2021. jún 13.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

IndyCar

Az NTT IndyCar hivatalosan is bejelentette, hogy megegyeztek St. Petersburggal és 2026-ig a floridai pályán lesz az évadnyitó verseny.

A Dale Coyne Racingnek sikerült meggyőznie Romain Grosjeant, hogy próbálja ki az ovál pályát is! A francia a család kérése nem akart egyik oválpályán sem indulni, de úgy tűnik, a csapat előveszi harmadik autóját a Gatewayre, ami jelenleg a legkisebb és leglassabb ovál a naptárban.Ha pedig mindez tényleg összejön és GRO-nak is tetszik a dolog, 2022-ben már nem csak a road/street pályákon indul a francia, hanem részt vesz a teljes szezonban.

A hétvégén Detritban dupla fordulót rendezett az IndyCar. Aki esetleg nem követi a szériát, ez nem olyan, mint amit mi, F1 rajongók megszoktunk a dupla vagy tripla jelzők alatt. Itt ugyanis a dupla tényleg azt jelenti, hogy egy hétvége alatt két versenyt mennek a srácok. A csapatok és szurkolók egy fantasztikus Indy500-on vannak túl, és elmondható, hogy ott folytatták, ahol abbahagyták és mindent láthattunk, ami miatt szeretjük az autóversenyzést.

indycar-detroit-2021-race-winn-2.jpg

A szombati kvalifikció még nyugodtan telt, bár az azért meglepetés, hogy a Fast 6-be több nagy név sem került be. Ellenben a remek formában lévő O’Ward elvitte a pole-t, a ’balszerencse fia’ Rossi megszerezte a második rajthelyet, mögülük pedig Grosjean indulhatott, aki egyre inkább kezd formába lendülni. Alex Palou helyezése a legszembetűnőbb a 21. helyen, de ő alapból egy hat helyes büntetéssel vágott neki a hétvégének. Autójában ki kellett cserélni a Honda erőforrást, de mivel az még nem érte a 2500 futott mérföldet, jár neki a rajtbüntetés.

198794042_2258409137625170_6843398746810290728_n.png

Szombat délutánra pedig rendesen felpörögtek a srácok és egy nem mindennapi versenyt produkáltak. A 24. körben Rosenqvist autójában beragadt a gázpedál a hatos kanyarban és az Arrow MacLaren belerepült a gumifalba. De olyan erővel, hogy még a betonfal is komolyabb sérüléseket szenvedett. Több, mint negyed órába telt kiszedni őt a kocsiból, de a hírek szerint szerencsére nem lett komolyabb sérülés a dologból. A helyreállítási munkálatok nagyjából egy óra hosszáig tartottak és nagyon komoly csaták bontakoztak ki. Egészen a 65. körig, amikor is Grosjean mért el egy féktávot és törte össze az autóját. Egyből jött a piros zászló, ami az addig vezető Will Power drámáját is elhozta. Autójában ugyanis megadta magát az ECU és nem bírták beindítani az autót időben, így az éről egyből az utolsó helyen találta magát. Meglepetésre a győztes pedig Marcus Ericsson lett, aki pályafutása során először tudott diadalmaskodni VeeKay és O’Ward előtt.

kepernyokep_2021-06-13_094629.jpg

Vasárnapra kiderült, hogy Rosenqvistnek nincs komoly sérülése, de a versenyt ki kell hagynia. A helyettesét gyorsan megtalálták Oliver Askew személyében, aki helyett a tavalyi szezonban pont Rosenqvistet szerződtették. Az időmérőn a  szombati győztes Ericsson a csoportjából sem jutott tovább, Ferrucci pedig keményen falhoz csapta az autóját. Newgarden szerezte meg a pole-t Herta és Dixon előtt, de utóbbitól elvették a legjobb körét, mert azt már piros zászló alatt futotta meg, így VeeKay lépett előre.

q2-page-001.jpg

 

A versenyt rögtön egy pace carral kezdtünk, mivel Chilton falba tette az autóját. Ezután szépen zajlott a megszokott medrében, de nem unalmasan, ahogy az elvárható egy IndyCar futamtól. De csak idő kérdése volt, hogy jöjjön megint a dráma, amit meg is kaptunk. Előbb Johnson pörgött meg és állt meg alatta az autója, majd Grosjean autója adta fel a küzdelmet és gyulladt ki. Érdekes volt látni, ahogy a francia maga próbálja meg eloltani a lángokat. A két sárga pedig szépen összegyújtötte a mezőnyt. Newgarden ment végig elöl, de Johnson lefulladásakor már ott loholt Herta a nyomában. Majd megérkeztek a többiek is és elkezdődött a végjáték. O’Ward minden újraindítás után zseniális manővereket mutatott be és nem ismert lehetetlent. Fantasztikus volt nézni az utolsó köröket és az óriási harcot a győzelemért, amit végül az Arrow McLaren pilótája szerzett meg.

v2-page-001.jpg

WEC

2023-ban jön a Ferrari Hypercar. A maranellói autók természetesen az AF Corse csapat égisze alatt fognak futni, mint ahogy szinte mindenhol a világban. A kérdés már csak az, hogy meg fog-e maradni a GTE program a szériában, hiszen az pont ekkor fog kifutni a szerződés szerint.

Ami talán a Ferrari színrelépésénél is nagyobbat szólt, az a BMW visszatérése. Ők is ’23-ban érkeznek, 20 év szünet uán, ráadásul az IMSA-WEC együttműködés miatt mindkét szériában el fognak indulni, mivel LMDh autót építenek.

Közben Portimaóban folytatódott a bajnokság, immár a Glickenhaus-al. Az időmérő Alpine győzelmet hozott, de egy tizeden belül volt hozzájuk a két Toyota. A Glickenhaus azonban már az LMP2 mezőnyével harcolt. A nyolc órás versenyen érdekes dolgok rajzolódott ki az Alpine és a Toyoták között. A franciák átlagban 6 körrel kevesebbet tudnak megtenni egy tankolással, így a végére nekik kell plusz egy kiállás. A Glickenhaus menet közben kiszállt a versenyből, bár esélyük sem volt a jó szereplésre. A győztes végül a Toyota 8-as autója, vagyis a Buemi, Nakajima, Hartley hármas lett, a 7-es Toyota és az Alpine előtt. LMP2-ben a JOTA két autója ért be először, mögöttük a United Autosport. GTE Pro-ban az AF Corse Ferrarijai arattak kettős győzelmet, a GTE Am győztese pedig a Cetilar Racing lett.

 60c5e2e3326db.jpg

DTM

A T3 Motorsport az utolsó utáni pillanatban benevezett még egy Lamborghini Huracán GT3-at a szezonra. A pilótája pedig az angol Esmee Hawkey lesz, aki a brit Porsche Carrera kupában és a W-Seriesben edződött. Így már két női tagja lesz az idei szezonnak (Sophia Flörsch a másik). Mondjuk, hogy a Lamborghininek ez mennyire lesz jó presztízs szempontból erősen kérdéses nekem, hiszen a csapat még a szezon előtti teszteken sem tudott részt venni a másik pilótájukkal, Esteban Muth-al.

Formula 1

A Williams tavaly kinevezett csapatfőnöke, Simon Roberts távozik a grove-i alakulat éléről. Robertset a csapat júniusban szerződtette a McLarentől. A csaptnál nem lesz a továbbiakban kalasszikus értelemben vett csapatfőnök, Roberts feladatait az ügyvezető igazgató, Jost Capito veszi át, aki februárban érkezett az alakulat élére. A versenyeken pedig a technikai igazgató, Francois-Xavier ’FX’ Demaison lesz az első ember.

williamsf1_41739_hires-1068x580.jpg

A Ferrari élén is történtek változások. Louis Camilleri tavaly mondott le posztjáról személyes okokra hivatkozva, és azóta a pozíció betöltetlen volt, átmenetileg a cég elnöke, John Elkman töltötte be. Ez már csak szeptember 1-ig lesz így, ugyanis akkor áll munkába az új ügyvezető igazgató Beneditto Vigna személyében. Vigna nem az autósport világából érkezik, az olasz atomfizikus mikroelektronikai rendszerekkel és szenzorokkal foglalkozó cégtől, az ST Microelenctronicstől távozik, ahol ügyvezetőként és résztulajdonosként is szerepet vállalt.

Szólj hozzá

WEC F1 DTM IndyCar