2021. feb 07.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

IndyCar

A Dale Coyne Racing és Romain Grosjean bejelentette, hogy megegyeztek és a francia pilóta az észak-amerikai sorozatban folytatja. GRO a street/road pályákon fog versenyezni, ami 13 versenyt jelent. Az autót a Dale Coyne Racing a Rick Ware Racing közös projektje keretében fogja indítani. Azt még nem tudni, hogy az oválokon ki fogja vezetni Grosjean #51-es autóját. A történethez még hozzátartozik, hogy a felek már az imolai futam előtt elkezdtek tárgyalni egymással, és ha nincs a bahreini baleset, minden bizonnyal az oválokon is ő ülne az autóban, azonban családja kérése ezeket a versenyeket kihagyja.

Kipukkadt a Ferrari-Indycar lufi is. Amikor bejelentették az F1-es költségplafont, egyből szárnya kapott, hogy a Ferrari arra használja a „fölösleges” pénzét, hogy létrehozza az IndyCar projektjét. Nem nagy meglepetés, hogy a héten végül elkaszálták a tervet Maranellóban, és nem kérnek ebből a kihívásból. Persze jó Ferrari szokáshoz híven rögtön hozzátették, hogy pár év múlva előveszik az ötletet.

Sebringben öt csapat tizennégy autóval körözött privát teszten hétfőn, hogy minél jobban fel tudjanak készülni az idei szezonra. A Team Penske, az Arrow McLaren, az Andretti autosport, az RLL Racing és az Ed Carpenter Racing azokat az autóit vitte pályára, amik teljes szezont fognak futni. A teszten részt vett Rossi, Herta, VeeKay, Pagenaud és Askew is, akik egy nappal korábban még a Daytona 24-en nyomták a gázt. Rossi és Askew valószínűleg szívesebben ünnepeltek és pihentek volna, hiszen ők győztesként kerültek ki az egynapos viadalból. A teszten egyébként O’Ward volt a leggyorsabb McLarenjével, őt követte Rossi és Newgarden. Az időeredmények nem relevánsak még ilyenkor, úgyhogy inkább eltekintek a részletezéstől. Cserébe itt egy szuper kép az Arrow McLarenről:

142836525_10157799221560848_5246977630881309426_o.jpg

Superstar Racing Experience

Újabb hírek érkeztek az idén debütáló SRX sorozatról, ami egyre inkább igazi csemegének ígérkezik. A Tony Stewart által életre hívott sorozat újabb nagy nevet fogott ki. Marco Andretti, aki nemrég bejelentette, hogy 15. IndyCar szezonja után új kihívásokra vágyik (persze az Indy500-on azért elindul) is csatlakozik a szériához. A veterén IndyCar pilóta csak a második olyan pilóta lesz a mezőnyben, akinek nincs valamilyen bajnoki címe. Az eddigi indulók listája:

Tony Stewart: 3x Nascar és 1x IRL bajnok
Bobby Labonte: 1x IndyCar és 3x Nascar bajnok
Tony Kanaan: 1x IndyCar bajnok és Indy500 győztes
Paul Tracy: 1x CART bajnok
Helio Castroneves: 3x Indy 500 győztes
Mark Webber: 1x WEC bajnok és 8x F1 futamgyőztes
Bill Elliott: 1x Nascar bajnok, 44x futamgyőztes és 2x Daytona 500 győztes
Ernie Francis Jr. : 2x Trans-Am bajnok
Willy T. Ribbs: ex-IndyCar és Nascar pilóta
 

Bár a hat futamos bajnokság pályáit még hivatalosan nem nevezték meg az Eldora Speedway azért biztos köztük lesz, hiszen annak Stewart a tulajdonosa. Aki esetleg még nem hallott arról, hogy hogy is nézne ki ez a sorozat: 12 versenyző (ebből 10 már vállalta a szereplést), 6 futam, 90 perces időlimittel és egyen, zárt karosszériájú autókkal. Az autókat és a hozzá tartozó csapatot pedig minden verseny előtt kisorsolják a pilóták között. A TV-s jogokat pedig nem más, mint a CBS vette meg. A fennmaradó két helyről még nincs hír, de nem valószínű, hogy üresen maradnak, elnézve az eddigi nevezési listát.

DTM

Azt már tudjuk egy ideje, hogy a Red Bull besszáll a sorozatba, versenyzőik pedig Alex Albon, Liam Lawson és Nick Cassidy lesznek. Arról pedig eddig csak pletykák voltak, hogy Gerhard Berger megmozgatta kapcsolatait, hogy létrejöjjön egy igencsak érdekes együttműködés két nagy rivális között. Ezt most hivatalosan is bejelentették. A Ferrari gyári GT csapata, az AF Corse és a RB közösen fog nekivágni a megújuló szériának, két Ferrari 488 GT3 Evo-val és Red Bull illetve AlphaTauri festéssel. Az RB festésű autót Cassidy fogja vezetni, az AlphaTaurit pedig Albon és Lawson felváltva, hiszen nekik más kötelezettségeik is vannak. Végül is elmondhatjuk, hogy Albon visszatért az AlphaTauriba. J Az autó pedig igazán gyönyörűre sikeredett.

A Mercedes is komolyabban veszi a sorozatot egy fokkal. Már nem csak alkatrészekkel és adott esetben gyári pilótákkal fogja segíteni ügyfélcsapatait, hanem anyagi támogatást is nyújtani fog. Hogy pontosan ez hogy fog kinézni, azt nem árulták el, de valószínűleg nem fognak garasoskodni, ha már így döntöttek.

new_project450.jpg

Formula 3

A HWA bejelentette második és harmadik pilótáját is Rafael Villagomez és Oliver Rasmussen személyében. Villagomez a francia és brit F4-ben versenyzett (elég kevés sikerrel), Rasmussen pedig a Regionális Formula Európa bajnokségból lép fel, ahol tavaly bronzérmes lett Leclerc és Petecof mögött.

A Camposnál sem állt meg az élet, hiába vesztették el az alapítójukat. Az F3-as csapatnál két versenyzőt is bejelentettek. A 2018-as panyol F4 bajnok Amaury Cordeel az egyik, aki az utóbbi két évben túl sokat nem mutatott a Formula Renault Európa bajnokságban. A második pilóta pedig Lorenzo Colombo, a tavalyi Formula Renault Európa kupa ötödik helyezettje.

A Tridentnél pedig megerősítették, hogy David Schumacher idén náluk fog versenyezni idén. Ez lesz a német negyedik csapata az F3-ban. A Camposnál beugró volt 2019-ben, tavaly pedig a Charouznál kezdte, majd átment a Carlinhoz, de így is nagyon gyenge évet zárt, úgyhogy össze kell szednie magát, ha tovább szeretne lépni az év végén.

Van egy igazán nagyszerű hír is: Juan Manuel Correa visszatér! Másfél évvel a spai F2 horrobalesete után, amiben Antoine Hubert életét vesztette, és ami után három hétig kómában volt, az orvosok pedig amputálni akarták jobb lábát. Correa inkább vállalta a kockázatot, hogy visszatérhessen a versenyzéshez, bár ebben rajta kívül valószínűleg senki nem hitt. De most hivatalosan is bejelentették, hogy az ART csapattal fog indulni az F3-ban jövőre. Hajrá!

correa.jpg

Formula 1

Az Alpha Tauri nem tétlenkedik. Imola után most Misanóban tartottak privát tesztet, de valamelyest borultak a tervek. Pierre Gaslynak pozitív lett a tesztje, ő nem tarthatott a csapattal. Tsunoda így egymaga hajtotta meg a 2018-as Toro Rosso-Hondát az idei Pirelliken. A csapat jövő héten sem pihen, és mennek vissza Imolába, hogy minél jobban felkészüljenek a kollektív tesztre, és persze az idénynyitóra.

Az Orosz Automobil Szövetség bejelentette, hogy ezen a héten megkapta az FIA-tól a CAS (Nemzetközi Sport Döntőbíróság) döntését, miszerint az F1-re is vonatkoznak az Oroszország ellen hozott doppingbotrány intézkedései. Ez azt jelenti, hogy az orosz pilóták (jelenleg csak Mazepin) a következő két évben nem versenyezhetnek orosz zászló alatt. Nem használhatnak nemzeti jelképeket, szimbólumokat sem. Nem szólhat az orosz himnusz a dobogón és az Orosz GP megnyitóján sem. Az F2-re azonban ez nem vonatkozik, mivel az nem világbajnokság, így Robert Svarcman-t ez egyelőre nem érinti. A szankció 2022. december 16-ig lesz érvényben. Érdekes lesz megtudni, hogy milyen zászló jelenik meg Mazepin neve mellett.

A Mercedes és a Williams is bejelentette autóbemutatója időpontját. így jelenleg már öt csapat bemutatójának időpontját tudjuk:

McLaren: február 15.
AlphaTauri: február 19.
Alfa Romeo: február 22.
Mercedes: március 2.
Williams: március 5.

 

Véget ért a riói F1-es pálya rövid története, és a brazil kormánynak végül sikerült két szék közül a földre ülnie. Győzött a környezetvédelmi lobbi és a nemzetközi nyomás, hogy nem vághatnak ki 200.000 fát egy versenypályáért. A környetvédelmi minisztérium pedig bejelentette, hogy elkaszálta a terveket, a döntést pedig a város polgármestere is támogatja. Ezzel végleg eldőlt, hogy nem lesz vetélytársa Interlagosnak, amitől a kormány már korábban megvonta a Brazil Nagydíj elnevezést, és a pénzügyi támogatást is, mivel mindenképp a riói pályát fogják támogatni.

Szólj hozzá

F1 DTM IndyCar SRX F3