2020. dec 27.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

WEC

Az Aston Martin sokkoló bejelentést tett a héten. Egész egyszerűen lehúzza a rolót a teljes gyári GTE programján. Ez kvázi a gyár teljes sportrészlege. Az ügyfélcsapatokat természetesen ellátják a jövőben is alkatrészekkel. Hiába az új Vantage és a nemrég megkötött hosszú távú szerződés a WEC-vel, amiben mindkét kategóriában bajnoki címet szereztek idén és a Le Mans-I 24 óráson is őket intették le először. Ez azért érthetetlen,mivel többször is kijelentették, hogy az F1-es csapat nem a gyár sportprogramjához fog tartozni, ezért nem lesznek hatással egymásra.

95-aston-martin-racing-aston-m.jpg

 

Dakar Rali

Egy rövid pillanatra valószínűleg komoly tanácstalanság lett úrrá az idei Dakar résztvevőinek többségén, miután 21-én Szaud-Arábia teljes beutazási tilalmat rendelt el minden országból. A ország sportminisztériuma azonban biztosította a szervezőket, hogy minden résztvevőnek (kb 2000 fő) garantálja a beutazást, és külön légifolyosót biztosít nekik. A hivatalosan január harmadikán induló verseny így valószínűleg teljes létszámmal fog elindulni. Egy nappal előtte már lesz egy 129 km-es prológ, aminek van egy 11 km-es mért szakasza is. Ott lesz a mezőnyben a romániai színekben versenyző Gyenes Emánuel, aki a szerelőcsapat nélküli kategória címvédője, valamint a szerbiai Saghmeister Gábor is (természetesen mindketten motoron). Valamint Szalai Balázs és Bunkóczi László is, Opeljükkel.

 

Formula 1

Az Infiniti bejelentette, hogy befejezi F1-es szerepvállalását. A Renault-Nissan csoporthoz tartozó autógyártó nem csak szponzorként volt jelen, hiszen a francia alakulat az ő hibridtechnológiájukat vette alapul az energia visszanyerő rendszereihez. Tommaso Volpe, a Nissan és az Infiniti versenyrészlegének igazgatója szerint a kivonulás oka az, hogy a cég az ekektromos meghajtásra akar koncentrálni a jövőben.

Úgy tűnik, a jövőre Aston Martinná alakuló Racing Point is megválik egy támogatótól. Méghozzá a névadó szponzorától, a BWT-től, ugyanis az FIA-nak leadott hivatalos nevezésen már csak Aston Martin F1 Team szerepel.

Stefano Domenicali már el is kezdte az érdemi munkát, igaz, hivatalosan csak január elsejétől veszi át az Chase Carey helyét az F1 élén. A kitűzött célja az, hogy a tervek szerint 2026-ban debütáló motorformulának sokkal egyszerűbbnek kell lennie, azonban a hibridtechnológiának maradnia kell. Az F1 új főnöke a következőket mondta a  Gazzetta dello Sportnak: „El szeretnénk kerülni  a múltban elkövetett hibákat. Egyszerűsítenünk kell a szabályokat. Ha megnézzük a technikai, vagy a sportszabályzatot, akkor azt fogjuk látni, hogy jelenleg úgy néz ki, mint egy Biblia. Egyszerűbb előírások kellenek és a lehető legkisebbre kell csökkenteni a lehetőségét annak, hogy kiskapukat és szürke területeket hagyjunk a mérnökök számára, amit egyedi módon értelmezhetnek. Egy nagydíjnak egyedülálló élménynek kell lennie. A sport, a zene és a szórakoztatás megfelelő elegyének”

xpb_985421_hires.jpg
Stefano Domenicali

 

A Liberty ezen kívül az Amazonnal is tárgyalásokat folytat. Az amerikai cég komoly energiákat fektet a streaming szolgáltatás sport portfóliájának bővítésére és már meg is egyeztek az NFL-lel és a Premier League-gel. Az F1 2020 első három negyedévében 363 millió dolláros veszteséget termelt, úgyhogy könnyen előfordulhat, hogy gyorsan igent mondanak egy szép vastag csekk láttán. Az, hogy ez hogy érintené a normál közvetítéseket (ha érinteni fogja egyáltalán), egyelőre nincs információ.

 “Nem lesz technikai igazgatónk.” Ez a mondat hangzott el Mattia Binotto szájából a RaceFans-nak arra a kérdésre, hogy ki fogja a távozó Resta helyét átvenni. A posztot ugyan nem töltik be, de Resta feladatait a teljesítményfejlesztő részleg (bizony, ilyen is van a Ferrarinál) vezetője, Enrico Cardile fogja átvenni.

Szólj hozzá

Ferrari Webber Renault Dakar Aston Martin Domenicali Infiniti Liberty Media