2020. dec 15.

Ugye mi jó barátok vagyunk - Abu Dhabi Nagydíj 2020

írta: F1rka
Ugye mi jó barátok vagyunk - Abu Dhabi Nagydíj 2020

Azt tudtuk, hogy Abu Dhabi nem a világ legizgalmasabb pályája, de ez inkább hasonlított egy nem túl jól megtervezett promóciós eseményre, mint igazi versenyre. Hívhatnánk Promóciós Nagydíjnak is. Tessék, csak tessék. Itt vannak az autók, így kell szépen rajtolni, és illedelmesen végigmenni a versenyen. Mindenki jó fiú, aki tökéletesen tisztában van azzal, hogy mennyit ér egy autó és úgy vigyáz rá, mintha neki kéne kifizetni minden karcolást. Azért legyen egy renitens (mondjuk Leclerc) és egy technikai hiba dráma (mondjuk Perez). És ne zavarjuk meg a kommentátorokat az éves összegzés közben holmi akció jelenetekkel!

Azzal, hogy a Mercedes biztonsági okokból kicsit lejjebb tekerte a motor teljesítményét (a mezőny minden Merci motorjánál), azt érték el, hogy már pont nem tudtak mit kezdeni Verstappen versenytempójával, de azért a dobogó ne legyen veszélyben. A partnercsapatok meg így jártak. 

2020-formula-one-abu-dhabi-grand-prix_100773807_l.jpg
Bottas, Verstappen és Hamilton

 

A hét legfontosabb híre az volt, hogy Hamilton visszatért a karanténból, így Russell (legnagyobb bánatára) szintén visszatér a Williamsbe. Na, meg az, hogy Verstappen elhappolta a két fekete nyíl elől a pole-t, így adva valamiféle slusszpoént a hétvégének. Az utolsó hétvégén csak összejött, hogy ne Mercedes motoros autó induljon az első helyről. A két legfontosabb kérdés pedig az lett, hogy Bottas meg tudja-e tartani az összetett második helyet, valamint, hogy a RP-McLaren-Renault csatából, kié lesz a konstruktőri bronzérem. 

130839563_229338322044676_6738001818492549003_o.jpg
Fent: az időmérő eredménye. Lent: a verseny végeredménye

131258288_230034485308393_9049857834970063464_o.jpg

Williams

Időmérő: Latifi visszakerült megszokott utolsó helyére, és még a második versenyét teljesítő Fittipaldi is megelőzte a HAAS-szal. Russell sem tudott most csodát tenni, esélye sem volt a Q3-ra. 

Verseny: Latifi hozta a szokásos tempóját, szépen végigment, de ennyi. Az angol csodagyerek azért csatázott párat, és végül legalább az egyik Alfát meg tudta előzni.

HAAS

Időmérő: Az azért egyértelmű, hogy a fiatal Fittipaldi a beugrás előtt nem mostanában vezetett együlésest. Kicsit már jobban mozgott, de még látszik, hogy be van rozsdásodva. Remélem, látjuk még valahol, és nem tartalék pilótaként akarja elvesztegetni a fiatalkorát. Magnussen valószínűleg mindent kihozott az autóból, amivel a csapattársát és a két Williamset legalább legyűrte. Mondjuk nem sokat ért, hiszen motorcsere miatt hátrasorolták. 

Verseny: Az unalmas körözgetés közben Steinerék elegáns döntést hoztak. Öt körrel a vége előtt behívták mindkét versenyzőjüket még egy kiállásra, hogy utána vadiúj friss gumikkal és üres tankkal meghajtsák a gépet. MAG búcsúzik az F1-től, FIT pedig nem valószínű, hogy egyhamar újra autóba ül. Azért ez szép gesztus. 

Alfa Romeo

Időmérő: A jégember most eléggé kikapott a csapattársától. Fél másodpercet kapott GIO-tól, ami kicsit sok. De Kimitől már megszoktuk a hullámzó teljesítményt. Giovinazzitól viszont nem szoktuk meg, hogy bejut a Q2-be, szóval ez egy szép teljesítmény volt. 

Verseny: A versenyen aztán fordult a kocka, és az olasz nem igazán találta a tempót. Kimi viszont nagyon szépen ment, és ismét bebizonyította, hogy jó formában van. Maga mögött tudta tartani Vettelt és Leclercet, így ő lett a legjobb Ferrari motoros versenyző a leintéskor. 

m255676.jpeg
Valtteri Bottas

 

AlphaTauri

Időmérő: Kvjat, úgy tűnik, nagyon rákapcsolt az utolsó két időmérőjén, és simán az első 10-ben találta magát. Gasly ismét kikapott tőle, de azért hozta a tőle elvárt Q3-at ő is.

Verseny: Ha valakinek még bármi kétsége lett volna afelől, hogy miért van Gaslynak betonbiztos helye a csapatnál, és miért kell mennie Kvjatnak, annak csak meg kell nézni a két pilóta versenyét, ami tökéletesen jellemzi az idei évüket. Gasly egy nagyon kiegyensúlyozott versenyzéssel megverte Ocon-t és Strollt, míg az orosz a 7.-ről a 11-ik helyig vándorolt. 

Ferrari

Időmérő: Talán a sors iróniája, hogy Vettel pont a 13. helyen zárta utolsó kvalifikációját a Ferrarival. De már nem is nagyon izgatta magát rajta. Leclerc ismét nagyszerűen teljesített, mindent kihozva az autóból, és sikerült megelőznie a két Renault pilótát. Kár, hogy az előző GP-ről hozott magával egy 3 rajthelyes büntetést. 

Verseny: Dupla nulla lett a végeredmény ami azért lehet nagyon fájó az olaszoknak, mert igazából mindkét pilóta remekül ment. Kiválóan, hiba nélkül versenyeztek, bár a taktika és a lassú kerékcserék megint hagytak némi nyomot a teljesítményen. De nem ezen múlt most a pontszerzés. A monacóinak talán lett volna némi esélye, ha nincs a büntetése, de ebben sem vagyok biztos. Ma ennyit tudott a Ferrari.

Renault

Időmérő: A francia alakulat valószínűleg nem így képzelte az utolsó kvalit. Mindketten kiszorultak a Q3-ból, miközben a konstruktőri harmadik helyért mentek. Bár Ocon végül a tizedik helyről indult LEC büntetése miatt. Viszont az, hogy 0.05 mp volt a két autó között, mutatja, hogy nem nagyon volt ennél több az autóban.

Verseny: A verseny viszont már igencsak jóra sikeredett. RIC megpróbálta megkergetni a McLareneket, bár nem sok sikerrel. De nem lehet oka a panaszra. Oconnak sem lehet oka rá,  és az utolsó körben még Strollt is sikerült legyűrnie. Viszont a gyári Renault továbbra sem tudja legyőzni a partnercsapatait. 

Racing Point

Időmérő: A csapat úgy indult neki a hétvégének, hogy már egy közepes szerepléssel is megvan nekik az áhított konstruktőri harmadik hely. Erre jött Perez komplett hajtáslánc cseréje, ami alapból a sor végére száműzte, a kissé letekert Mercedes motor és Stroll nem túl acélos teljesítménye.

Verseny: Perez autója a nulla kilométeres motorral nem sokáig bírta, pedig nagyon szépen jött fel a friss futamgyőztes. így egy pálya széli parkolással búcsúzott a csapattól. Még így sem lett volna veszve minden, mert Stroll a jobb napjain nagyon jól tud menni. Ez most egy gyengébb napja volt, és a végére teljesen elengedte az egészet. A McLaren pedig köszönte szépen.

972586.jpg
Lewis Hamilton

McLaren

Időmérő: Norris nagyszerű időmérőt ment, és Sainz sem panaszkodhat. Az előző futam nem éppen úgy alakult, ahogy tervezték, és most mindent bele kellett adniuk, hogy visszaszerezzék a konstruktőri második helyet. Ehhez a szinte tökéletes időmérőt hozták a srácok, szóval már csak egy jó verseny kellett.

Verseny: A rajt jól sikerült, bár Norris nem sokáig tudta maga mögött tartani Albont. Azonban látva Perez kiesését és Stroll teljesítményét, megnyugodhattak. Már csak haza kellett hozni az autót egy erős pontszerző helyen, amit tökéletesen kiviteleztek. 

Red Bull

Időmérő: Albon ritkán van ilyen „közel” a csapattárshoz időmérőn, szóval mondhatjuk, hogy ez egy jó kvali volt tőle. Bár a negyedik helyet illett volna elcsípnie. Verstappen pedig tényleg egy zseniális kört rakott össze. Főleg úgy, hogy egyik szektorban sem ő volt a leggyorsabb, ami miatt plusz dicséret illeti.

Verseny: Albon gyorsan legyűrte Norrist és utána kényelmes távolságból követte az első hármat. Esély nem igazán volt rá, hogy megfogja őket, VER tempójától is elmaradt. De hozta a kötelezőt, ami azért nem túl sűrűn fordult elő idén. A holland tökéletesen tette a dolgát és mindent elmond dominanciájáról, hogyeég volt neki a 14-ik körben megfutni a leggyorsabb körét. Egészen RIC utolsó leintéséig nem is volt veszélyben.

Mercedes

Időmérő: Tipikus Bottas. Ez volt az első gondolatom a kvalifikáció végén. Végre legyőzi Hamiltont, erre jön Verstappen és elveri 25 ezred másodperccel. HAM sem nagyon bánkódott a harmadik hellyel, főleg, hogy nem volt 100%-os állapotban. Mindenesetre jó volt látni, hogy 0.086 másodpercre volt egymástól az első három.

Verseny: Az időmérő alapján még izgalmas is lehetett volna, de hát ez Abu Dhabi. Verstappen elhúzott, a többiek meg csak nézték. Azt saccolom, hogy HAM kb. 70-80%-os állapotban volt, ami megint nem vet túl jó fényt szegény finnre, hiszen a teljes versenytáv alatt összesen 2.5 másodperccel intették le hamarabb. 

Futamosztályzat: 5/10
A futam legjobbja: Verstappen (Nem volt nagy választék. Talán még Kimi.)
A futam legrosszabja: Stroll (Bár Kvjat sem brillírozott.) 

 

skysports-max-verstappen-f1_5205941.jpg
Max Verstappen

 

Nagyon remélem, hogy nem most kezdett el valaki F1-et nézni, mert akkor biztos, hogy soha többé nem néz meg egy futamot sem. De mindennek megvan a maga előnye. Például ez az elemzés viszonylag hamar elkészül, nem maratoni hosszúságú. Sajnos, ez a pálya ennyit tud. Nem emlékszem rá, hogy itt bármikor is valami nagyon izgalmas verseny lett volna. Talán 2010 állt hozzá a legközelebb, de ha belegondolok, ott is az volt a baj, hogy senki nem tudott előzni senkit, és amíg Alonso Ferrarija utánfutóként közlekedett Petrov mögött, Vettel meglepetésre szépen behúzta az első VB címét.

Ebbe a versenybe talán két dolog hozhatott volna némi izgalmat. Perez felzárkózása és egy kis tökösség a Mercedes stratégiáitól. Előbbi szépen haladt az üggyel, de a technika megadta magát. Utóbbi pedig… Ha Ricciardóval egy időben kihozzák valamelyik Mercedes pilótát, és rádobnak az autóra egy alig használt közepes keveréket, talán meg tudta volna kicsit kergetni Verstappent.  Albon mögé érkezve, friss gumikon gyors lett volna a felzárkózás, és már láthattunk ilyen stratégiát német márkától. Azt nem hinném, hogy meg is fogta volna, de legalább láttunk volna egy kis versenyt. Kár, hogy nem merték bevállalni. Kicsit olyanok voltak, mint a verseny. Talán még fájdalmasabb volt az elmúlt két hét után egy ennyire lagymatag futam. De ha már így alakult, akkor itt van pár kép a hétvége egyedi festéseiről a tabella után☺

epicsxwwmaa1mav.jpeg

images_12.jpg

Szólj hozzá

Ferrari Alfa Romeo F1 Red Bull Mercedes Williams McLaren Hamilton Renault Bottas Haas Verstappen Racing Point AlphaTauri