Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből
WEC
Juan Pablo Montoya és a DragonSpeed annyira meg voltak elégedve egymással az idei Le Mans-i 24 órás versenyen, hogy úgy döntöttek, megy ez nekik egy teljes szezonon keresztül is. Az LMP2 kategóriában, a 2021-es szezonban a csapat a Hanley-Hedman-Montoya trióval fog indulni. Montoya az elmúlt években a Team Penske csapat tagja volt, és az IMSA WeatherTech SportsCar-ban versenyzett, ahol tavaly bajnoki címet szerzett. Mivel Penske az idei szezon végén kivonul a sorozatból (a Chip Ganassi pedig visszatér), minden akadály elhárult egy teljes WEC szezon elől. A DragonSpeed komoly tervekkel vág neki a szezonnak és minden energiájukat erre a projektre összpontosítják. Már korábban jelezték, hogy egy időre jegelik az IndyCar programjukat is, és már készül a csapat új főhadiszállása a barcelonai pálya közelében.
Dakar
Úgy tűnik, a virus a Dakar mezőnyét sem kímélte. A Szaud-Arábiai sivatagnak jövőre 440 induló vág neki 266 járművel, ami komoly visszaesés az idei 563 fő/342 járműhöz képest. De szerencsére egy gyártó sem lépett vissza, és ott lesznek a mezőnyben a legnagyobb nevek is, mint pl Sainz, Loeb, Peterhansel és Roma. A szervezők ráadásul létrehoztak egy új kategóriát is Dakar Classic néven (lehet, ez lesz az új divat, a DTM is életre keltett egy hasonlót), amin a klasszikus és oldtimer (kinek melyik tetszik jobban) versenyautók fognak indulni. Hivatalos bemutató: November 25.
Formula 1
Végleg eldőlt, hogy Alonso nem vehet részt Abu-Dhabiban, a szezon után sorra kerülő fiatalok tesztjén. A Renault nagyon szerette volna kiharcolni, hogy a visszatérő bajnokuk tudjon menni az idei autóval és abroncsokkal, de a Racing Point (ki más?) megvétózta a dolgot. A spanyol egyébként nem tétlenkedik, az utóbbi hetekben két-két tesztnapot töltött a 2018-as Renault-val privát tesztek keretében Bahreinben és Abu-Dhabiban, ezzel is segítve a csapatot abban, hogy minél több esélyük legyen az idei konstruktőri harmadik helyért vívott csatában.
Hosszú idő után változás lesz a Safety Car-nál is. A Daimler és az Aston Martin közös ügyletei kapcsán abban is megegyezett, hogy jövőre osztozni fognak a SC autókon. Ezáltal a futamok felén a brit márka fogja biztosítani a Safety Cart.
Formula 2
A Ferrari bejelentette, hogy Callum Ilott és Robert Svarcman is vezetni fog a Abu Dhabiban a fiatal pilóták tesztjén. Ilott az Alfa Romeo, Svarcman pedig a Ferrari autóját fogja vezetni. Mick Schumacher sem marad lehetőség nélkül, ő egy Haasban körözhet majd. Binottoék Antonio Fuoco-t is autóba ültetik. Fuoco a Ferrari szimulátorpilótája és az a cél, hogy valós összehasonlítása legyen a szimulátor és a valódi auto között.
A Williams is hírt adott, kik vezetnek náluk ugyanekkor. Jack Aitken és Roy Nissany is lehetőséget kap a brit istállótól, valamint Nissany idén már nem először egy pénteki FP-n is autóba ülhet, méghozzá Bahreinben.