2020. nov 01.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

WTCR

A spanyolországi versenyhétvégére a sorozat, úgy tűnik, megirigyelte az F1 múlt heti hozzáállását a pályahatárok igencsak érdekes értelmezéséhez, és a maga módján bevezette azt. Aminek vége egy igazi bohózat lett az autósport eme amúgy sem vékony könyvében. Több időeredményt is elvettek, majd visszaadtak, aminek az lett a vége, hogy a kvalifikáció végére a döntéshozók nagyjából csak abban voltak biztosak, hogy melyik pályán vannak. Valamint az is nyilvánvaló lett, hogy a túraautós újságíró Neil Hudson jobban tudja a szabályokat, mint maga a testület. Hogy mi lett a vége a bohózatnak? Jó pár óra elteltével végül sikerült kibogozniuk a dolgokat, aminek folyamatára én most inkább nem is vállalkoznék. Végül a Q1 győztese Michelisz Norbi lett, vagyis maradt, a második verseny pole-ja a Zengő Motorsporthoz került, még pontosabban Azconához a harmadik versenyen pedig Gilles Magnus indulhat az élről.

Az első, néhol igazi autóversenyre emlékeztető futamot Vernay nyerte. Norbi nem tudta kihasználni pole pozícióját és végül a hatodik lett, úgy, hogy elfolyt az olaj a motorból. A Zengő viszont jó kört zárt Azcona negyedik és Boldizs kilencedik helyével.

A második versenyre a csapat úgy döntött, inkább motort cserél Michelisz autójában, aki így a boxutcából rajtolt. Azcona végig kézben tartotta a futamot hazai páyláján, és 2015 után először ismét győzelmet ünnepelhetett a Zengő Motorsport. Norbertnek pedig meg kellett elégednie a 15. hellyel.

azcona_win.jpg
Mikel Azcona hazai nagydíján nyert a Zengő Motorsporttal

 

A harmadik futamot a Lynk & Co uralta, és Björk - Urrutia sorrendben intették le őket. Harmadikként pedig Tarquini futott be. Michelisz nem rajtolt a legjobban a 6. helyről, majd egy kényszerű boxkiállás után minden esélye elszállt a pontszerzésre. De hát ez egy ilyen szezon a címvédőnek. A Zengősök viszont ismét jó versenyt zártak és mindhárom autójukkal pontot szereztek, hiszen Azcona 7 helyén kívül Kismarty 13. Boldizs pedig 15.lett.

Az utolsó versenyhétvégére a tervekkel ellentétben nem utazik el a sorozat az Adria Racewayre, ugyanis a pálya jelezte, a vírushelyzet miatt nem tudják a pályát befejezni időre. A szervezők egy darabig gondolkodtak, mi legyen. Imola ugyan felajánlotta, hogy szívesen lesz itt is beugró, de végül a legjobb és legbiztonságosabb megoldást választották, és maradnak az aragóni pályán.

 

IndyCar

A Chip Ganassi Racing bejelentette 2021-es felállását. A címvédő Dixon mellett marad Ericsson, Alex Palou érkezik Rosenqvist helyére, valamint debütál a szériában Jimmie Johnson, aki csak az épített és utcai pályákon fog versenyezni a negyedik autóval. A rajtszámok a következőképpen lesznek elosztva a Hondás csapatnál: a 8-as Ericssoné, a 9-es Dixoné, a 10-es Paloué, a 48-as pedig Johnsoné lesz.

A DragonSpeed főnöke hivatalosan bejelentette, hogy a csapat megszünteti az IndyCar programját, és csak a túraautózásra fókuszálnak.

Elton Julian hivatalosan megerősítette, hogy pénzügyi okok miatt a Dragon Speed jövőre már nem tér vissza az IndyCar mezőnyébe. A csapatvezető indoklása szerint minden erőforrásukkal az LMP2-es programukra koncentrálnak. A sorozatban 2019-ben debütáló csapat 10 versenyen akart idén elindulni, de a járványhelyzet miatt csak az Indy500-on tudták ezt megtenni, ahol 22.-ként zártak Ben Hanley-vel a volánnál. A Dallara DW12 kasztnit már el is adták a Meyer Shank Racingnek, amelyben amúgy nemrég a Liberty Media lett a kisebbségi tulajdonos. Julian hangsúlyozta, hogy a DragonSpeed nem mond le végérvényesen a sorozatról és amint ismét módjukban áll, visszatérnek.

jgs_2019-barber-054185-1-e1559955144645.jpg
Mario Andretti

 

A Honda által üzemeltetett kétüléses IndyCar autót, amivel minden hétvégén hírességeket vittek körbe az adott pályán, eddig általában a legendás Mario Andretti vezette. 1978 F1 és 1984 CART bajnoka, valamint 1969 Indy500 győztese idén már 80 éves. Bár a Honda nem erősítette meg, de a hírek szerint az egyre magasabb biztosítási díjak miatt kellett meghozni a döntést annak ellenére, hogy Andretti stílusán nem igazán látszik, hogy túlzottan megkopott volna.

Formula 1

Az Alfa Romeo két bejelentést is tett. Elsőként megerősítették, hogy jövőre is folytatódik a Sauberrel való együttműködés, és továbbra is az olasz márka neve alatt fog futni a csapat. Továbbra is a svájci gárda működteti, persze a Ferrarival közösen. A második bejelentés pedig nem más volt, mint a jövő évi pilótapáros bejelentése. Azt nagyjából mindenki tudta, hogy Raikkönen maradni fog, viszont az már kisebb meglepetés lett, hogy Giovinazzi maradt a csapattársa.

Az F1 vezetősége harmadjára is nekifutott, hogy meggyőzze a csapatokat a fordított rajtrácsról de ez ismét nem sikerült. Bár nincs hivatalos info arról, ki mire szavazott, a pletykák szerint a Mercedes, a Racing Point és a McLaren is nemmel voksolt. Ezzel ismét meghiúsult Ross Brawn terve a hétvégék ezen módon történő átvariálására.

Szólj hozzá

F1 Zengő IndyCar Andretti WTCR Azcona