimenetele egy ilyen esetnek.  

üntetések! Kezdjük egy lájtosabb témával. Bizony, Leclerc és Stroll ütközése. Szóval, értem én, hogy nincs két egyforma eset meg stb. De többször is megnézve az esetet sem értem. Ha nem büntetik ezt, nekem oké, legyen versenybaleset (amúgy szerintem az), de akkor a HAM-ALB (Brazília, Ausztria) és a ALB-MAG (Silverstone) is annak kell, hogy legyen. Ha pedig nem az, akkor bizony ide is járt volna az 5 mp ugyanúgy, mint Hamiltonnak es Albonnak. 

Folytassuk Mika Saloval! Ugyebár ő volt az az ex- versenyző, aki ezen a hétvégén segítette a Stewardok munkáját. Salo egyébként a finn CMore csatorna F1-es szakkomentátora szokott lenni. Az autosport.com szerint, ami azért elég hitelesnek mondható, a futamot közvetítő Niki Juusela már a felvezető körön közölte a nézőkkel, hogy Lewis Hamilton 10 másodperc büntetést fog kapni és mellé 4 büntetőpontot. Ekkor még hivatalosan folyt a vizsgálat az angol címvédő ellen és a büntetés jóval később jött.  Az autosport.com szerint Salonál végig ott volt a telefonja és így könnyedén adott ki titkos információt. Végül a büntetőpontokra vonatkozó infó tévesnek bizonyult, de gyaníthatóan csak egy félreértés miatt, miszerint Juusela úgy értette, hogy külön-külön kap a két vétségért 2 pontot Hamilton. Ráadásul ez nem az első eset, amikor a finn csatorna idő előtt értesült egy-egy döntésről, és érdekes módon mindig Salo volt az FIA segítője. Egyelőre az F1 és az FIA nem kommentálta az esetet. Nos, tudnék rá mit írni, de azt nem valószínű, hogy elbírná a nyomdafestéket. Viszont régebben már szóba került ez a probléma, és ez az eset ismét megerősített abban, hogy ez a rendszer nem jó. Állandó stewardok kellenek minden versenyre, akik jól meg vannak fizetve. Négy vagy hat fős csapat, akik gyorsan szavaznak és ha döntetlen, akkor Michael Masi mondja ki a döntő szót. Ha pedig csak olyan versenyzőket tudnak meggyőzni segítőnek, akik pl soha nem voltak F1 pilóták, vagy éppen Mika Salo, aki már 18 éve visszavonult a királykategóriától, akkor inkább ne erőltessék ezt. 

image.jpg
A mindig korrekt és igazságos Masi kezéből ez most kicsúszott

 

Na, és akkor most kedves F.I.A.! Komolyan nem tudom, hol is kezdjem. Úgy akartam ennek nekimenni, hogy megpróbálom megvédeni őket. De akárhonnan kezdtem neki a gondolatmenetnek, egyszerűen nem tudom. Kezdjük kicsit messzebbről ezt az egészet! Mert szinte csak az megy mindenhol, hogy „persze Hamiltont semmiért nem büntetik”, meg „nyomja az FIA”, stb. Leszögezem, ezek a konteók szerintem hülyeségek. De értem miért gondolják ezt. Mert azért valljuk be, tett érte a testület, hogy sokan ezt gondolják. Az egész talán a 2017-es Német Nagydíjon kezdődött, és a 2018-ason csúcsosodott ki. Két egyértelműen súlyos büntetést úszott meg Hamilton és az egyik egy sorsfordító győzelmet ért neki. Oké, az egyikre kapott 5 másodpercet, de hát azt sem nevezném arányosnak. Innen indult ki ez az egész „Hamiltonra más szabályok vonatkoznak” mozgalom. Igazából azóta nem nagyon volt olyan, amivel komolyabban tudnék vitatkozni, de hát ha egy konteó beindul, nincs megállás. Viszont az idei szezonban szintet lépett ez a dolog. Miközben mindenki azt szajkózza, hogy semmiért nem kap büntetést, jegyezzük meg. Rögtön az évadnyitón, úgy kapott 3 rajthelyes hátrasorolást, hogy az FIA a saját szabályait hágta át. A szabály szerint 60 perccel a rajt előtt, nem lehet a rajtfelálláson változtatni, ehhez képest nagyjából fél órával a rajt előtt kapta a büntetést. Majd megkapta a büntit az Albonnal történt koccanásért is. Monzában pedig az ominózus boxutcai eset miatt is keményen megfizetett. Tehát szépen gyűjtögette a büntetőpontokat a „soha nem büntetett” Hamilton. És akkor nézzük, mi is történt Oroszországban!

Volt két külön rajtgyakorlat, amiket nem az előre kijelölt helyen végzett el. Hogy miért? Egyszerű. Megkérdezte a mérnökét, hogy arrébb mehet-e, amire egyértelműen igen volt a válasz. Arrébb ment, és megcsinálta azt, amit akart. És jött a baj. Vizsgálat, büntetések, stb. 5-5 másodperc, 1-1 büntetőpont és a vádaskodás, magyarázkodások mindkét oldalról stb. Hirtelen 10 pontja lett Hamiltonnak, ami már nagyon veszélyes, hiszen egy véletlen kis feltartás egy edzésen és bumm, már meg is van a futameltiltás. Megjegyzem, a büntetőpont rendszer nem igazán ezekre az esetekre lett kitalálva és nem is kéne erre használni. Ezt a rendszert Grosjean ámokfutásai ihlették és 2014-ben lépett életbe. Nem véletlenül volt dühös Hamilton, és egyből jött is segítség neki. Nem csak csapatától, hanem onnan is, ahonnan nem is sejtette volna.

Verstappen például ezt mondta: „Ez egy kicsit szigorú. Ha balesetet okozol, az tényleg más, de szerintem a büntetés már eleve elég fájdalmas volt Lewis számára. Két pontot kapott? Nem is tudom. Ez egy kicsit szigorú szerintem. Tíz pontja lett ezzel. Rendben, nem jó helyen állt meg, de nem hinném, hogy ezért helyes büntetőpontot adni. Amennyiben balesetet okozol, megértem, hogy büntetőpontot adnak, hátha ettől lehiggadsz. De hogy ilyenért? Lewis nem csinált semmi olyat, amivel szándékosan problémát akart okozni, csak gyakorolni akarta a rajtot. Lehet, hogy nem ott kellett volna, rendben. De a futamon már büntették, és nem hiszem, hogy ilyenekért büntetőpontokat kéne osztogatni. Szerintem, legközelebb meg fogjuk ezt beszélni. Jó dolognak tartom a megbeszélést, hogy tudjuk, mik a határok, aztán továbbléphessünk.” 

De Vettel is kiállt az angol bajnok mellett: „Ezek akkor indokoltak, amikor valami igazán őrült manőver történik, és valaki veszélyesen vezet. De ha valaki túl gyorsan hajt a boxutcában, vagy kisebb szabálysértéseket követ el, azért talán nem kéne büntetőpontokat osztani” 

Oké, ez tiszta. De ha már kiosztották, miért vonták vissza? A Mercedes mindent bevetett, hogy pilótáját megmentse és mindent magára vállalt. Ezzel nincs is semmi gond, bármelyik csapat megtenné a versenyzőiért. Viszont az az indoklás, hogy új bizonyítékok miatt visszavonják, és a csapatot büntetik, mert az a hibás, mivel rossz instrukciókat adott… rendben legyen így. Na, de 25 ezer dollárra? Komolyan? Ez kb a nyílt beismerése annak, hogy meg se kellett volna büntetni a versenyzőt. 

Még egyszer: Én nem a büntetés jogosságát vonom kétségbe. Ha jogos a büntetés, akkor maradjanak a büntetőpontok is, ha már kiosztották. Ha nem jogos, akkor mondja azt Michael Masi, hogy nem volt az, és bocs a 10 mp-ért, bárki hibázhat. Legközelebb nem lesz ilyen.

De nem ez történt. 

1. Volt ugye 2 próbarajt két külön körben, mindkettő ugyanott. Hamilton kérdezte, hogy ott ahol végül megtette, megcsinálhatja-e, a válasz egyértelműen igen volt (a TV-s felvételek alapján amúgy úgy tűnt, hagyott eleg helyet mindenkinek, de tudom, ez nem releváns, ha szabálytalan).

2. Kiszabták a büntetéseket, miután a csapatvezetés is bemutatta a rádiós üzenetváltásokat. De nem értem, hogy miért csak 1-1 büntetőpontot szabtak ki. Ha tényleg szabálytalan, akkor általában 2 pont a minimum.

3. Futam után, állítólag újabb rádiós üzeneteket mutatott be a Mercedes és visszavonták a két büntetőpontot. A Mercedest viszont megbüntettek egy tényleg röhejes összegre, mert rossz infót adtak Hamiltonnak.

3. Ha jól tudom, a stewardok minden rádiós beszélgetéshez es kameraálláshoz hozzáférnek. Mi volt nekik új a futam után?

4. Ha nem volt jogos a büntetőpont, akkor az időbüntetések jogtalanok voltak?

5. Igazából senkit nem zavart, senki nem reklamált Hamiltonra (tudom, nem számít, mert nem ezek alapján büntetnek). De biztos, hogy kellett ez a büntetés egy ilyen „semmiség” miatt?

6. Innentől kezdve senkit nem érdekel mi az igazság, ezt az FIA nem mossa le magáról egy jó darabig.

7. Ezt most használhatják precedensnek a csapatok? Durva hasonlat, de Monzában is a csapat utasításait követte Hamilton. Ennyi erővel akkor azt a büntetőpontot is lehet törölni.

8. Mika Salo....valaki magyarázza már el, hogy ilyen hogy lehetséges? És amennyire tudom, nem ez volt az első ilyen eset. Tényleg szüksége van az FIA-nak még erre is? F1, WTCR....Valami nagyon nem működik most a felsőbb irodákban szerintem.

És még valami. Ígérem, rövid leszek. Ne feledjünk egy fontos dolgot! Méghozzá azt, hogy ezek a következetlen döntések, mint például a fentebb emlegetett Német Nagydíjon történtek, vagy akár ez a mostani büntetem-nem büntetem eset nem csak az F1-re vannak hatással. Ugyanis ugyanezek a szabályok vonatkoznak az F2 és F3 mezőnyére is. Ha mondjuk ugyanezeket eljátsszák és megkapják érte a jogos büntetést, akkor bizony teljes joggal kérdezhetik, hogy akkor hogy is van ez? Ugyanazok a szabályok, de azok rájuk nem vonatkoznak ránk meg igen? Kinek van igaza?

Egyéni Világbajnokság
helyezés név csapat Pontok
1 HAMILTON MERCEDES 205
2 BOTTAS MERCEDES 161
3 VERSTAPPEN RED BULL RACING 128
4 NORRIS MCLAREN 65
5 ALBON RED BULL RACING 64
6 RICCIARDO RENAULT 63
7 LECLERC FERRARI 57
8 STROLL RACING POINT 57
9 PEREZ RACING POINT 56
10 GASLY ALPHATAURI 45

 

A konstrüktőri Világbajnokság állása
helyezés csapat pontok
1 MERCEDES 366
2 RED BULL 192
3 MCLAREN 106
4 RACING POINT 104
5 RENAULT 99
6 FERRARI 74
7 ALPHATAURI 59
8 ALFA ROMEO 4
9 HAAS 1
10 WILLIAMS 0
A Racing Pointtól 15 pont levonva
Szólj hozzá

Oroszország Ferrari Forma-1 Alfa Romeo FIA F1 Red Bull Mercedes Formula-1 Williams Forma1 McLaren Forma 1 Hamilton Perez Formula 1 Renault Formula1 Masi Bottas Haas F2 Verstappen Racing Point Albon AlphaTauri