2021. már 07.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

IndyCar

A St. Petersburg-i és a Barber Motorsports Parkban rendezett GP of Alabama versenyt is nézők előtt fogják megrendezni. St. Petersburgban napi 20 ezer nézőt fognak beengedni a nézőtérre, ahol kötelező lesz a maszk viselése és persze előtte a testhőmérséklet-ellenőrzés. Az alabamai futam promóterei még egyezkednek az egészségügyi hatóságokkal, hogy hány nézőt fogadhatnak pontosan, de az már biztos, hogy kinyitják a kapukat.

A Dale Coyne Racing 51-es rajtszámú Dallara-Hondáját F1-es különítmény fogja vezetni idén. Azt már rég tudjuk, a street/road pályákon Romain Grosjean fogja vezetni az autót, és most kiderült, az oválokon a Haas tartalékja, Pietro Fittipaldi lesz a csapat pilótája, akit elengedett a csapat erre a négy versenyre. Fittipaldi egyébként már 2018-ban is rajthoz állt a sorozatban, hat futamon, nem ismeretlenek egymásnak.

letoltes_1_3.jpg

A héten lezajlott egy privát teszt, méghozzá a legendás Laguna Secában, amin négy csapat és 8 pilóta vett részt. Az Arrow McLarenhez pedig csatlakozott Montoya is, aki majd az Indy500-on fogja vezetni a harmadik versenyautót. A tesztet O’Ward nyerte a két Dale Coyne Racing előtt, de nem voltak nagy időkülönbségek. Nem mintha ez mérvadó lenne egy privát teszten.

WEC

Az FIA elfogadta a sorozat kérését a naptárváltoztatásra, így a Le Mans-i 24 órás versenyt eltolták júniusról augusztusra, a megüresedett helyet pedig megkapta Portimao, ahol egy 8 órás versenyt fognak futni. Íme a frissített naptár:

wec_1.png

IMSA

A Daytona 24 óráson annyira összecsiszolódott az AXR 48-as csapata, hogy úgy döntöttek, mennek még pár versenyt együtt. Öröm volt nézni, micsoda teljesítményt nyújtottak a legendás versenyen és bár Mike Rockenfeller nélkül, a Johnson- Pagenaud-Kobayashi hármas rajthoz áll még három versenyen. a sebringi 12 óráson, a watkins glenni 6 óráson és a Petit Le Mans-on fog rajthoz állni a nagy hármas.

 

DTM

Két ismerős név szerepel az ABT Sportsline versenyzői nevezési listáján. Rockenfellert nem kell bemutatni a rajongóknak, hiszen 2013 bajnokáról van szó, azonban a csapattárs van der Linde neve kissé csalóka. Ugyanis ő nem Sheldon, aki a BMW versenyzője, hanem bátyja, Kevin. És még mielőtt bárki azt mondaná, csak a neve miatt került a sorozatba: Az idősebb van der Linde 2014 óta az Audi gyári pilótája, és 2x ADAC GT bajnok (2014 és 2019). És mivel komoly GT3 tapasztalata van, akár még nagy meglepetést is okozhat első évében.

A Team Rosberg is megnevezte versenyzőit a megújult sorozatban Nico Müller és Dev Gore személyében. Viszont kissé kusza  a helyzet, hiszen Müller az FE mezőny tagja is egyúttal, és jelen állás szerint 2 versenyhétvége is ütközni fog (az FE-nek még nincs véglegesített naptárja). Kérdés, melyik szériát fogja előnyben részesíteni.

A Blanc Falcon utódjaként megalakult HRT (nem, nem az a HRT, hanem a Haupt Racing Team) hivatalosan is leadta a nevezését 2021-re. ráadásul nem Audikkal, hanem két Mercedes AMG GT3 Evo-val fognak a rajtrácson állni. A versenyzőket később jelentik be, de az egyik pilóta valőszínűleg Maxi Götz lesz.

A ROWE Racing is leadta nevezését, bár még kérdéses, hány autót indítanak. Az viszont biztos, hogy az(ok) BMW M6-osok lesznek. Itt is kérdéses a pilóta felállás, de ha megnézzük a BMW gyári versenyzőit, inkább a bőség zavara látható. Catsburg, Sims és Yelloly is ott van a fizetési listájukon. Továbbá az is kérdőjeles, hogy a csapat mennyire tud vagy akar egyszerre a DTM-ben és a GT World Challenge Europe-ban is helytállni.

Formula 2

A Trident is megnevezte végre versenyzőit az idei szezonra. Marino Sato marad, viszont új csapattársat kap Bent Viscal személyében, aki az F3-ból érkezik. Ezzel majdnem teljessé vált a mezőny, már csak az MP Motorsport nem jelentette be, ki lesz Zendeli csapattársa.

Jönnek az autóbemutatók is sorban. Semmi különlegesség nem történt, kivéve a Camposnál, ahol a januárban elhunyt alapító és tulajdonos Ádrian Campos előtt tisztelegnek a a festéssel. Bár ha jobban belegondolok, a Hitechnél is érdekes néz ki a Red Bull festés mellett a szép nagy Uralkali felirat.

Március 8.-án pedig már mindenki pályára gurulhat az idei autójával, hiszen kezdődik a 3 napos kollektív teszt Bahreinben. Felkészül: az F1 mezőnye. :)

Formula 1

Az Aston Martin nem csak F1-es autóit, hanem a Safety-s és Medical Car-t is bemutatta. Már tavaly év közben bejelentették, hogy hosszú idő után nem kizárólag a mercedes adja ezeket az autókat és a futamok felén a brit alakulat gépei fognak szolgálatot teljesíteni. Az SC egy Vantage lesz, amit egy 4 lieteres (természetesen Mercedes) , V8-as, ikerturbós motorral szereltek fel, ami 528 lóerős. Az orvosi autó egy DBX Suv, amiben ugyanilyen motor fog duruzsolni, de az már 542 lóerőt tud leadni. Nem gyengék és még szépek is.  Legalább lesz egy kis változatosság Bernd Mayländeréknek.

157160097_2871501949794443_5761216933310948337_o.jpg

Igazi bemutató dömping volt a héten. Leleplezte idei autóját az Alpine, Mercedes, az Aston Martin, a Haas és a Williams is. Jönnek majd az elemzések is, de előjárőban annyit, hogy mutatós darabok lettek (bár a Williamsnél lehettek volna kicsit kreatívabbak is a festéssel).

Az Alpine-nál mintha még nem csiszolódott volna össze az új csapatvezetés, mivel a bemutató után jött még egy bejelentés. Méghozzá a tartalék és tesztpilótáról, aki nem más lesz, mint az elég hányattatott sorsú Danyiil Kvjat. Az biztos, hogy tapasztalata előnyt jelent a csapatnak, viszont annyi fiatal tehetségők van a junior programjukban, mint (kis túlzással) égen a csillag. És tehetség tekintetében sem panaszkodhatnak, de úgy tűnik, ennyire azért nem bíznak bennük.

A Mercedes is megnevezte tartalékpilótáit. Nem bonyolították túl a dolgot, egy az egyben megnevezték Formula E csapatuk versenyzőit, vagyis Vandoorne-hoz csatlakozik Nyck de Vries is. Azt sem titkolják, Hülkenberggel is tárgyalnak, bár kissé ködös, hogy miért lenne szükség három tartalék versenyzőre egy csapatnál, még akkor is, ha osztozkodnak rajtuk az Aston Martinnal.

A Haas festése okozott némi sport politikai bonyodalmat. A WADA azon döntésére, miszerint az F1-et is érintik az orosz sportolókra érvényes korlátozások (nem versenyezhetnek hazájuk színeiben), a csapat úgy válaszolt, hogy az autó első szárnyát szimplán az orosz zászló szjneire festették,és az autó több elemén is megjelennek a fehér-kék-piros színösszeállítás, valószínűleg Mazepin apuci pénztárcájának sugallatára. Persze a WADA egyből viszgálatot indított, hiszen a szabály szerint, az orosz sportolók sem a zászlót, sem az ország jelképeit nem használhatják sem a ruházatukon, sem az eszközeiken. A Haas pedig ezt úgy kerülte meg, hogy azt mondja: a színek valóban az orosz zászló színei, de azok az orosz főszponzor Uralkalira utalnak, ráadásul ők amerikai csapat és ezért semmilyen szabály nem tiltja, hogy ilyenre fessék a versenyautóikat. Az, meg hogy a főszponzor pont az egyik versenyzőjük édesapja…hát na, tehetnek ők erről? Meg amúgy is…ebben már a szankció előtt megegyeztek a céggel, nincs mit tenni. :)

haas-01-1-e1614845241901-700x467.jpg

 

Már egy ideje nyílt titok volt, hogy Portimao idén is vendégül látja a száguldó cirkuszt, de hivatalosan csak most írták őket bele a naptárba. Szóval immár hivatalosan is: május 1-3, Portugál GP.

A 2022-re tervezett 18 colos gumik tesztelésében is változás lett. Eredetileg a Pirelli minden csapatnak ugyanannyi tesztnapot biztosított volna, de kényszerűségből ezt át kellett variálni. Az ok igencsak prózai: a nem gyári csapatok ugyanis csak úgy nem körözhetnek kedvükre sehol sem, hiszen még a motorokat sem tudják beindítani önállóan. A motorgyártók viszont nem bővelkednek sem motorokban, sem plusz szakemberben (na meg akaratban sem), hogy mindenben segítsék partnereiket, így a Ferrari- Mercedes-Alpine trió plusz időt kap, ami összesen 5-5 napot jelent. A Williams pedig úgy döntött, nem akar élni ezzel a lehtőséggel, feltehetőleg pénzügyi okok miatt. Az is kiderült, hogy a Hungaroringen is megejtenek egy tesztet a versenyhétvége után, amin igencsak illusztris társaság fog körözni. McLaren, a Mercedes és a Ferrari is részt fog venni rajta. A franciországi teszten az Alpine azonban meglepő módon nem a Paul Ricardon fog körözni (ami ugyebár vérbeli tesztpálya), hanem Magny-Coursban, ahol utoljára 2008-ban rendeztek F1-es versenyt.

image_4.jpg
kép: f1.com

 

Az FIA és a FOM egyébként plusz egy évvel meghosszabította szerződését a Pirellivel, így az olasz gyár 2024-ig végéig fogja ellátni a csapatokat abroncsokkal. A megállapodás most kivételesen mindenféle pályázati kiírás nélkül kötötték. Ennek az az oka, hogy alapból 2023 végéig volt kizárólagos megállapodás, 2025-ben pedig jön az új szabályrendszer, és nincs olyan cég, amely milliókat ölne egy olyan abroncs kifejlesztésébe, amit 1 év után dobhatnak a kukába. A 2025-ben kezdődő új érára pedig majd érkezik a pályázati kiírás, aztán majd meglátjuk, mely cégek szeretnének részt venni a száguldó cirkuszban. Talán majd tanúi lehetünk egy új gumiháborúnak is. Ki tudja?

A Ferrari és a F1 külön szerződést kötött három évre, ami alapján az olasz márka látja el a pezsgővel (hivatalosan csak sparkling wine) a dobogósokat minden nagydíjon. A Ferrari Trento nem ismeretelen a dobogón, mivel a cspat hazai nagydíján, mivel Monzában már bemutatkozott. Mostantól pedig minden dobogón ott fog virítani a Ferrari.

Szólj hozzá

WEC F1 DTM IndyCar Pirelli F2 IMSA