Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből
IndyCar
A héten lementek az Indy500 szabadedzései, a Fast Friday és az időmérők is. Az első kvalifikáción Dixon egyből bejelentkezett a pole pozícióért, egy 373 km/h-s négykörös átlaggal. A Chip Ganassi legénység többi tagja se panaszkodhat, mindenki biztosította helyét a Fast 9-ban. Mindezt úgy, hogy Alex Palou a kettes kanyarban rommá törte az autót, de szerencsére ő épségben kiszállt az autóból. A legjobb kilenc a négy Ganassin kívül (Dixon, Kanaan, Palou, Ericcson), két andrettis Herta és Hunter-Reay, valamint Ed Carpenter, Veakey (mindketten Ed Carpenter Racing) és Castroneves (Meyer Shank Racing) fért be. A Team Penske pedig katasztrófális napot zárt. Az öt pilótából az újonc McLauglin érte el a legjobb helyezést, ami a 17. helyet jelenti. Will Power pedig még a legjobb harmincba sem tudta magát beverekedni, így neki a szétlövésben kell bizonyítania, és valahogy beverekedni magát az indulók közé. Ugyanígy járt De Silvestro, Sage Karam, Charlie Kimball és RC Enerson is. Bár utóbbi semmiképp sem meglepetés.
A vasárnapi szétlövésben végül RC Enerson és Kimball vérzett el, ezzel kialakult a 33 fős mezőny. Már csak az volt a kérdés, mi lesz az első kilenc sorrendje. A címvédő veterán Dixon és az ifjú titán Herta óriási párharcát hozta a pole-ért folyó harc. Végül Dixoné lett az első hely, mindössze 0.03 mp/h órás (0.048 km/h) különbséggel. A az első sor harmadik helyét pedig VeeKay szerezte meg.
A kvalifikáció végeredménye:
Mindeközben a techóriás NTT és Roger Penske bejelentette, hogy meghosszabbították egyőttműködésüket és így továbbra is ők lesznek a sorozat főszponzora. Szóval a sorozatnak még pár évig biztosan NTT IndCar series lesz a hivatalos neve.
Az is kiderült, ki fogja idén felvezetni a mezőnyt a 105. Indy500-on. Ő pedig nem más, mint Danica Patrick. A világ egyik leghíresebb női versenyzője pályafutása során 10-szer is indult a legendás versenyen és bizony jó párszor a Top 10-ben végzett, szóval nem a futottak még kategóriába tartozott, sőt, utolsó versenyén a Fast 9-ba is bekerült az időmérőn.
WTCR
Hivatalosan is kiadták az idei WTCR mezőny névsorát. Nincs meglepetés, 22 autó, öt márkával és három magyar versenyzővel.
Formula 2
Egy érdekes hírrel kezdődött az F2-es hétvége. Matteto Nannini bejelntette, hogy kiszáll a sorozatból. Az olasz úgy indult neki az évnek, hogy egyszerre megy az F3-ban és az F2-ben, de úgy tűnik ez túl sok volt. A HWA gyorsan reagált és gyorsan megegyezett a tavalyi év 14. helyezettjével, Jack Aitkennel, akinek idén nem jutott ülés szponzorációs okok miatt.
Megvolt a második versenyhétvége is az F2-ben. Az időmérőt meglepetésre Theo Pourchaire nyerte, aki ezzel a sorozat legfiatalabb pole pozíciósa lett. Még úgy is, ha az előd GP2-t is nézzük. Svarcman szerezte meg a második helyet, a második sort pedig Piastri és Ticktum bérelte ki. Rég volt arra példa, hogy valaki nem tudja teljesíteni a 107%-os szabályt, de ez most Deleddának sikerült. Méghozzá több, mint hét másodperccel volt lasabb a pole időnél. Meglepetésre viszont mégis engedte az FIA, hogy rajthoz álljon.
Az első futam: Zhou és Drugovich indult az első sorból, a verseny pedig nem hozott nagy izgalmakat, bár Svarcman közelebbi ismeretséget kötött Monaco falaival, csakúgy mint Petecof és Sato. Armstrong pedig egy utolsó utáni pillanatban végrehajtott előzéssel megszerezte a tizedik helyet és vele a szombati pole-t. Lundgaard kiesett technikai gondok miatt, Nissany pedig megszerezte karrierje első dobogóját.
A pontszerzők:: 1. Zhou, 2. Drugovich, 3. Nissany, 4. Boschung, 5. Vips, 6. Ticktum, 7. Pourchere, 8. Piastri.
A kilencedik Lawson lett, így ő indulhat majd a második futamon Armstrong mellől.
A második futam: Esős verseny várta a mezőnyt, amiben alapból benne van egy kaotikus futam lehetősége, pláne ezen a pályán. Armstrong pech szériája nem akar megszakadni, és már a rajt előtt meghalt az autója, ami miatt csak a boxból indulhatott az első rajthely helyett. Piastri jött el jobban és megelőzte az új zélandi zseniálisan vezetett, gyorsan visszavette a vezetést és azt utána ki sem adta a kezéből. Majd jött Tictum is megérkezett hatalmas lendülettel és könynedén elment Piastri mellett ő is. Bár Lawsont hamar utolérte, de a gumijai nem bírták a strapát és előzni már nem volt esélye. végig kemény harcok voltak, Samaia és Viscal pedig a vége felé még gondoskodott egy SC fázisról, Vips pedig Piastrit gyepálta a dobogóért, eredménytelenül. Az Uni Virtousi pedig szépen elintézte mindkét autójuk versenyét, miután behívták őket slick gumikért az esőben. De a legnagyobb vesztes nem az összetettett vezető Zhou volt, hanem a futamgyőztes. A verseny után Lawsont kizárták, mivel megszegték a technikai szabályokat, így mindenki előrébb lépett egyet.
Ponteszrzők: 1. Ticktum, 2. Piastri, 3. Vips, 4. Pourchaire, 5. Boschung, 6. Verschoor, 7. Zendeli, 8. Daruvala.
Harmadik futam: Pourchaire úgy gondolta, ha már a legfiatalabb pole pozíciós lett, jó lenne felvésni a neve mellé a legfiatalabb F2-es futamgyőztes megjegyzést is. Úgyhogy az első helyről indulva, magabiztosan nyerte meg a főversenyt. Mögötte elég szép kis ’csere-bere’ zajlott a második helyért. Svarcmant természetesen utolérte a balszerencséje, ezúttal egy balul sikerült kerékcsere formájában. Majd Ticktum és Piastri akadt össze a Rascasse-ban, ami Ticktum kiesésével és Piastri ezüstérmével végződött. A nagyot menő Drugovich pedig megszerezte a harmadik helyet, kiköszörülve az előző napi csúnya fiaskót (ami a csapatnak volt köszönhető és nem neki). Armstrongnak sem ez volt élete hétvégéje, most Vips tette őt a falba. Említést érdemel még Petecof büntetés cunamija, valamint Zendeli amatőr hibája, aminek köszönhetően a VSC alatt ismerkedett meg Monaco falaival.
A pontszerzők: 1. Pourchaire, 2. Piastri, 3. Drugovich, 4. Svarcman, 5. Zhou, 6. Boschung, 7. Lawson, 8. Vips, 9. Nissany, 10. Lundgaard.
Formula 1
McLaren- bejelentésekkel kezdődött a hét. Elsőként bejelentették, hogy több évre szerződést hosszabbítottak Lando Norrissal, így biztos jövő évi NOR-RIC páros. Ezután pedig jött még egy bomba. Egyedi festést kap az autó Monacora, méghozzá nem is akármilyet. A főtámogató Gulf legendás festésében indulnak neki a a hétvégének, ami eddig jó pár híres versenyautót díszített már a hosszú évek során.
A Mercedes meglepetésre lemondta a Paul Ricardra tervezet Pirelli gumitesztet, ami külön az esős abroncsokra volt tervezve (a pálya öntözőberendezéssel van ellátva, külön ilyen eseményekre). Az ok pedig, hogy félnek, kicsúsznak a költségvetési sapkából, amit nagyon nem szeretnének, hiszen büntetéssel jár. A tesztnap viszont nem marad el és a Ferrari ugrik be a jövő évi esőgumik tesztelésére.
A Monaco GP elemzése pedig jön kedden :)