Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből
Pikes Peak
A Bentley tavaly húzta le a rolót a sportprogramjának, de azért búcsúzóul még alkottak egy szörnyeteget az idei Pikes Peakre. A Continental GT3 csupán 1.3 tonna (2.5 az eredeti súly) és igencsak brutális külsőt kapott. A 4 literes V8-as motoron is ügyködtek, hogy ne legyen gond a magaslati levegővel, vagyis annak hiányával és egy külön erre a versenyre kikísérletezett speciális üzemanyagot fog kapni. A szörnyeteget a Rallycrosssból és Supercar sorozatból ismert Rhys Millen fogja vezetni, és az autót elnézve, tuti széles vigyorral fog a gázra lépni.
IndyCar
Végre elkezdődött az idei Indy szezon is, és rögtön ízelítőt kaptunk abból, hogy ismét egy nagyon izgalmas szezon elé nézünk. A Barber Motorsport Park pole pozíciójából O’Ward indulhat a McLaren Arrow-val, aki végig uralta a kvalifikációt és új körrekordot ment. Mellőle az Andrettis Rossi indulhat, a második sort pedig Palou (Chip Ganassi) és Power (Team Penske) foglalta el. A harmadik sort pedig kibérelte a Chip Ganassi másik két pilótája (Dixon és Ericcson). Kellemes meglepetés Grosjean hetedik helye, aki nagyon ment egész idő alatt, miközben nagy nevek búcsúztak rögtön az időmérő elején. Hinch a falnak vágta autóját, Rosenquist pedig pedig a kavicságyban ragadt egy kicsúszás után. Paganeud, Hunter-Ray pedig csak simán nem találták meg a tempót. A verseny blogzárta után kezdődik, de a facebook oldalon majd jön a beszámoló.
WEC
Csonka lesz az LMH mezőnye Belgiumban, ugyanis a Glickenhaus bejelentette, hogy nem lesz ott a spái szezonkezdetnél. Nem tudtak dönteni, hogy a kétfajta aero csomagjuk közül melyiket válasszák, így arra jutottak, hogy kell még egy kis idő nekik. Már ki is bérelték a Sauber szélcsatornáját, hogy minél pontosabb adatokat kapjanak, ezután pedig pályára viszik az autót. Méghozzá a tervek szerint 30 órás megszakítatlan menetre. Portimaoban viszont már ott lesznek a rajtrácson.
WTCR
Véltozatlan célok a régi csapattal és új autóval. Végre hivatalosan is bejelentették, hogy marad a Hyundai és persze velük együtt Michelisz Norbi is a sorozatban. A koreai gyártó pedig új autót ad pilótái alá, ami az Elantra N TCR névre hallgat. A BRC a ’győztes csapaton ne változtass’ elvét vallja, így a 2019-es bajnok mellett marad a csapatnál a ’18-as bajnok Tarquini is. A Hyundai másik csapata, az Engstler is bejelentette pilótapárosát. Luca Engstler természetesen marad, csapattársa a TCR bajnok Jean-Karl Vernay lesz idén. Június harmadikán pedig kezdetét veszi a nyolc versenyhétvégéből álló szezon. Remélhetőleg nem arról fognak szólni a hírek, mint tavaly, és a sorozat normalizálja a szabályrendszerét, különös tekintettel a BoP-ra.
Formula 1
Újabb fejezettel bővült a Miami GP saga. Ezúttal a városi tanács 5-2 arányban megszavazta a verseny megrendezését. Úgy tűnik tehát, hogy ’22-ben tényleg lesz még egy verseny az USA-ban Austin mellett. Az ügyet ismerve, azért még könnyen előfordulhat néhány csavar a történetben, hiszen a lakosság továbbra is ellenzi a belvárosban tervezett nagydíj megrendezését. Még kérdéses az időpont, amit így elsőre Austin és Mexikó környékére tippelek. Na, meg az, hova akarják beszuszakolni az így is nagyon zsúfolt versenynaptárba.
Ne hagyjuk ki a hét viccét sem! Az Aston Martin perrel fenyegeti az FIA-t, ha nem változtat azonnal az új szabályokon, ami őket hátrányosan érintette. A tavalyi Copy Point ügyet ismerve és annak fényében, hogy minden csapat velük együtt szavazta meg a szabálymódosításokat mondjuk úgy, hogy ez egy egyszerű műhiszti, ami egy 5-10 éves gyereknél még talán oké, de egy több száz millió dollárt érő cég esetében inkább a kínos és nevetséges kategóriába tartozik.
Az imolai versenyről pedig majd jön a külön poszt :)