Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből
IMSA WheatherTech
Daytona után ismét egy hatalmas hagyományokkal rendelkező verseny következik a sorozatban. A Sebring 12 órás időmérőjén a Dpi-k között a Cadillacek domináltak. A #31-es (Derani, Nasr, Conway) Whelen Racing és az #1-es (Zande, Magnussen, Dixon) Cadillac autók közé ugyan beférkőzött a #10-es (Taylor, Albuquerque, Rossi) ARX, azonban a másik autójuk bajban van, mivel Jimmie Johnson szépen összetörte azt. LMP2-ben a #11-es (Thomas, Nunez, Merill) Win Autosport és #52-es (Keating, Jensen, Huffaker) PR1 között csak egy hajszál volt a különbség, a harmadik helyet megszerző #18-as (Meriman, Tilley, Dalziel) Era Motorsport már több mint egy másodpercet kapott. Nem sokkal a rajt előtt kiderült, hogy az ARX végül el tud indulni, mivel sikerült a tartalékváz köré újraépíteni az autót. És még egy érdekesség. A GTD-ben pole-t szerző #19-es Lamborghini a rajtrács végére került. Méghozzá azért, mert egy wifi hotspotot találtak az autóban, ami bizony tilos. így a #16-os wright Motorsport Porschéja került az első rajtpozícióba.
A verseny: Volt itt minden, mint a jó boltban. Jimmie Johnson igazi nascaros módjára nem igazán volt tekintettel másokra és az időmérő után most is megbontotta az autóját, csak éppen most lekörözés közben volt figyelmetlen. A #31-es Cadillacet vezető Derani az egyik kanyarban úgy döntött, amikor látott három autót egymás mellett, ő is befér még oda. Azonban ha négy versenyautó megy egymás mellett, az általában nem jó ómen. Ennek is 10 perc szerelés lett a vége. Három óra verseny után Perrera is elvesztette a kontrollt Lamborghinije felett, és Billy Johnson pechjére pont ő volt a közelében, így mindketten a falban végezték. Miközben Pagenaud a #48-as Cadillacet az élről adja Kobajashinak. Fél távnál azonban már egy másik Cadi volt az első helyen, méghozzá a Daytona 24-en nagyon peches Ganassi. GTLM-ben a #3-as Corvette vezeti a mezőnyt. LMP2-ben a PR1 egy kör előnnyel az élen, LMP3-ban pedig a Tower Motorsport Ligierjét üldözi mindenki.Ezután jöttek az újabb incidensek menetrendszerűen. A sok szerelés miatt amúgy is küszködő Nasr megcsúszott nagy igyekezetében és magával rántotta szegény Vautiert, aki éppen a boxból jött ki. jöttt még egy baleset lekörözés közben. Ezúttal Albuquerque nem tudott kikerülni egy Lexust, és eltüntette az autója elejét. Nagyjából a 9-ik óránál pedig jött a verseny legnagyobb bukása. Timothe Buret kissé túltolta a kivezető körét és elvesztette az irányítást Orecája felett. Hatalmas sebességgel csapódott a falba, és egy bukfencet követően ért csak földbe. Szerencsére saját lábán hagyta el a helyszínt. Eközben pedig már egy Mazda az összetettbeli első helyen. Az utolsó három óra is a sárga zászlókról szólt, ami jól megkavarta a mezőnyt. Ezt a végig elég szürkén teljesítő JDC használta ki és nevető harmadikként a Duval-Bourdais-Vautier hármas szerezte meg a győzelmet a Mazda és a #48-as Cadillac előtt. LMP2-ben három célbaérő volt, jgy mindenki dobogós, de legjobban PR1 örülhetett, akik az utolsó helyről győztek. A #22-es Orecát pedig még két GTLM is megelőzte az összetettben. A GTLM kategóriában Porsche győzelem született, két BMW előtt, LMP3-ban pedig a Ligier autók sajátították ki a dobogót. GTD kategóriában a Porsche foglalta el az első két helyet, őket egy Aston kisérte be a célba.
A végeredmény:
Dakar
Sebastien Loeb és Daniel Elena 23 évig voltak elválaszthatatlanok és öt Dakart is megjártak együtt. Azonban most elválnak útjaik, legalábbis ami a Dakart illeti. A csapat a Prodrive indoklása szerint, az idei versenyen túl sok navigációs hibát ejtett a páros. Loeb és Elena útjai nem válnak el végleg, biztosak abban, hogy még lesz olyan verseny, ahol egy párost fognak alkotni.
WTCR
Nagyon lassan kialakul a WTCR idei mezőnye is. A Lynk&Co bejelentette, hogy változatlan felállással vág neki a 2021-es szezonnak, vagyis marad Muller, Urrutia, Björk és a címvédő Ehrlacher. Így már 12 autó biztos lesz a rajtrácson. A Hyundai és Michelisz Norbert, úgy tűnik, hogy tényleg gondolkodóba estek, érdemes-e pénzt és energiát ölni a sorozatba.
WEC
Megkapta az Alpine Hypercarja is a végleges festését, ami igencsak szépre sikeredett és szinte teljesen megegyezik az F1-es csapat festésével. A tavalyi LMP1-es Orecából átalakított autót neve A480, versenyzői pedig Nicolas Lapierre, Andre Negrao és Matthieu Vaxiviere.
A Glickenhaus nagy csúszásban van az autóival az idei szezonra. Szegény embert még az ág is húzza alapon az első teszten ráadásul rommá is törték az autót. A könyvelőknek el kell majd számolni jó pár óra túlórapénzt, ha szeretnének időben elkészülni.
Közzétették a Spa 6 hrs versenyének nevezési listáját. A Hypercaroknál a 2 Toyota, és 1 Alpine mellett ott van a 2 Glickenhaus is, a balszerencsés teszt ellenére. A balul sikerült teszt ellenére nagyon bizakodnak, hogy elkészülnek mindennel májusra. LMP2-ben lesz jó pár vendégszereplő, köszönhetően az ELMS májusi spái versenyének. Többen is úgy döntöttek, ha már ott vannak, akkor beneveznek ide is és még két Oreca is átruccan az IMSA-ból. GTEPro-ban a 2-2 Porsche és Ferrari mellé pedig jön egy Corvette is vendégszereplésre. GTEAM-ben nem lesz meglepetés és 13 autófog felállni a rajtrácsra. Ha minden jól megy, ez 37 autót fog jelenteni, ami igencsak népes mezőny.
Marcel Fasslert kicsit nehéz kategóriába rakni, de mivel többek között WEC bajnok, így talán itt van a legjobb helyen. A 44 éves versenyző bejelentette, hogy végleg szögre akasztja bukósisakját és felhagy az aktív versenyzéssel. Faasler jó pár szériában megfordult a túra autók világában, eredménylistája pedig önmagáért beszél. 1x WEC bajnok és 3x ezüstérmes valamint 3x Le Mans győztes, de van egy DTM bronzérme is és a GT World Challenge tagjaként mindkét hungaroringi futamot megnyerte. A WeatherTechben is szerzett pár dobogót és győzelmet is a Corvette-nek, ahonnan most visszavonul.
DTM
Immár hivatalos, hogy Christian Klien is elindul a sorozatban a JP Motorsport versenyzőjeként. A csapat azt is megerősítette, hogy nem Mercedesekkel fognak versenyezni, hanem átmennek a McLarenhez, valamint, hogy nem fognak teljes szezont futni idén, mivel a GT Open melé az most sok lenne azonban jövőre már minden versenyen ott lesznek.
A van der Linde testvérek kedvükre harcolhatnak majd egymással idén. Az ABT múlt héten jelentette be, hogy Kevin lesz az egyik versenyzőjük, most pedig Rowe Racing közölte, hogy Sheldon fogja vezetni az egyik autójukat (természetesen BMW-t). Hogy ki fogja vezetni a Rowe másik autóját, még nincs infó, feltéve, hogy lesz egyáltalán. Ha már említettem az ABT-ot, érdemes megjegyezni azt az elég komolynak tűnő pletykát, hogy továbbra is három autóval terveznek és Sophia Flörsch lesz a harmadik versenyzőjük. Flörsch a Sighatech-el megy teljes szezont a WEC-ben, de mivel a két naptár csak egy ponton ütközik (Le Mans 24 és Nürburgring), ez nem lehet komoly akadály.
ETRC
A kétszeres Eupa bajnok kamionos Kiss Norbert komoly kitüntetést kapott. A Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozata kitüntetést kapta a magyar autósport terőletén elért kimagasló eredményei elismeréseként. Nagy gratuláció a legjobb kamionversenyzőnek!
Formula 1
Végre kiderült, hogy is fog kinézni az idén debütáló Szaúd-Arábia GP pályája, vagyis a Jeddah Street Circuit. A városi aszfaltcsík 6175 km hosszú lesz és 27 kanyart kell teljesítenie a versenyzőknek egy körben. Az óramutató járásával ellentétes haladási irányban, valamint valószjnűleg 3 DRS zóna lesz meghatározva. A december elején debütáló pálya természetesen Hermann Tilke vezetésével került megtervezésre és a hírek szerint a leggyorsabb utcai helyszíne lesz a naptárnak A néhol 15 méter széles, máshol viszont nagyon szűk pályán több előzési pont is lesz, de hogy ez a valóságban is jgy lesz-e, majd kiderül. Viszont az biztos, hogy nagyon mutatós lesz a tengerparttal párhuzamos pálya a naplementében. Amúgy jobban megnézve, az ihletet tuti, hogy egy tábortűz mellett ott felejtett műanyag kés adta :)
Megjött a sokak által nagyon várt Drive to Survive harmadik évada is. Lesz majd egy rövid kritika róla, szóval ebbe most nem mennék bele. Mindenesetre érdemes megnézni mindenkinek, de ne vegyetek mindent készpénznek a látottakból.
A Nürburgring királynője, versenyző és autós műsorvezető Sabine Schmitz elhunyt 51 éves korában. Európa egyik legjobb női autóversenyzője többek között nyert Castrol-HAUGG-kupa futamot (természetesen a Nordschleifén) és 2x Ford Fiesta Mixed bajnok. Első női pilótaként tudott győzni a Nürburgringi 24 órás versenyen 1996-ban, amit egy évvel később meg is tudott ismételni. A híres-hírhedt Nordschleife legnagyobb ismerője volt, mivel előbb a RingTaxi pilótájaként, majd a saját SpeedBee Racetaxi vezetőjeként több mint 20 ezer kört teljesített a pályán. Többször is meghívták a Top Gearbe, majd a Hammond-May-Clarkson hármas távozása után annak egyik társ-műsorvezetője is lett. Németországban pedig a Turbo magazin, a D motor és a Test my Ride sorozatot is vezette. Nyugodjon békében!
Sabine Schmitz 1969 - 2021