2020. nov 15.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

WEC

Bahreinben az utolsó futamra került sor, és több okból is történelmi lesz ez a nagydíj. Sajnos, vagy szerencsére, azt mindenki döntse el maga. De mindenesetre elég lehangoló, hogy az LMP1-ben az utolsó futamon már csak a két Toyota áll fel a rajtrácsra. Valamint utoljára láthatjuk ezt az igazán dicső múlttal rendelkező kategóriát, hiszen a futam után megszűnik, és jövőre jön a Hypercar helyette. A bahreini időmérőt amúgy a #7-es Toyota nyerte egy egészen brutális idővel. Az LMP2 időmérő a köridők törléséről szólt (úgy tűnik, ez a divat mostanság az autósportban), így szétlövés lett a vége. Ezt végül az idén domináló #22-es United Autosport Orecája nyerte meg. A GTE kategóriában nagyon szép sorminta alakult ki Aston Martin-Porsche-Ferrari sorrendben, amit a #95-ös Vantage vezetett.

Verseny: maradt az erősorrend a két Toyota között így a #7-es számú nyerte a futamot a #8-as előtt. LMP2-ben a Jackie Chan Racing autóját intették le először, a GTE Pro kategóriában pedig Porsche kettős győzelem született #92- #91 sorrendben, az amatőrök között pedig az #56-os Team Project 1-é lett az első hely.

Bajnokság: LMP1-ben a Mike Conway, Kamui Kobayashi és José Maria Lopez hármas első (és egyben utolsó) WEC címét ünnepelhette. Lopez pedig (WTCC bajnokként) történelmet írt, hiszen ő lett a harmadik pilóta a világon, aki két kategóriában is világbajnok lett Alonso és Solberg mellett. LMP2-ben Zak Brown McLaren vezér csapata, a United Autósport lett a bajnok a Hanson, Albuquerque, Di Resta hármassal. GTE Pro-ban a Thiim és Sorensen páros hozta el a trófeát az Aston Martin Racing számára, a GTE Am-ben pedig a Collard- Nielsen- Perrodo triónak sikerült megfordítania a meccset és nyolc pontos hátrányból felállva megnyerni a kategóriát az AF Corse-al.

5fb058f73ff67.jpg
Mike Conway, Kamui Kobayashi és José Maria Lopez az utolsó LMP1 bajnokok

 

WTCR

Közzétették a 2021-re tervezett spórolós naptárat 16 futammal és 8 helyszínnel. Kicsit karcsú, Japán sincs benne (Vila Real bezzeg nem hiányozhat), de hát ez is valami. Íme a kalendárium:

Május 14-16: Hungaroring (Magyarország)
Május 22-24: Slovakia Ring (Szlovákia)
Június 3-5: Nürburgring (Németország)
Június 25-27: Vila Real (Portugália)
Július 9-11: Motorland Aragón (Spanyolország)
Október 8-10: Inje Speedium (Dél-Korea)
November 5-7: Chine Venue TBC (Kína)
November 19-21: Circuto da Guia (Makaó)

 

Hétvégén véget ért a 2020-as WTCR szezon is Aragónban. A Q1-ben Urrutia, a Q2-ben Müller, a Q3-ban pedig ismét Urrutia szerezte meg a futamokra a pole-t. A magyar kontingensnek nem igazán ment, a Zengő Motorsportos Azconának ugyan összejött egy harmadik hely a Q1-ben, de utána már ő is elvérzett. A Lynk & Co tempója ellen nem volt ellenszere senkinek. Az első futamot Guerrieri nyerte, miután Girolami elengedte az utolsó kanyarban, a harmadik helyre pedig Magnus futott be. A második versenyen Müller, Vernay és Azcona volt a legjobb három, és mivel Guerrieri nullázott, Ehrlacher pedig az első futam után itt is 10 pontot gyűjtött, be is biztosította magának a bajnoki címet.

Az utolsó futamot Urrutia nyerte a pole-ból az újdonsült bajnok előtt akit Vernay követett. Tassi-val pedig csapata elengedtette a fél mezőnyt, hogy Guerrierinek meglegyen a 10. hely és ezzel az összetett dobogója. Michelisz Norbi egy hetedik hellyel zárta a szezont, ami azt jelenti, hogy címvédőként nem tudott dobogóra állni. A miértekre inkább nem térnék ki, de reméljük a WTCR vezetése a télen átgondolja a szabályokat.

ehrlacher_race2_aragon_201115_27638-scaled.jpg
Yann Ehrlacher a WTCR bajnoka

IndyCar

Helio Castroneves az MSR színeiben fog indulni a 2021-es szezonban, miután a csapat megvásárolta a kivonuló DragonSpeed autóját, és így már két autót tud indítani második szezonjában. A brazil a tervek szerint hat futamon fog elindulni: Long Beach, Barber, Indy500, IMS Road, Portland és Laguna Seca. Úgy tűnik, a háromszoros Indy500 győztes kedvet kapott a versenyzéshez, miután idén az Arrow McLarennél helyettesítette Askew-t a Harvest GP-n.

Formula 2 és Formula 3

Megjött a hivatalos versenynaptár mindkét sorozathoz. Azt már tudtuk, hogy „szétbontják” őket és felváltva mennek az F1-el (helyreigazítás: az előző Heti apróban ezt rosszul írtam). A fennmaradó versenyekre pedig a W Series fog beszállni betétfutamként és persze marad a Porsche Szuperkupa is (bár soha nem fogom megérteni, miért). A költségcsökkentés jegyébe a kevesebb helyszín-több futam irányt követték. Mondjuk az, hogy pl. az F3 egy futam miatt átruccan Austinba mitől költségcsökkentés, teljes rejtély. Hogy csak a legszembetűnöbbet említsem. Na, de nézzük a naptárakat!

F2 2021-es naptár:

Március 26-28: Bahrein
Május 20-22: Monaco
Június 4-5: Azerbajdzsán
Július 16-18: Nagy-Britannia
Szeptember 10-12: Olaszország
Szeptember 24-26: Oroszország
November 26-28: Szaud-Arábia
December 03-05: Abu-Dhabi

 

F3 2021-es naptár:

Május 7-9: Spanyolország
Június 25-27: Franciaország
Július 2-4: Ausztria
Jul. 30 – Aug. 1: Magyarország
Augusztus 27-29: Belgium
Szeptember 3-5: Hollandia
Október 22-24: USA

 

Formula 1

A királykategóriában is megszületett a jövő évi naptár és ahogy várható volt, visszatérnek a megszokott kerékvágásba, bár van benne egy-két meglepetés.

provisional-calendar.jpg

A legfontosabb talán, hogy marad Interlagos, bár meg van csillagozva. A hírek szerint úgy összeveszett a Liberty Rohonyi Tamással, hogy csak akkor hajlandóak ott tartani az F1-et, ha Ecclestone régi szövetségese félreáll és átadja a promóteri bársonyszéket másnak. Úgy fest, hogy ez megtörtént, és egyúttal új nevet is kap a nagydíj, valamint 2025-ig hosszabbítottak. A pletykák szerint amúgy Sao Paolo Nagydíj lesz a hivatalos neve. A negyedik versenyhétvége is kérdéses és ott is a promóterrel van baj, bár teljesen más jellegűek a problémák. Ugyanis a Vietnámi GP promóterének a kezén bilincs kattant, és nem nagyon akarják helyettesíteni, ezért megkapta az ilyyenkor megszokott TBC jelzést. Van rá minimális esély, hogy megrendezik, de inkább az a valószínű, hogy egy beugrót keresnek, akinek jó esélye lesz egy állandó szerződésre is, már ha sikerül megegyezni. Jelentkező van bőven. Az idén beugró Nürburgring, Imola, Portimao és Mugello mellett Malajzia és a Hockenheimring is készen áll. Törökország jelezte, biztos nem fog rá jelentkezni, mivel pont egybeesik a Ramadannal, ezért nem rendezhetnek sporteseményt. A másik megcsillagozott hely Spanyolország. Barcelona nem akar mindenáron futamot rendezni, és mivel amúgy is lejár a szerződése, nagy kérdés, hogy meg tudja-e győzni őket a Liberty. Mindenesetre a csillag azt jelzi, nem szeretnék elveszíteni a helyszínt. Ha mégis megtörténne, a fentebb felsorolt jelentkezők Törökországgal kiegészülve ott sorakoznak, hogy bekerüljenek. Megjegyzés: Bár a Liberty azt állítja van „B” terve arra az esetre, ha a koronavírus jövőre is közbeszólna, erről az égvilágon semmilyen információt nem hajlandóak megosztani még a csapatokkal sem. Most erre mit mondjon egy halandó szurkoló?

Emellett megszületett a döntés, hogy az F1 marad a hibrid motoroknál a következő generációváltás után is, csak nem ebben a bonyolult és drága formában. Mondjuk ez nem valószínű, hogy bárkit meglepett, aki követi a háttérben folyó eseményeket. Az FIA-nak egy ideje már megvan a hosszú távú stratégiája a karbonsemlegességre és az alternatív üzemanyagokra, amiről itt olvashatsz, és ezt szem előtt tartva ez inkább csak megerősítésre került. A részleteket elkezdik kidolgozni, de ha tippelnem kéne, szerintem az IndyCarban hamarosan debütáló hibrid formula felé fognak elmozdulni.

Szólj hozzá

WEC F1 IndyCar F2 F3 WTCR