2021. ápr 18.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

Pikes Peak

A Bentley tavaly húzta le a rolót a sportprogramjának, de azért búcsúzóul még alkottak egy szörnyeteget az idei Pikes Peakre. A Continental GT3 csupán 1.3 tonna (2.5 az eredeti súly) és igencsak brutális külsőt kapott. A 4 literes V8-as motoron is ügyködtek, hogy ne legyen gond a magaslati levegővel, vagyis annak hiányával és egy külön erre a versenyre kikísérletezett speciális üzemanyagot fog kapni. A szörnyeteget a Rallycrosssból és Supercar sorozatból ismert Rhys Millen fogja vezetni, és az autót elnézve, tuti széles vigyorral fog a gázra lépni.

0413_bentley_continental_gt3_oikes_peak_1_medium.jpg

IndyCar

Végre elkezdődött az idei Indy szezon is, és rögtön ízelítőt kaptunk abból, hogy ismét egy nagyon izgalmas szezon elé nézünk. A Barber Motorsport Park pole pozíciójából O’Ward indulhat a McLaren Arrow-val, aki végig uralta a kvalifikációt és új körrekordot ment. Mellőle az Andrettis Rossi indulhat, a második sort pedig Palou (Chip Ganassi) és Power (Team Penske) foglalta el. A harmadik sort pedig kibérelte a Chip Ganassi másik két pilótája (Dixon és Ericcson). Kellemes meglepetés Grosjean hetedik helye, aki nagyon ment egész idő alatt, miközben nagy nevek búcsúztak rögtön az időmérő elején. Hinch a falnak vágta autóját, Rosenquist pedig pedig a kavicságyban ragadt egy kicsúszás után. Paganeud, Hunter-Ray pedig csak simán nem találták meg a tempót. A verseny blogzárta után kezdődik, de a facebook oldalon majd jön a beszámoló.

eznrtj3vcaiwfmq_1_1.jpeg

WEC

Csonka lesz az LMH mezőnye Belgiumban, ugyanis a Glickenhaus bejelentette, hogy nem lesz ott a spái szezonkezdetnél. Nem tudtak dönteni, hogy a kétfajta aero csomagjuk közül melyiket válasszák, így arra jutottak, hogy kell még egy kis idő nekik. Már ki is bérelték a Sauber szélcsatornáját, hogy minél pontosabb adatokat kapjanak, ezután pedig pályára viszik az autót. Méghozzá a tervek szerint 30 órás megszakítatlan menetre. Portimaoban viszont már ott lesznek a rajtrácson.

 

WTCR

Véltozatlan célok a régi csapattal és új autóval. Végre hivatalosan is bejelentették, hogy marad a Hyundai és persze velük együtt Michelisz Norbi is a sorozatban. A koreai gyártó pedig új autót ad pilótái alá, ami az Elantra N TCR névre hallgat. A BRC a ’győztes csapaton ne változtass’ elvét vallja, így a 2019-es bajnok mellett marad a csapatnál a ’18-as bajnok Tarquini is. A Hyundai másik csapata, az Engstler is bejelentette pilótapárosát. Luca Engstler természetesen marad, csapattársa a TCR bajnok Jean-Karl Vernay lesz idén. Június harmadikán pedig kezdetét veszi a nyolc versenyhétvégéből álló szezon. Remélhetőleg nem arról fognak szólni a hírek, mint tavaly, és a sorozat normalizálja a szabályrendszerét, különös tekintettel a BoP-ra.  

1618256378-temp-oblkjn-20210412-720-0-90-cr.jpg

Formula 1

Újabb fejezettel bővült a Miami GP saga. Ezúttal a városi tanács 5-2 arányban megszavazta a verseny megrendezését. Úgy tűnik tehát, hogy ’22-ben tényleg lesz még egy verseny az USA-ban Austin mellett. Az ügyet ismerve, azért még könnyen előfordulhat néhány csavar a történetben, hiszen a lakosság továbbra is ellenzi a belvárosban tervezett nagydíj megrendezését. Még kérdéses az időpont, amit így elsőre Austin és Mexikó környékére tippelek. Na, meg az, hova akarják beszuszakolni az így is nagyon zsúfolt versenynaptárba.

formula-1-2021-miami-map-corne-2.jpg

Ne hagyjuk ki a hét viccét sem! Az Aston Martin perrel fenyegeti az FIA-t, ha nem változtat azonnal az új szabályokon, ami őket hátrányosan érintette. A tavalyi Copy Point ügyet ismerve és annak fényében, hogy minden csapat velük együtt szavazta meg a szabálymódosításokat mondjuk úgy, hogy ez egy egyszerű műhiszti, ami egy 5-10 éves gyereknél még talán oké, de egy több száz millió dollárt érő cég esetében inkább a kínos és nevetséges kategóriába tartozik.

Az imolai versenyről pedig majd jön a külön poszt :)

Szólj hozzá

WEC F1 Michelisz IndyCar Pikes Peak WTCR